2017. május 10., szerda

EZEKKEL VAN TELE...

Van néhány dolog, melyektől már megcsömörlöttem, de kénytelen vagyok naponta hallani, látni, műélvezni.
Ideje lenne befejezni.


1. Migránsozás

A "migráns" szó maga másik helyre költöző, vonuló személyt jelöl, nálunk meg a "Qrva annyukat" kifejezés szinonimája, Orbán médiaszemetének kulcsszava.
Azonos értelműnek kezelik az illegális bevándorló kifejezéssel, ami már önmagában is hihetetlen baromság, hiszen a bevándorlás szabályozott folyamat, akit a hatóságok nyilvántartásba vesznek, engedélyükkel lép be az országba, az eleve nem illegális, aki kéri a bevándorló státust, az meg még nem bevándorló, aki pedig a hatóságok által kijelölt vagy megtűrt helyen lépi át az államhatárt, az még határsértőnek se minősíthető.
A kifejezés nem fedi a menekült fogalmát sem, jóllehet Európa földönfutóinak jelentős része menekült, akikre mindenféle nemzetközi egyezmények vonatkoznak, melyek aláírói között ott vagyunk mi is, csak éppen hülyének tettetjük magunkat.
Természetesen van olyan is, aki gazdasági okokból keres olyan országot, ahol jobb életet remél, de ezt - ha letelepedését kérelmezi - szintúgy nem tekinthetjük illegálisnak, joga van hozzá, mint ahogy az adott országnak is joga van a kérelmet elfogadni vagy elutasítani.
Jól meg kellene az ilyet fontolni, hiszen az európai zsidóságot éppen azért is irthatták ki a nácik, mert a korabeli országok nem fogadták be őket, mikor elüldözték őket hazájukból.

A mi helyzetünk azért speciális, mert nálunk senki nem akar letelepedni, ennek oka, hogy megfogadtuk Szent István intelmeit ("Mert amiként különb-különb tájakról és tartományokból jönnek a vendégek, úgy különb-különb nyelvet és szokást, különb-különb példát és fegyvert hoznak magukkal, s mindez az országot díszíti, az udvar fényét emeli, s a külföldieket a pöffeszkedéstől elrettenti. Mert az egy nyelvű és egy szokású ország gyenge és esendő. Ennélfogva megparancsolom neked, fiam, hogy a jövevényeket jóakaratúan gyámolítsad és becsben tartsad, hogy nálad szívesebben tartózkodjanak, mintsem másutt lakjanak!")...
Mint ezt szeretjük magunkról hirdetni, vendégszerető nép vagyunk, befogadó társadalom, ami viszont a valóság, az az ország szégyene, amit a világnak mutatunk magunkból, az egy torzult lelkű, szadista koldus képe, egy beteg társadalom.

2. Többet visz, mint hoz.

És egyáltalán, ideje lenne befejezni gyurcsányozást, különösen akkor, mikor ő az egyetlen európai küllemű és mentalitású politikusunk, rajta kívül ilyen léptékben legfeljebb gerinctelen csicskákkal, tehetségtelen és infantilis pszeudo-politikusokkal, mindenoldali populistákkal vagyunk tele, meg nyeretlen és éhes, de felettébb nagy arccal rendelkező kétévesekkel, akiknek élet és munkatapasztalata nulla, és ha nem követtek el még hibát, az csak annak köszönhető, hogy nem volt rá módjuk, de majd bepótolják.
Hogy utóbbiakkal mire megyünk, arra jó példa a Fidesz, az előbbiek meg maguk a két lábon járó kontraszelekció - önjelölt váteszek és a mindenféle pártbürokraták bánatos kollektívája.
Ezzel nem kívánom azt mondani, hogy Gyurcsány hibátlan, a legnagyobb hibája az, hogy nem tanul a hibáiból, de még ezzel együtt sem két libáért megvehető megélhetési, mint azok, akik azon filozofálgatnak, hogy mennyit hoz vagy visz.

