2013. október 3., csütörtök

MEGY A GŐZÖS, MEGY A GŐZÖS

Hogy hova megy a gőzös?
Hát kérdés lehet ez egyáltalán?
Hát persze, hogy Felcsútra!
Merthogy a Vezérnek anno igen tetszett az Úttörővasút, és egész gyermekkorát beárnyékolta, hogy neki nem lehetett hóna alatt a zöld közepű palacsintasütővel délcegen megállni az állomás előtt, és miután menesztette, büszkén tisztelegni a kihaladó szerelvény masinisztájának!
De meg is fogadta, hogy ez nem lesz örökkön-örökké így, ha majd egyszer nagy ember lesz, akkor lesz még neki saját vasútja, és majd megmutatja, hogy ki fog ottan fütyülni!
És lám, nem elég nagyot álmodni – ha az embernek módjában áll megölni az ellenségét, akkor azt hezitálás nélkül meg is kell ölni, ha az embernek módjában áll megvalósítani gyermekkori álmát, akkor azt meg is kell valósítani!
Lehetőleg úgy, hogy a családi gazdaságot kézben tartó traktoroslány ne zümmögjön a családi vagyon kismértékű apadása miatt, tehát közpénzből, hiszen a közpénz az emberek boldogulását célozza, és a cél akkor ilyetén meg is valósul.
Nem lehet egyszerre mindenkit boldoggá tenni, ez könnyen belátható, így első lépésként most a Vezér boldogsága kerül sorra, így hát felépül az Orbán Viktor Szárnyvasút, a kormány rendelkezése szerint kiemelt projektként, hatszáz millió forint állami pénzből.
A tömegigényeket kielégítő vonal hat kilométer hosszú lesz, nyolc állomással, melyek sorban a következők: Bicske – Győzőrét – Anikóvölgye – Ráhelliget – Rózabokor – Flórafája (az Orbán Viktor Arborétumnál) – Gáspársportszár (az Orbán Viktor Stadionnál) – Viktorváros.
Sára nevét már megkapta Sárazsadány, a Győzőréten pedig a kedves papa osztozik a tesóval
Felcsúton lesz a fűtőház, az új állomásépületek pedig ablak nélkül épülnek, oda lesznek behajtva a tömegek  a peronokról, ha a Vezér vonatra száll, mint amikor Szlovéniába ment látogatásra, nehogy valakinek eszébe jusson megmerényleni.
A keretösszeg nem tartalmazza az ökumenikus szertartás keretében Viktor névre keresztelt mozdonyt, sem a kerekekre szerelt páncélszekrényt, mely Viktor szállítására szolgál, de nincs benne a költségvetésben az a páncélvonat sem, melynek ágyútornyában a TEK éber harcosai figyelik a pályát, a Magasztos szerelvényének előfutójaként.
A levegő-föld és levegő-levegő rakétákkal felszerelt - NATO kódnevén „Hind” - harci helikoptert, mely – csakúgy, mint a szlovén baráti látogatásra utaztában – az utazás során a szerelvény felett repül, a Honvédség biztosítja.
Lesz korszerű biztosítórendszer, az állomásépületekben a Vezér utazásakor kinyitják a mellékhelyiségek ajtóit, itt a papírtekercseken Gyurcsány és Bajnai képével találkozhat a Vezér – apró kedveskedés alattvalóitól – a Felcsúti végállomás ajtajában pedig Dopeman áll, szalmával kitömve, nyakában tábla lóg: Így járnak a nemzet ellenségei!
Hatszáz millió.
De persze lesz rá pénz, a Pető Intézet ingatlanvagyona ötmilliárdot ér, meg van ott még a sublótban további néhány milliárd készpénzadomány.
Maga a módszer is vagyoni értékű jog, az ingatlanvagyonnak úgy négyszeresét éri, de kit érdekel, végtére is a kis nyomorultakból soha nem lesz focista, a maximum, ami elérhető az csak a normális emberi élet, az meg még egy egyszerű szögletrúgáshoz sem elég, nemde?
Szóval, épül-szépül kis hazánk, gyarapodik a vagyon – például most fog egymilliárdba kerülni a Népszigeti beruházás meghiúsítása, felkészül Sukoró.
Bezárt a Városligetben Európa legidősebb Vidám Parkja is, de minek is az, ez az ország kész Vursli, most éppen a bohóc a direktor, már csak attól rettegek, mikor kerül sorra a szakállas nő…

:O)))

11 megjegyzés:

James Bond írta...

