A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült:
egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság
megújításának európai sikertörténete - jelentette ki Orbán Viktor
miniszterelnök a kecskeméti Mercedes-gyár új modelljének hivatalos bemutatóján, pénteken.
Mindezt akkor, amikor a magyar gazdaság nyakig ül a
recesszióban, amikor a megújítás abban manifesztálódik, hogy a kis focista
gálába vágja magát, elmegy valamelyik elődjei által beindított beruházás
tulajdonosaihoz részt venni az aktuális szüreten, és hülyeségeket beszél.
Például ilyeneket: "Én, amikor Magyarország
miniszterelnökeként erre az autóra nézek, munkásokat látok, sok-sok ezer magyar
munkást, akik képesek arra, hogy ilyen autót állítsanak elő, nem külföldön, nem
vendégmunkásként, hanem Magyarországon, itthon, a saját gyárukban, a saját
városukban dolgozva"
Nézhet ő erre az autóra akárkiként is – számomra a
legkedvesebb az lenne, ha őrizetesként nézne rá, dea zord gazdasági és politikai tények azok, hogy sem ő, sem a
nevével fémjelzett korszak nem adott ehhez semmit, legfeljebb egy remek érzést
a tulajdonosoknak, a bizonytalan gazdasági környezetben végzett munka
lélekemelő érzését.
Ha eszükbe jut az a néhány multi és bank, melyeket ez a
minigigász és kuszaszemű haverja megszívatott, a frász kerülgeti őket.
Bármennyire igaz is az, hogy ha hirtelen leállnának azok a
külföldi beruházásból épült gyárak, melyek a Gyurcsány-Bajnai korszakhoz
köthetők, akkor az Isten se segítene ezen az országon, mégsem alhatnak
nyugodtan, mert ha szakemberek rabolnak, akkor azok legalább tudják, hogy miből
mi következik, de ha dilettánsok teszik ugyanezt, akkor az eredmény
kiszámíthatatlan.
Márpedig a tőke számára az egyik legkedvezőtlenebb dolog a
követhetetlen és bizonytalan gazdasági környezet, melyet Orbán - sikertörténete
keretében – előállított.
Hogy aztán mikor szorul a hurok, akkor stratégiai
szerződésnek nevezett baromságokkal próbálja megosztani a gazdaság szereplőit,
az esetleg bejöhet Burundiban, de az európai gazdaság neves szereplői csak
röhögnek az ilyesmin, és továbbra is saját gazdasági érdekeik mentén teszik a
dolgukat.
Azt is mondta Viktorunk, hogy bizonyíték Magyarország
számára, hogy képesek vagyunk egy ilyen autót előállítani, "ha azt tudjuk
mondani, hogy Made in Hungary egy ilyen Mercedes".
Örüljünk a felismerésnek, habár kicsit megkésett, hiszen
annyi minden világszínvonalú termék „made in Hungary”, de azért azt se
felejtsük, hogy ezekben a fejlesztésekben a magyar szellemi tartalom vajmi
kevés, itt leginkább mások által kifejlesztett termék honi összeszereléséről
van szó, a tetejében mások technológájával, mások eszközeivel.
Örülnünk kell egy ilyen gyárnak, mert elhozza a
legfejlettebb munkakultúrát, de ha szélsőségesen fogalmaznék, akkor azt kellene
mondanom, hogy Orbán úgy viselkedik, mint a houstoni állatkert igazgatója, aki
az állatkert űrkutatási eredményeként
értékeli a majom munkáját, mely a windows folyamatos újraindításáról
gondoskodik az űrrakétában.
Mi itt bérmunkások vagyunk, minden szinten.
Amire – ha már járműipar – büszkék lehettünk volna, az
például a Széles Gábor és jobboldali társai által szanaszéjjel vert Ikarusz,
amelyik magyar műszaki fejlesztéssel gyártott világszínvonalú terméket, olyat,
mely még negyedszázad múltán is kiszolgálja a főváros tömegközlekedését,
jóllehet a karbantartásra soha nem akadt pénz.