Akik ezt latolgatják, azok eddig semmit sem hoztak, de vinni minden nap visznek és torzsalkodásukkal elriasztják a választókat a demokratikus oldalhoz való csatlakozástól.
Be lehet fejezni a terméktelen siránkozást azon, hogy Orbán ilyen, vagy olyan.
Aki épeszű az tudja, hogy az ország egy szociopata rabló és bűntársai kezébe került, ha ezt ötezerszer mondjuk el, attól még nem lesz demokrácia.
Nem siránkozni kell, hanem szervezni a helyi kisközösségeket, pótolni a média hiányát, megmagyarázni a napi politikát, leleplezni a hazugságokat.

3. Ezek mind egyformák, egyik se különb a másiknál.
Ez is egy közkeletű baromság, már hogy lenne egyforma az, aki nem vette fel a fizetését sem azzal, aki lelopja az ujjadról a gyűrűt, miközben a kezed szorongatja?
Aki a semmiből az ország leggazdagabb emberévé vált magas stalluma betöltésének ideje alatt, aki szemrebbenés nélkül hazudozik, szemben azzal, aki őszintén feltárta az ország helyzetét és erre majdnem ráment a politikusi pályafutása?
Hogy 
lenne egyforma az, aki nyolcszáz kilométer autópályát és háromszáz ipari parkot építtetve bekapcsolta az országot az európai vérkeringésbe azzal, aki teleépíttette az országot stadionokkal, hogy ma már több a stadion, mint a nemzetközi mércét megütő játékos?
Nem, ezek nem egyformák, az egyiket - ha néha nem beszélne feleslegesen - úgy kellene hívni, hogy államférfi, a másikat meg, ha nem védené mentelmi jog, úgy kellene hívni, hogy gyanúsított, később vádlott, majd a végén, hogy elítélt.
Hogy az Orbán papagáj-kórusa miket mantráz, az nem zavar, de hogy a sajátjaink is ugyanabból a kottából énekeljenek, ez azért túlzás.

4. Az ország csődben volt.
Nem, az ország nem volt csődben, csak a pénzügyi világválság hatására a szabadpiaci hitelek elképesztő módon megdrágultak, és az ország lakosságára szinte elviselhetetlen terheket rótt volna, ha nem találunk erre megoldást.
A megoldás az IMF volt, mely sokkal olcsóbb hitelt biztosított, mint amennyiért ma vesszük fel ugyanazokat a hiteleket.
Mi ugyanis tagjai - tulajdonosai - vagyunk ennek a szervezetnek, évente fizetünk is azért, hogy ha pénzügyi nehézségeink támadnának, hát nyújtson segítséget.
A hitelt kellő időpontban vettük fel, jól használtuk fel, a maradványt tartalékba helyeztük.
Ezt aztán azok tapsolták el, akik kárhoztatták felvételét.
Ők valóban eltőzsdézték a hitel-milliárdokat, ahelyett, hogy adósságtörlesztésre fordították volna.

5. Mindennek Putyin az oka.
Lószart mama, mondaná a klasszikus, aki egyébként maga is beállt az alkalmi hülyék kórusába, de ő legalább csak politikai érdekből, az európai egységet erősítendő.
Putyin egy világhatalom elnöke, a jogköre semmivel nem terjedelmesebb az amerikai, nopláne a francia elnök jogkörénél, és mint minden tisztességes politikus, országa érdekeit szem előtt tartva politizál.
Hogy a magyar miniszterelnököt hozzá hasonlítják, az olyan, mint amikor az egeret egy elefánttal állítják párhuzamba, mondván, mindkettőnek négy lába van, s a farka a fenekére nőtt, mert az elefántnak az orra már foglalt volt.
Alsó hangon aránytévesztés ez, az oroszok nagyhangú ócsárlása pedig politikai bűn, de nagyobb baj az, hogy hiba, hiszen egy óriási piaci lehetőséget tolunk el magunktól, egy olyan piacot, melyen a mai napig volna még nevünk.
Be kellene fejezni a ruszofób hisztériázást, egyszer meg kellene nézni végre a térképet.

