2011. szeptember 4., vasárnap

BUDAPEST – SZÍV-E?


Remek tervekről beszél Vitézy Dávid, a Fidesz sikerágazata, a közlekedésszervezés prominens képviselője.
Míg Orbán az államot zilálja szét, addig ő nekilátott, hogy Budapest amúgy is remek közlekedését tegye működésképtelenné.
Menni fog ez, hiszen ért hozzá – a szükséges képesítésnek már egy éve birtokában van, hiszen tavaly szerezte meg diplomáját a Műszaki Egyetemen.
Igaz, hogy egy orvosnak, egy jogásznak az egyetem befejezése után még néhány évet le kell húzni – nem vezérigazgatói állásokban – ahhoz, hogy magára ölthessen egy ügyvédi vagy bírói talárt, az orvosnak is kell még néhány évi tanulás ahhoz, hogy egy műtét után bevarrhassa a főorvos vagy professzor úr által műtött beteg hasán a műtéti nyílást, de persze ezt is felügyelet mellett.
Aztán évekig még csak kisebb műtéteknél segédkezhet, eltávolíthat esetleg szemölcsöket, miegyebet, de csak a megfelelő rutin megszerzése után nyúlhat teljes felelősséggel a beteghez.
Úgy látszik, a 26 éves vezérigazgató zseni lehet, hiszen neki egyetlen év hozott olyan szakmai előmenetelt és rutint, mint másoknak egy végigdolgozott élet sem.
Talán persze neki sem ártott volna meg, ha – mondjuk - eleinte Tolnán tervez egy játszóteret, vagy átszervezi Áporka közlekedési hálózatát, esetleg a kiskunbürgözdi libaúsztatóból csinál élményfürdőt, aztán darabideig elemezgeti az eredményeket.
Na, de hát forradalmi időket élünk, és ilyenkor egy jó családdal a háta mögött hamar felszínre tör a tehetség a fülkéből, ha eldugul a lefolyó.
Ő az az orvos, aki sebészi szakvizsga nélkül nyitott szívműtétet végez, a beteg meg örüljön, hogy ebben a hatalmas megtiszteltetésben részesül.
Mikor meghallottam legújabb terveit, igazán büszke lettem.
Kevés világváros található a világon, amelyik be akarja temetni az aluljárókat, de a mi fővárosunk ezek között van!
A kreatív ifjú titán megállapította, hogy az igen jót fog tenni a főváros közlekedésének, ha a Ferenciek terén található autós és gyalogos aluljárókat betemeti és helyette remek zebrákat fest az utakra, lámpákkal, miegyebekkel.
Hogy aztán majd mi lesz a Kecskeméti utcából a hídra zúduló forgalommal, ér e majd a sor a Kálvin térig, lesz e dugó a Rákóczi úton, a BAH csomóponttól a Keleti Pályaudvarig, az a jövő zenéje, mindenesetre azért holnapra megforgatjuk az egész világot.
Természetesen kétharmados felhatalmazással, ami azt jelenti, hogy a kutyát sem kell megkérdezni a dologról, legkevésbé a budapestieket.
A világban egyébként az a tendencia, hogy a gépkocsiforgalomból és a tömegközlekedésből amit csak lehet, a föld alá visznek annak érdekében, hogy a földszinti világ élhető és barátságos legyen.
Boston például gigászi összegeket fordított arra, hogy föld alá vigye a közlekedését, de mindenhol a világon iparkodnak elkerülni a szintbeli kereszteződések kialakítását, mert ahány ilyen készül, az mind-mind forgalomlassító és környezetszennyező.
Amikor egy lámpa pirosra vált, a megállított autók fogyasztása automatikusan megnő, hiszen az újbóli induláshoz többletenergia kell, - a liba is nekifut felszállás előtt és ehhez neki is többlet-kukoricát kell elégetnie.
Amíg pedig a kocsi egyhelyben áll járó motorral, addig tovább terheli a környezetet, büdösíti a levegőt, hogy szegény dohányos, aki a buszmegállótól ötven méterre szégyenkezve szívja cigarettáját, szénmonoxid-mérgezésben visszaadja lelkét teremtőjének, - persze majd meghallgathatjuk, hogy ez a dohányzás káros hatása.
Zajterhelés, korom, idegesség az araszolásban, közben meg lehet itt-ott hallani az érveket, hogy akkor jó a közlekedés, ha az autós úgy megutálja, hogy átszáll a tömegközlekedésre és növeli Vitézy cégének bevételeit.
Csakhát az autós, nem az autóját fogja megutálni, hanem Vitézyt, ami nem is kerül olyan túl nagy erőfeszítésébe, hiszen olyan kedves, unszimpatikus gyerek egyébként is.
A Lánchíd forgalmát is megreformáljuk – itt a forgalmat a József Attila utcából a hídra vezeti a bölcs tervező, biztosítva ezzel az Andrássy út és a Lánchíd dugókkal való magas színvonalú ellátottságát, egyúttal a Széchenyi téren álló szálloda meg Pintér Sándor nyugalmát.
Mindenesetre az autók száma nem lesz kevesebb, viszont az a felület, amelyet elfoglalhatnak jelentősen csökken, az eredmény nem kétséges, hacsak nem pakolják az autókat forradalmi módon egymás tetejére…
Szóval újjáalapítjuk az államot szertefele, hadd tudja meg az ostoba magyar, hogy itt új világ épül, egy szebb világ, egy jobb világ, mely a végén polgárai számára maga lesz a másvilág…
Kerényi rendező úr is előterjesztette terveit a Szent Asztal szolgálatának továbbfejlesztésére, lesznek alaptörvény-festmények, lesz a kisiskolásoknak még az eredetinél is lebutítottabb alaptörvény-könyvecske, a középiskolásoknak maga az iskolaigazgató fogja dedikálni a Közlönyt, míg az egyetemisták díszkiadású Alaptörvényt kapnak a diplomájuk mellé.
Futja majd a papírból, ami a megspórolt diplomákból visszamarad.
De szép is lesz Orbán olajban, de ha Pintér is olajban lesz megfestve, akkor azért javaslom, hogy az háztartási tüzelőolaj legyen!
A vadludak is alaptörvény-gyűrűt kapnak, hadd vigyék jóhírünket a világba, - már csak a miniszterelnöki bársonyszék áthuzatolása van hátra, Gyurcsány bőrével.
Hiába, a szakértelem és a lelkesedés meghozza eredményét!

