2009. december 16., szerda

AUTÓPÁLYÁK, TUBES, PILÓTASZTRÁJK...

2010-ben hozzávetőleg 200 kilométerrel nő a magyar gyorsforgalmi úthálózat.

Az út maga a fejlődés, ahová autópályák visznek, ott megjelenik a nagyvilág.
Az utak mentén felvirágzik a gazdaság, nő az életszínvonal, emelkedik a nép kulturális színvonala, képzettsége, munkalehetőségek jönnek létre, szolgáltatásokra támad igény.
Annak idején, mikor az M0 építése folyt, a környékbeli lakosság körében jelentős volt azoknak a száma, akik ellenezték az építését, - sokan hisztérikusan tiltakoztak a környező településeket a körgyürüvel összekötő lehajtók miatt.
Aztán a multik felépítették az első logisztikai központokat, megépítették az első bevásárlóközpontokat, gyárakat, összeszerelő-üzemeklet, és a tiltakozás hamar elcsitult, - a szétvert szocialista nagyipar állástalanjainak jelentős részét felszívták az újonnan felépült ipari parkok.
Aztán a feljárók ellen leghangosabban tiltakozó település is kivívta, hogy mégiscsak legyen nekik is közvetlen kapcsolatuk az úttal, és ma már a bosszankodás leginkább azon folyik, hogy reggelente nem lehet felférni a körgyürüre.
Kisebb lett a világ, - ami idáig félnapos utazás volt, az ma egyórás program, közel került a Balaton, közel került a horvát tengerpart és ha folytatódik az útépítés, akkor közel fog kerülni a Székelyföld is, mint ahogy ma már nem egy nagy kaland kiutazni Pozsonyba vagy Érsekújvárra vagy Bécsbe.
Az utolsó hét-nyolc évben megváltozott Magyarország képe  és megváltoztak lehetőségei is egyúttal - a sok úttal...
A tőke oda települ, ahol megfelelő az infrastruktura, megfelelő a munkavállalók képzettsége, kielégítő a munkakultura, rend és törvényesség van és  rendezettek az adófizetési szabályok.
Nálunk ebből szinte minden rendben van, - az adózést kellene még megreformálni, csakhát ez a nagy ellátórendszerek reformjai nélkül nemigen fog menn, és hát a törvényesség, ugye... 
A pécsi vízmű esete után ezen is lenne mit csiszolgatni.
Mindenesetre tudomásul kellene venni, hogy a magyarországi autópályahálózat hatalmas fejlődése szocialista kormányokhoz és konkrétan Gyurcsány Ferenc nevéhez köthető, aki ha  hátralevő életébenmást már nem is csinálna az ország érdekében, már akkor is beírta magát az ország történelmébe.
Nagy kár, hogy a szocialisták, - akik mellesleg százmilliárdos nagyságrendű vasútfejlesztést is útjára indítottak, - képtelenek "eladni" az eredményeiket, a választópolgár el van ájulva a Széchenyi-terv fékezett habzású eredményeitől, a valós és az ország perspektíváit  alapjaiban megváltoztató teljesítményre meg rá sem hederít, mintha nem is létezne.
Kár.


Drága bakter úr...

Pécs polgármestere sorompóval zárja le a Tubesre vezető utat, megakadályozandó a radarállomás felépítését.
Ezenkívül egy napra fel is költözik a hegyre, miként Mózes, és egy katonai sátorban fogja lesni, ád é neki az Úr kőtáblát, melyen egy parancsolat lesz: Ne építs radart!
Tipikus fideszes mentalitás ez.
Miután az ügy már minden bírói fórumot megjárt és jogerős ítélet született, a kekec polgármester úgy gondolja, hogy rá nem vonatkozik a törvény, neki istentől kapott felhatalmazása van meggátolni a kormányt nemzetközi kötelezettségvállalásának végrehajtásában.
Turul a Tubesen...
Persze ez is pompásan beleillik abba a sorba, amelyik a nevezetes parlamenti kordonbontással kezdődött, amelyet a jogvégzett volt miniszterelnök vezetett, - a magyar közállapotok nagyobb dicsőségére.
Tulajdonképpen nagyon nevetséges lenne ez a dolog, ha nem lenne annyira rémisztő: mit fognak ezek az emberek művelni a jogállammal hatalmon, ha most, ellenzékben képtelenek betartani a jogszabályokat?
Sok illúzióm nincs...


Sztrájkolnának karácsonytól a Malév pilótái.

A Malév közleménye szerint a pilóták átlagos havi bére 2,2 millió forint, de nem ritka a 3 milliós havi jövedelem sem.
Emellett a Malév komoly gondokkal küzd, kérdéses a léte is.
Ilyenkor kétségtelenül a sztrájk a legjobb megoldás, a pilóták úgy viselkednek, mint paraszt, aki bottal veri a termést a szakadó jégesőben: lássuk Uramisten, mire megyünk ketten...
Az meg, hogy a karácsonyt választották sztrájkra legmegfelelőbb időpontnak, csak mély empátiájukazt dícséri, - valószínűleg növekedni fog a társadalom együttérzése akciójuk iránt.
Hihetetlen, hogy egyébként okos emberek ne vegyék észre az összefüggést munkahelyük helyzete és saját személyes sorsuk között...


:O)))

3 megjegyzés:

sir írta...

sztem nem politikai,(mármint jobb vagy baloldali) hanem emberi kérdés az, hogy egy polgármester szembeszáll egy jogeős ítélettel, mert ezt igérte a választóinak.
Tehát nem az a baj hogy fideszes, hanem ,hogy hüjeséget ígért, és ragaszkodik is hozzá

Névtelen írta...

Nem hinném, hogy számos pécsi polgár van, aki örülne, hogy a Tubesre lokátor épül, természetesen én sem. Ennek ellenére most egyetértek veled a tekintetben, hogy a jogerős ítélet után Páva Zsolt ne polgári engedetlenkedjen, mert ő nem civilként teszi, amit tesz, és igen rosszul adja ki magát, ha egy polgármester szembemegy a hatályos joggal.
Sajnos a Civilek a Mecsekért Mozgalomban is túlsúlyba kerültek a fidesznyikek, már csak ezért sem vennék részt az általuk szervezett akcióban. Ám a lokátort illetően fenntartom a fenntartandókat.
ejropalepke

PuPu írta...

Kedves Sir, ha ez egyedi eset lenne, akkor vélhetóleg igazat adnék neked, de sajnos több ilyen eset történt, és mindahányszor fideszes potentátok mentek szembe a hatályos joggal, - érdekes mód szocialista oldalon ilyen azért még soha nem volt.
Kedves Lepke, alapvetően egyetértünk, de talán ilyen alapon hánykódhatna Üllő, Vecsés és a többi Ferihegy-közeli település népe is, akik egyébként már vagy hatvan éve élnek lokátorhatás alatt, de semmi bajuk nincs, - még a káposztafejek sem tagadták meg a savanyodást a radar miatt...
És akkor még a katonai rpülőterek radarjairól szó sem esett, - itt Tököl mellett eléggé jól elvoltunk az átkos negyven év alatt, talpig radarban...
Szóval jobb lett volna nemesebb cél érdekében tiltakozni - szvsz...
:O)))