6. Mindennek Soros az oka.
Na, ez meg a másik baromság, merthogy Soros ugyan nem szereti a kommunistákat, nem szereti az oroszokat, ez tény, de számára Magyarország és legfőképpen Orbán nem tényező, itt meg úgy esik szó róla, mintha gondolkodása centrumában mi állnánk, kivont lángpallosunkkal a kezünkben.
Soros magasról tesz ránk, egyetemestől mindenestől, ha Orbán tovább pattog az egyetem elköltözik innen, hiszen a fogadó ország részére nem jelent költséget, viszont emeli ázsióját a nemzetközi tudományos életben.
Csak a hülye ágál ellene.

Persze, vannak még más dolgok is, melyek idegesítőek, de hadd ne egyedül dolgozzak - szerintetek mivel van még tele a nemzet töke?


:O)))

35 megjegyzés:

talalom írta...

1. A nép akarata. Ideje tudomásul venni, hogy a "népnek" nincs egységes akarata (érdeke sem), aki ilyesmit szónokol, tessék nagyon megnézni, mit is kínál ezalatt. Nemzeti tőkéseket, hogy ne a gaz multik zsákmányoljanak ki? Munka helyett kényszermunkát?
2. Nincs mindenkinek kedvező döntés. Minden döntésnek van kárvallottja is. Azt tessék eldönteni, hogy a "nemzeti tőkések" kivételezésére, támogatására akarom-e adni a pénzemet, vagy olyan közszolgáltatásokra, amelyek nyomán a nemzet tagjai lesznek értékesebbek?
3.Az ellenzék lesajnálásával. Az ellenzék működik, de nem képes minden pillanatban az arcunk elé tolni, hogy "állítsuk meg a bármit-bárkit".
Végül:a parlament lesajnálásával. Jószerivel ez az egyetlen eszköz, ami megmaradt, hogy más vélemények is megjelenhessenek egyáltalán. Tesszük a lovat azok alá ,akik a "vérükön-taknyukon húznák ki" az állampolgárokat,ha érdeklődnek a parlament munkája iránt. Merthogy "ne zavarják őket a munkájukban". B+, az is a munkád, hogy tájékoztass arról, mi zajlik ott és miért, drágajó kormánypárti szöveggenerátor!

góbé írta...


Hogy a nemzetthünk töke még mivel is van tele nem tudom, ráadásul nem is tudhatom, mert I./Szapolyai/ János kontra I. Ferdinánd kora óta, ekképpen ahogy mostanság történik, szétszakadni a magyart, a nemzetet, még nem láttam.
Az én tököm most éppen az imént látott és hallott /Hirtv/ Ceglédi Zoltánnal van tele, aki anno a heti-hetesben szerzett népszerüségét most épp arra használja hogy önmaga által felkent váteszként megfellebbezhetetlenül kijelentse, az ellenzéki szavazók méla undorral fordulnának el egy, az orbánc rendszerét leváltani szándékozó választási szövetségtől.

Ez a ki-, vagy beszólás, mely semmibe veszi Bokrost, alázza Gyurcsányt, de még Botkát is, vajon kinek az érdeke...
Mint ahogy kinek az érdeke hogy újra, sorra alakulgatnak a várhatóan 0-0,5 %-os "pártocskák"
akik elvitt szavazóikkal a várhatóan győztes fideszt erősitik majd.



1970 írta...

Az említett dolgok mind-mind indokoltak.
Én még a magyarság tudatos megosztását, a különféle rétegek, társadalmi csoportok egymás ellen hangolását, uszítását emelném ki olyanként, amiből nagyon elegünk lehet. (ld, fentebb góbé első két sorát!)