Áll Viktorka a felcsuti tornácon, dacosan toppant a frissen műtött lábával: "Kérem, én még nem játszottam, Nem játszottam, Nem játszottam, Játszani akarok mostan!"

Aztán elkiáltja magát: "Száz vasútat, ezeret! Csináljatok, csináljatok! Hadd fussák be a világot, mint a testet az erek."

Majd hozzáteszi. "De mind ide fusson ám, különben annyi!"

fferipapa írta...

Természetesen az állomásépületeket, már korábban felujitották

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=alcs

útkaparó írta...

Eszembe jut a régmúltból M. elvtárs, T. tanácselnöke, aki úttörővasutat álmodott községe gyermekeinek. Semmije nem lévén hozzá a szervezőkészségén kívül, elment hát ahova kellett, előadta az elvtársaknak a tervét azzal, hogy minden megvan már, csak a vágányok hiányoznak, meg is kapta a szükséges mennyiséget a használt, elfekvő készletből, helyszínre szállítva. Ugyanezt mondta a másik helyen, a sínbe behelyettesítve a mozdonyt és a kocsit, megkapta azt is. Szépen mindent megszerzett, és megépült 600m-nyi pálya, a motorvonattal.
Nem magának csinálta, és olyan anyagokból, amik már csak az enyészetre vagy a kohóra vártak.
Régi szép idők...

dmolnar írta...

Kedves PuPu.. Ez is telitalálat Nincs mit hozzáfűzni.. (ámbár szerencsére szakállas nőt jelenleg a pártoknál nem látni, mert különben...:0))

Promenad írta...

Már hogyne lenne szükség a vas
útra ?
Hát hogy lehet majd másként a stadionba fuvarozni azt a rengeteg nézőt a Felcsút BL-mérkőzéseire ?

Mama Szendreine írta...

Én még azt a 600.millát sem sajnálnám,-gondolom sokan vagyunk-ha Viktor saját magát és az egész bagázsát kutyástul,macskástul vagonírozná be - a vagonajtókat kívülről magukra záratva -és elhúznának innen jó messzire,hogy hírüket se hallanánk többet.
Mit gondoltok lenne elég jelentkező "ajtó záró"?

sphagin írta...

Kedves PuPu !

Azt veszem észre, hogy egy kicsit, mintha elkésett volna a felhorgadás a Felcsúttal kapcsolatban.
No nem a részedről, hanem a mai csodálkozók részéról.

Amikor az egész meg lett alapozva, mintha nem lett volna ennyire egyértelmű a nem tetszés.
Senki nem tiltakozott, amikor a Felcsútból előbb NB II-es, majd NB_I-es csapatot faragtak, természetesen közpénzen és ellenzékből a FIDESZES hajbókolók.

Mert azt ne gondoljuk, hogy az 1800 lelkes településnek van annyi labdát szerető tagja, hogy ki tudjon állítani annyi labdarúgót, ahány csapatot indítani KELL egy ilyen kaliberű csapatnak. Legalább 4-5 garnitúra játékost+ tartalékot+ezek kiszolgálóit kell eltartani azért, hogy az élmezőnyben szerepeljenek. Ezt simán létre tudták hozni csak úgy, hogy alig tiltakozott ellene valaki.
Most, hogy már van miért és kinek stadiont építeni, nagyon szúrja a szemünket az egész.
Mert egy élvonalbeli csapatnak dukál egy stadion !
Megharcoltak érte, kivívták !
Mindegy, hogy hogy, de léteznek !

A létezők pedig követelőznek !
Igen, kell nekik a stadion, a vasút és még ki tudja mi.
Mi hagytuk, hogy a fejünkre nőjenek!
Idejében kellett volna felébredni és kérdezni, hogy minek, miért ?