:O))) 

16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gondolom Dávidka szerződésében szerepel, hogy minden bizonyítható kárt amit okoz az országnak, visszafizet majd, ha bukik a fidesz...de le is ülheti a károkért azt a semmi 3o évet, azokkal együtt, akik kést, ollót adtak a gyerek kezébe, hogy játszadozzon...:(

Névtelen írta...

gondolom, aki kinevezte erre a posztra, biztosan el tudná magyarázni,észérvekkel indokolva miért ő a legalkalmasabb, az egyetlen sikeres aspiráns

Debi írta...

Nem értem miért bántjátok ezt a géniuszt, bár a Czeizel könyvből még valami félreértés miatt kimaradt. Ő igenis alkalmas egy ekkora vállalat vezetésére, hiszen már van diplomája is (Kósának nincs, mégis vezeti a cívis várost!), meg egyébként is, aki a família része, az éppen arra alkalmas, amire bölcs vezérünk és a csatlós Tarlóa alkalmasnak találja (Ugyanis Tarlós nevezte ki, s annak idején meg is indokolta.
Egyébként HTO-t veszek!

Debi írta...

Dávidkának tisztítják az utat -- elsöpörték Kocsist az útból (nem mintha sajnálnám az örökös vezérigazgatót!

Névtelen írta...

Üdv, Effendi!
Miért is nem vagyok teljesen meglepve? Lássuk csak. A Nemzeti Arrogancia Első Kormánya is minden tőle telhetőt megtett a "bűnös város" megbüntetésére. Akkor is akadtak elegen zihálva nyáladzó mikro-potentátok, akik a Budapestfóbiás kormányzathoz törleszkedésként saját városuk lakhatatlanná tételét, mint cserkészfeladatot (vagy mint "kongresszusi felajánlást"?) igyekeztek megvalósítani. Kreatívnak tűnő ostoba ötletelésekből akkor sem volt hiány a közlekedési koncepciók terén. Naja, de akkor még volt egy Demszky (őt sem dicsérném túl), a háta mögött egy MSZP-frakcióval a Fővárosi Közgyűlésben. Most meg Tarlós van, aki a Moszkva-tér problémát pillanatok alatt megszüntette. Átnevezéssel!
Sajnos megtapasztalhatjuk a saját bőrünkön a neobolsevizmus természetrajzát: kontraszelekció, felkészületlenségbe oltott tettvágy, kreatív ostobizmus, fülkeforradalmi hevület a "mindent megváltoztatás" irányába.
Ebbe a sorba szépen beleillik pl. Vitézy úr is. Mondjuk nekem a látványától jobban csak a nyilatkozataitól szokott megrendülni az emésztésem.

Üdv!
szomjas teve

anonymand írta...