Névtelen írta...

neveletlen a 4. ponthoz

◾Az államháztartás drámai destabilizációja 2005-től, már Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége alatt indul el. Innentől jöttek létre máig ismeretlen okokból brutális mértékű költségvetési hiányok, és gyakorlatilag lenullázódott a gazdasági növekedés, amely Medgyessy alatt még magas volt.
◾A Gyurcsány-kormány hatalmas államháztartási hiányai miatt a nemzetközi gazdasági válság Magyarországot mélyebben érintette. A magyar államadósság 2002 és 2010 között a GDP 52%-áról 80%-ra ugrott fel.
◾Az Economist című brit gazdasági lap a Gyurcsány kormány korszakát „a rendszerváltás utáni Kelet-Európa legrosszabb kormányzásának” nevezte.
◾Az ez idő tájt végrehajtott infrastrukturális beruházások „a korrupció melegágyai” voltak.
◾A GDP arányos oktatási kiadásokat a szocialista-liberális koalíció 6%-ról folyamatosan 5%-ra csökkentette kormányzása alatt. A szociálpolitika ebben az időszakban is alulról felfelé oszt vissza (Ferge Zsuzsa ezt nevezi „perverz újraelosztás”-nak), nem pedig felülről lefelé, ahogy várnánk. Azaz a szocialista kormányzás elhanyagolta a humán tőke fejlesztését.

http://ujegyenloseg.hu/beszelgetes-lendvai-ildikoval-az-mszp-negyedszazados-torteneterol/

Ha nem Lendvai Ildikó mondja, el sem hiszem. :)

Promenad írta...

Egy kis vidámság a komor témához :

A "gerinctelen csicskák,tehetségtelen és infantilis pszeudo politikusok ,mindenoldalu populisták"
mintapéldánya Kósa lajos mellett minden kétséget kizáróan Németh Szilárd,akiről a következő igen találó jelzőt olvastam egy Népszava publikációban : A Beszélő Krumpli . :) Fenomenális !

Névtelen írta...

neveletlen

Kedves Pupu, igazad van, nem volt csődben az ország, csak a szakadék szélén állt, ahogy Feri mondta.
Még szerencse, hogy ő visszarántott minket, a 'nemlétezőből.'

„Az állítás, hogy ő rántotta vissza a szakadék széléről az országot, nem igaz. Három nagy kiigazítócsomagot csináltunk 2008 őszétől. Az első kettőt én csináltam meg, a harmadikhoz pedig nem volt többségem, azért mondtam le. Ezt a harmadik, kidolgozott csomagot vitte és fejlesztette tovább a Bajnai.″
http://index.hu/belfold/2014/06/19/kiakadtak_gyurcsanyra_az_egyutt-pm-ben/

Persze, Titeket nem lehet megtéveszteni. :)

PuPu írta...

Kedves neveletlen!