Azt is mondta Orbán, hogy az új Mercedes egy másik
bizonyíték is, hiszen az elmúlt két évben "a magyaroknak nagyon sok és nehéz
munkát kellett elvégezniük annak érdekében, hogy az országot át tudjuk
alakítani, és ne csak megmentsük az adósságválság miatti összeomlástól, hanem
jövőt is adjunk neki".
Hát, fene tudja, szerintem az új Mercedes egy szép autó,
de arra, hogy a magyar viszonyokra bármiféle bizonyíték legyen, csak akkor
volna alkalmas, ha a karosszériát vákumszívással állítanák elő.
Merthogy az elmúlt két évre a magyar társadalomban leginkább
a szívás volt jellemző.
Ami meg az ország átalakítását illeti, arról az öcsém jut
eszembe, aki úgy ötéves kora táján, kezében a család vekkerórájával csendben
üldögélt a földön, míg szüleink kártyáztak, majd egyszercsak felrikkantott: Na,
megcsináltam, hogy ne ketyegjen!
Jövő tekintetében még azért reménykedjünk, hogy létezhet másféle
jövőkép is a kis zsarnok által álmodottnál.
Ha a kifejezés nem lenne már
penetráns büdös, mondhatnánk azt is, hogy szebb jövőt szeretnénk, kislovag!
Úgy fogalmazott: ha az autóra néz, és nem a munkásokra
gondol, akkor két szó jut eszébe: erő és szépség. "Pontosan ilyen
Magyarországot akarunk: erős és vonzó Magyarországot!”
Pechünk van, amin munkálkodik, az nem olyan lesz, mint a
Mercedes, az pont olyan lesz, mint ő.
Márpedig azt azért lássuk be, ha róla
beszélünk, nem Alain Delon jut eszünkbe fénykorában.
Szerintem egyébként soha nem gondol a munkásokra, náluk
kevésbé tán csak a munkanélküliekre nem, kivéve, ha el kell tőlük venni
valamit.
De azért szép a szöveg, benne van a Vezér szíve-lelke, meg
még talán a saját arcképeivel díszített pálinkacsalád utóhatása is.
Lehet, minden magyar állampolgárnak ezt kellene vedelnie
olyan mennyiségben, hogy az üvegre nézve megjelenjen neki Rákosi a búzában…
Azért szomorú is ez valahol…
:O)))
6 megjegyzés:
Hajrá Viktor!
Hajrá Fidesz!
Csak így tovább!
Soha többé mszp!
Kedves Névtelen!
Melyik viktátor képével díszített pálesz ment az agyára?
Névtelennek: Remélem a kis felfuvalkodott vikkancsodat a Putyin jól megalázza, ha egyáltalán fogadja. Eisa.
Nem mehetett az agyára, ahhoz AGY kéne...
Ja, hogy erről az aratásról beszélt! Más babérjait learatni, ahhoz tényleg "tehetség" kell!!! Kata
Helyi ismeretek birtokában tudnám hozzáfűzni: a Mercedes nagyon sok évvel ezelőtt határozta el, hogy épp ott,és épp úgy csinál egy összeszerelő üzemet. Ebben a mostani majomcsapatnak semmi-de semmi beleszólása, de még a felületes információkon kívül döntési lehetősége sem volt.
A kiszólás, hogy ha az autókra néz, és nem az emberekre; arra vonatkozott,hogy igen kevés magyar munkás dolgozik az üzemben. Német és török vendégmunkásokkal van tele a gyár.Most képzik a magyarokat a megfelelő szaktudásra, hogy alkalmasak legyenek az összeszerelésre.(a hazai munkavállalók körében a legnagyobb fluktuáció, mert megterhelőnek vélik a feszített 'német tempót főleg a munkaminőség megtartása mellett.)De a Merci felvesz akár kerekeszékes dolgozót is, ha az a munkakörében(logisztika)rendelkezik a pont elvárható tudással./egy középiskolás osztálytársam dolgozik így náluk/. Úgyhogy a pálinkagőzön kívül nem sok értelmeset vélek az 'orbánból kipárologni. Hja biztos tetszett az új autó, de ez a gyerekes viháncolás nem szimpi.
Megjegyzés küldése