Akkor nem kérdezték, amikor kellett volna, hogy mi a gazdasági háttér és mennyi ebből a közös pénz.
Most, hogy ez már vastagon látszik, jogos a felháborodás.

Kinek a felelőssége az, hogy a mutyizgatva létrehozott NB-I-es csapat és Akadémia a közös pénzből ekkorára tudott nőni ?

Mert ennek nincs még vége !
Ezt később is üzemeltetni kell, erre további közös pénzeket kell majd áldozni, még akkor is, amikor már a kiötlője az ibolyát alulról szagolja !
A ma 600 millió, holnap és holnap után is fogja vinni a közös pénzt és azt valahonnan el KELL majd venni !
A Stadionok, Színházak, Focicsapatok, és egyéb "fontos" dolgok mások kárára lettek létrehozva és élik tovább az életüket.
Azt is mondhatnánk, hogy határozzék meg az életünket.
Kevesebb jut másra, Kórházra, iskolára, stb., mindenre, ami másoknak fontosabbnak tűnik.

Ez a legnagyobb gond.
Örülök, hogy megírtad ezt a blogot !

Üdv sphagin.

hello írta...

http://nol.hu/velemeny/20131004-zakatolas

Felcsúti kisvasút: Zakatolás

hedonista Pista írta...

Sphagin-nak szeretettel!
Mai hír: - Európa "leggyorsabban"(?) épülő stadionja, a ferencvárosi futball stadion...
Az ész megáll és ácsorog...

szellemvasút írta...

Ma este fergetegesen jó kerekasztal beszélgetést hallgattam :-)
Csak egyetlen üzenetét írom ide.

Évek óta vizsgálják a tehetség okait és ezzel kapcsolatosan már számtalan elmélet létezik. Köztudott például, hogy az egyik szerint az értelem, a másik szerint az érzelmi intelleigencia:-)lehet a domináns. A legújabb vizsgálatok arról szólnak, hogy az igazi (újat) alkotó (élmény)emberek messze átlagon felül helytállóak, kitartóak, eltökéltebb személyiségek. Meglepő módon ezek az életreszóló tulajdonságok gyermekkorban egy jómódú környezetben, illetve háttérben sokkal gyengébben fejlődnek ki, mert ott nem kell megfontoltan és hosszas türelemmel küzdeni. Ezek a képességek a nehéz sorsban csiszolódnak a legtökéletesebbre.
Azok az emberek akik felnőtt korukban is tudatosan képesek arra, hogy kilépjenek a saját komfortzónájukból, hogy állandóan edzésben(+örömben) legyenek: ezek az emberek halhatatlan szabadságot és önreflexiót élnek meg. Ezt nevezhetjük trancendentális átlépésnek vagy akár flow-élménynek is :-)
És még jön egy ráadás: amikor rádöbbenünk arra, hogy az életünk egy tulajdonképpeni szenvedéssorozat, akkor szabadon eldönthetjük, hogy értelmesen szenvedjük (flow áramlatban) vagy értelmetlenül - inkább csak sodródva!
Szóval mindenkinek van egy "gőzöse" - rajtunk múlik, hogy merre megy.
Értelmesen terheljük (egész életünkben rejtett tudás megszerzésére programozódunk?!)vagy csak értelmetlenül zakatolunk (folyton-folyvást pénzt gyűjtünk?!).
Az egyikkel a természet összhangját is megtaláljuk, a másikkal a természet alá megyünk...

pleinair írta...

Vursli! Ez a dögkeselyű által megpocsékolt, turultojásból kikelt torz ivadék még ezt is elvette tőlünk. Már csak a régi, nosztalgikus emlékeket ízlelgethetjük. Majd mesélünk az unokáinknak a szellemvasútról, az elvarázsolt kastélyról, a hullámvasútról meg a hordóról, (amit a röhögéstől nem lehetett szárazon megúszni.)

A disztingvált értelmiség talán elégedettebb lett volna, ha az országot martalékának tekintő dögkeselyű szobrát döntöttünk volna le.