- A destabilizáció a választások közben tisztára takarított államkasszával kezdődött, tudod - ötezer fős sportcsarnokot Röjtökmuzsajnak, finanszírozhatatlan lakáshitel-támogatás, stb.
Folytatódott az egyszeri béremeléssel a közszférában, ami arra a reményre épült, hogy majd felpörög a gazdaság, ehelyett stagnálás, majd recesszió jött.
Befolyásolta az uniós támogatásokhoz szükséges önrész hiánya is, és mire Gyurcsány jött, az eladósodottság akkora lett, hogy az Unió azonnali kiigazítást követelt.
Erre el is készült egy program, melyet az Unió nem fogadott el, viszont közeledett a választás, és abba egy megszorító programmal belemenni itt, ahol mindenki mindig csak jóljárni szeret, öngyilok lett volna.
Ezért aztán a korrekciót Gyurcsány elhalasztotta a választások utánra, teljességgel érthető módon - megszorításokat hatalomtechnikailag csak a választásokat követően lehet csinálni.
Hogy mi volt Medgyessy alatt, az kb. olyan, mintha a kórházban elhunyt baleseti áldozat haláláért a kórházigazgatót hibáztatnánk, mert a beteg, mikor elindult otthonról, még egészséges volt.
- Az államháztartási hiány a nemzetközi gazdasági válság tekintetében nem osztott, nem szorzott, hiszen addigra a hiányt Gyurcsány már lefaragta, utódjának már csak tizedszázalékokat kellett hozzátenni, hogy hozza az uniós követelményszintet, ami meg a GDP arányos eladósodottságot illeti, az tudatos döntés volt, ha úgy tetszik, akkor ez volt az ára és fedezete az uniós támogatások igénybevételének.
Az GDP arányos államadósság optimális mértéke egyébként is csak egy közmegegyezésen alapuló elméleti szám, az Unió országainak nagy része ebben az időben felette volt a magyar adatnak, ma is felette van.
Ezt a számot akkor szokták kihúzni, mint nyulat a bűvész a kalapból, amikor az aktuális ellenzéknek kapóra jön, egyébként meg, ameddig az ország képes az adósságszolgálatait fizetni, addig nincs jelentősége, és mi végig képesek voltunk.
Meg kell jegyeznem, hogy ugyanebben az időszakban az ország autópályáinak hossza a meglévő duplájára ugrott fel, épült vagy háromszáz ipari park, épült többszáz rendelőintézet, épült többszáz iskola, tehát a kormány a fejlődésbe ruházott be, helyesen.
Hogy ennek a forrása hitel volt? Hogy klasszikust idézzek: na és?
A hitel előrehozott fogyasztás, törleszteni kell, oszt jónapot.
- Irreleváns, hogy mit írt az Economist, ami érdekes az az lenne, ha a forgalmat átterelnénk a Gyurcsány előtti utakra.
Barossnak, aki a vasúttal tette azt, amit Gyurcsány a közúthálózattal, tere és szobra van, ez Gyurcsánynak is kijárna, gondolj ebbe mélyebben bele...
- Minden állami beruházás melegágya a korrupciónak, mert akik a pénz sorsáról döntenek,azok állami tisztviselők, relatíve alacsony jövedelmekkel.
Nem mindenki Grál-lovag, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a korrupció a mai napig bele van építve az állam működésébe, hiszen a pártfinanszírozás eleve ezen alapul.
Gyurcsány kezdeményezte a probléma megoldását, de a Fidesz és a 70:30 megakadályozta, egy demokratikus rendszerben a miniszterelnök nem engedheti meg magának a Bözsi-néni féle nyugdíjemelés módszerét, "jövőre még adok" mintára...
- Ami az oktatási kiadások csökkentését illeti, folyamatosan csökken a tanulók száma, emellett - ha elfeledted volna - nyakig ültünk egy világválság közepén.
De ettől még nem vették el a továbbtanulás lehetőségét és nem állt be az oktatási rendszer a betanított-munkás-képzésre, nem rendezték úgy az egyetemi képzés finanszírozását, hogy az államilag finanszírozott helyek száma a nulla felé konvergáljon, hogy a szegény ember gyerekéből még véletlenül se lehessen jogász, például...
Emellett az utolsó családi pótlék-emelés is 2008-ban volt, ha jól tudom.
Jól tudom...
A humán tőke fejlesztése oktatás útján valósítható meg, és ha a mai állapotokat nézzük, akkor ehhez képest Gyurcsányék időszaka maga volt az aranykor...

Sajnálom, hogy nem érthetek veled egyet...