Tisztelt PuPu!

Ki kell javítsalak!

"De szép is lesz Orbán olajban, de ha Pintér is olajban lesz" megfőzve Nemzeti Mártással leöntve.
Erre a legjobb minőségű háztartási tüzelőolaj is alkalmatlan.
Élvezeti értéke ugyanis nulla lenne.

Egyébként pedig qrvául nem van igazad.
Matolcsytól tanulhat a világ összes közgazdásza, Vitézytől pedig az összes közlekedési szakember.
Oszt jónapot!

Tisztelettel:
anonymand

éva írta...

Hehe! Kocsis "azonnali hatállyal" lemondott - azaz megüresedett a BKV vezetői széke. Azt hittétek nem léphet feljebb a kicsike? A Rapülőkkel szólva: "..ha odasodor a Széll, még ne remélj: Lesz még rosszabb!"

Klára írta...

Az aluljárókat betemetni? Ez valami vicc?

zombi írta...

Az ország vezetésében, meg a kinevezésekben "észérvek"? A magyarok egy része nem is tudja, mit jelent ez a szó. Mert, hogy ez a mai Magyarországon ismeretlen fogalom. Már ami vezetőinket illeti. Ők csak mellébeszélni tudnak, meg az "elmult 8 év csocialista kormányzatára " áthárítani a felelőséget. Meg mellékesen mindent fejreállítani. Sok ember meg nem bírja ezt az állapotot és felfordul a gyomra.

Altair írta...

Zombi, ez így van. Olyan a níp, mint a hányinger anyám is, aki most a nyugdíját várja, mert neki jár, a rendőrökre meg fröcsög. Pedig egy vele egykorú pasi így is 10 évvel kevesebbet él... De nehogy már nyugdíjban, essen el a harc mezején. :o)

Még jó, hogy az nem jutott eszükbe, hogy foglaljuk vissza Erdélyt! :o)

Mrs. mamó írta...

Ez a fiú legalább elvégezte. Egy fokkal feljebb léptek azóta, mióta Deutsch kijelölt sportminiszter loholt a diplomája után, hogy beletottyanjon első bársonyszékébe izibe. Láttuk, mennyit értett hozzá. Most akkor ki van itt meglepve??

Kogito írta...

Vajon ki adhatta azt ötletet ennek a nyálasszájú, majompofájú uracsnak? Csak nem az utcaátnevezős Szarlós elvtárs? Ketten kitesznek egy komplett hülyét! Hiszen valamikor anno -régen- pontosan azért vált szükségessé a sok aluljáró építése, hogy a már akkor hatalmas reggeli és délutáni dugókat kiiktassák. Most pedig a dugók folyamatosan fennállnak és most akarja ez a tökkelütött Fidesz-bérenc, idióta tökös legény betemettetni ezeket? Normális???!!!

glaci 0808 írta...

ha eltűnnek,ill. az ész - érvek nagyon izzadtság sza
gúak, az baj

Névtelen írta...

Nemrég még Rogánarról ábrándozott, hogy a föld alá viszi a teljes fel-le hajtó forgalmat a Ferenciek-terénél és parkot épít a helyére. Már akkor is kíváncsi voltam hogy tervezi megoldani a mostani és a tervezett aluljárók szintbeni keresztezését. Aztán -gondolom- egy cetlire firkálva megmutatták neki a projekt várható költségét (a nullák vége már a folyósón volt) és azóta nem lehet erről hallani. Most meg jön ez a vd a fantasztikus ötleteivel. Bár ha dolomittal kell majd ezt is betemetni, kerül amibe kerül megcsinálják.

glaci 0808 írta...

nincs olyan szerveződés, amelyik tudásalapú és
nem kötődne egyik párthoz sem. ezért a zemberek nem tudják kifejezni nem tetszésüket. nem akarnak egy már exponált bagázs által rendezett tüntetésen megjelenni. nincs jelenleg alternatíva. mindegyik eljátszotta már a becsületét. ez ijesztő, a többi meg gyomorforgató.

éva írta...

Névtelen írta - hát persze, hogy dolomittal kell betömni! Mit gondoltál, miért az volt az egyik ELSŐrendű fontosságú, sürgős döntésük, hogy ahol úri kedvük úgy tartja, ott még közbeszerezni - és a közpénzek elherdálásának mértékét közzétenni sem kell? Csak nem hitted hogy orbáncék ingyé' fognak dolgozni? Valahová csak kell tenni a fölösleges dolomitot, ha már Kolontárnál a betonkeménységű massza elé több gátat már nem tudnak elhelyezni?