:O)))

Névtelen írta...

neveletlen

kedves Pupu

Sport nyelven szólva, 'nézzetek a táblára'.
A DK 3%-on van...
http://republikon.hu/elemzesek,-kutatasok/1704-kvk.aspx

'15 százalék körüli támogatás 2018-ra, az nem egy irreális vállalkozás a DK-nak. Azt kívánom a másik két pártnak is, nőjenek ők is 15 százalékig!'
http://index.hu/belfold/2014/06/18/gyurcsany_interju/

Húzzatok bele! :)

Botka népszerűbb mint Orbán (nem nagy dicsőség) Fletó pedig Rogánnal szkanderezik a legnépszerűtlenebb politikus címért.
Innét szép nyelni.

talalom írta...

Neveletlen: Olvasd már el figyelmesen az általad 10:56-kor idézett három mondatot.Neked nincs logikai bukfenc az első mondat állítása és a következő kettő állítása között?

PuPu írta...

kedves neveletlen, én nem vagyok DK tag, csak szeretem a tényeket.
Másrészt, mint tudjuk, a közvéleménykutatási adatoknál a biztos pártválasztókat szokás mérni ott pedig 6% az eredmény, miközben nem volt még mérés, ahol alul ne mérték volna a DK támogatottságát, megérne egy misét megnézni, hogy miért.
Várjuk ki szerintem a végét, nem?
A politikus, ha a népszerűségre hajt, azt populizmusnak hívják.
Fizessenek a gazdagok, ugye...

:O)))

PuPu írta...

Apropo, ki is a Republikon kuratóriumi elnöke?

:O)))

mavtelep írta...

".. ma már több a stadion, mint a nemzetközi mércét megütő játékos"
Kösz PuPu, ez ütősebb mint egy politológusi értekezés...))) Engedelmeddel, terjeszteni fogom...)))
Szervusztok, jó napot !

Olasz Ildikó írta...

PuPu!
Csak röviden.
1.) Orbán nem volt ott, nem is hallotta, nem is olvasta.
2.) Egyetértek.
3.) Ezzel a ponttal is.
4.) Dehogy is ők! A Soros.
5.) O.K. Putyin. És a piac is. Csak a módszer, amit OV alkalmaz, az teszi az egészet
utálatossá.
6.) Hát igen. De ennek alapja az irigység. OV. a tanulmányait félbeszakította a politikai
karrier érdekében, s azóta sem fejlődött.
Nem részletezem, az egész kuplerájjal (bocs) úgy ahogy van!

1970 írta...

"◾Az Economist című brit gazdasági lap a Gyurcsány kormány korszakát „a rendszerváltás utáni Kelet-Európa legrosszabb kormányzásának” nevezte."

névtelen neveletlen!

Gondolom ez a vélekedést még a pszichopata második hivatalba lépése előtt fogalmazták meg:))

mavtelep írta...

Az Economist manapság biztosan a legkorruptabb kormányzásról ír, mert ugye Mészáros az elmútt7évben gazdagodott meg...)))
Ez a 100 milliárd figyelemre méltó...pl. a Fidesz hívők figyelmébe is ajánlom !

PuPu írta...

Nemigen érdekli őket...
BauerTamás írt egy cikket, melyben ezt a témát is érinti - it olvashatod:
http://www.es.hu/cikk/2017-03-03/bauer-tamas/a-maffiaallam-hamissaga.html
A cikk vége felé ír erről, érdemes elolvasni és elgondolkodni rajta...
:O)))

Villon írta...

Nekem Botkaval...
Van egy olyan mondas, hogy az ellensegem ellensege a baratom.
En ezt arnyalnam, hogy az ellensegem ellensege a szoversegesem... legalabbis ideiglenesen.

kekec írta...

1970
Csak éppen az Economist a Medgyessy kormány osztogatását (ami nagyonis tetszett a jónépnek) minősíti "rossz kormányzásnak" és nem a gyurcsányi kötelező kűrt a megszorításokkal.
És én már unom, de neked még egyszer leírom: 6 közgazdász egyaránt rossznak minősíti Gyurcsány kormányzását. Csak éppen az egyik szerint
1. Túl gyors
2. túl lassú
3. túl messzire ment
4. nem ment elég messzire
5. túl korai volt
6. túl késő volt.
Szerintem meg, amikor rákényszerült, az egész világon ő csinálta a legprofibban, mert a GDP nem ment mínuszba, és 1 % költségvetési megszorításhoz csak 0,5 % gazdasági visszaesés járult. Ezt azóta sem tudta senki utána csinálni (pedig a gazdasági válságban sokan rákényszerültek)

1970 írta...

Kedves kekec!

Szerintem alaposan félreértett, nem velem van vitája. (Nem Gyurcsányt tartom pszichopatának, hanem a leendő várlakót).
Egyébként több alkalommal leírtam, mi a gondom Gyurcsánnyal. Nem ez, nem a gazdasági intézkedései, hanem némelyik ostoba és meggondolatlan nyilatkozata (pl.: a vértehetségtelen Nagy I. példaképpé állítása). Na, ezek okoztak komoly kárt a baloldalnak.

kekec írta...

Egyébként a többi olvtársnak:
Olvastam egy kommentben ma egy jó javaslatot a választás bojkottjára. Nyugi: el kell menni szavazni, csak éppen behúzni minden X-et a fizesden kívül. Azaz érvénytelenül szavazni. Az jól látszana az eredményen is, nem lehet elsumákolni.
A pártoknak kár távol maradni, mert Orbán tucatjával tud előállítani "ellenzéki" pártot, és a nagy tülekedésben fel sem tűnne az igaziak távol maradása.
Ha az ellenzék képtelen kormányzóképességet felmutatni (Árnyékkormány, egységes közösen ELŐRE elfogadott kormányprogram) akkor meg is érdemelnék! Nem igazán szeretnék a megélhetési tülekedésnek asszisztálni.
Ugyanis, ha netán egyszerű többséget is szereznének EGYÜTT számolva, még akkor is Orbán kaphatna Ádertől ME megbízást, mert az egységesen szavazó fizesd kisebbségből is megválasztaná, szemben a szanaszét szavazgató ellenzékkel. (lásd Szilikati elnökjelöltsége)

PuPu írta...

A bojkottnak csak akkor lenne értelme, ha mindenki egységesen bojkottálna, egyébként ha ezt meg lehetne szervezni, akkor az együttműködést is, akár...
Amit javasolsz, azzal Orbán szekerét tolod, ebből lehet a kétharmad...
El kell menni szavazni - érvényesen.
Emellett nem mindenk politikus ellenzéki, aki ezt a cimkét akasztja magára és legfőképpen nem mindenki megélhetési politikus...

Gndold ezt át kérlek, mégegyszer!
:O)))

talalom írta...

Nos, kekec mondatai nagyon jól prezentálják, amit az első hsz-emben próbáltam vázolni.
Elegem van abból, hogy ész nélkül szajkózunk hazug általánosításokat, amit valaha valahol valaki bedobott a köztudatba.
Vajon milyen a "megélhetési politikus"? Olyan,mint a "megélhetési vízszerelő"?
Miért "tülekedés",ha van egy ember-közösség,akinek vannak elképzelései a társadalmi ügyek intézéséről, és ezeket meg akarja valósítani? Hát,igen, ehhez hatalom is kell,vagyis az, hogy sokan támogassák. A hatalmat csak az használja szitokszóként, aki sunyi szolgaként akarja dézsmálni az úr szivarosdobozát. (A "nép az úr" - ugye?)
Nem lehet "egységesen, közösen ELŐRE elfogadott kormány program", mert az ellenzéknél(még ha kiveszed a jobbikákat akkor is) nem "egy a tábor, egy a zászló"!
Csak egyszer gondoljátok végig, mit jelentett a valóságban ez a tetszetős jelszó? Először kiszorították a nemzetieket a soviniszták javára, aztán a kereszténydemokratákat a klerikálisok érdekében, végül a konzervatívokat a maradiak javára. Maradt a színtiszta, egyszemélyes "bölcsesség",korlát és ellenőrzés nélkül.
Erre vágytok?

Cereus írta...


PuPu !

Ez így jó ahogy megírtad !!!

Koke bitangunkat, már több mint a fél ország küldi az édesanyja bánatába, meg az egész
Európai Unió.

A repülőgép pedig azért kell, ha eljön az ideje, akkor gyorsan menekülni tudjon .

Donáto írta...

Egy volt osztálytársam 56 óta Franciaországban él.
Ő mondta nekem, hogy ott minden gyereket úgy nevelnek, hogy - el kell menni szavazni és mindig a regnáló kormány ellen kell voksolni, hogy a hatalmon levők soha ne érezzék magukat biztonságban.

Kovács Erzsébet írta...

Én megmondom,miből van mindenkinek elege.
Az én példám csak egy csapp a tengerből, de igazi látlelet.
A szemétügy.
Mint lelkes kisnyugdíjas,csak akkor érzem jól magam, ha minden be van fizetve,ami fizetendő.És hát ennek a nyugdíjutalás a napja,méhg ha alig marad is pénze az embernek..
Felhívtam ma a csúcsszerv helyi fiókját, hogy hányadán állok,egyeztessük az egyenleget.
Azt mondja a hölgy, hogy 0 a számlaegyenlege, mert az idén még nem lett kiszámlázva az
aktuális szemétdíj, a hónap vége felé lesz majd elpóstázva, egyben kell majd fizetni.

Szóval ebból a nagy nemzeti csinnbummcirkuszból van már elege mindenkinek, a sok átszervezésből, hogy soha senki ne tudjamelyik pénzek mikor hova folynak be,ki tartozik kinek.
Eddig is rendben befizette mindenki a szemetet és el is szállították.Most hohy nagy nemzeti hatáskörben csinálják,ugyan úgy elszállítják.Hogy miért kellett ezt így egy pontba hozni, nagy számviteli törvénynek való megfelelés, a sarokszámokkal való bűvészkedés lehet a háttérben,mert semmi más matamatikailag igazolható okot nim síma gyalog nem tudok felfedezni.

Ez zavarja az embereket, az örökös átalakulás, a cégek nevei váltornak,az ügyintézők, a folyamatok, a függőségi viszonyok. a hovatartozás kérdése területileg is ingadozó.

Egyszóval : a biztonság érzet. Ez hiányzik.Hogy nehogy már elbízzák magukat az emberek.
A sok tétova kerge birkát könnyebb terelgetni, mint az öntudatos polgárokat.
Osszd meg, és uralkodj.Sokaknak sokszor bevált már.De nem sokáig.

Névtelen írta...

teve!
.
meg a többi helyi idióta!
.
http://nepszava.us/ilyenre-magyarorszagon-nem-volt-pelda-ezt-erdemes-elolvasni/
.
ELOLVASNI, OKULNI, S A PÉLDÁT KÖVETNI!
.
ennyi a feladat, még talán ti is tudjátok teljesíteni!
bár...
ismerve idiotizmusotok mértékét, nem sok esélyt adok a hülyeségetek beismerésére!
ahhoz ugyanis alapfeltétel a tisztesség, becsület, s csupa olyan tulajdonság,ami nektek hiányzik, s esély sincs ezek pótlására, "beszerzésére"
.
.
abramovics voltam, s vagyok

Kovács Erzsébet írta...

...mit nem adnék,ha ennek az abramovicsnak a képét láthatnám...
valószínúleg a Semlyénnel egy táborban van.fehér lovon jár és ő adagolja a semlyéni lónak az abrakot.Ilyen bizalmi munkára csak egy ilyen echte úr jogosult,aki minden feltételeknek megfelel.

góbé írta...


Navégre Abra ! Mát kezdtem aggódni hogy hiába keresed elvesztett identitásod ! Vagy idétlenséged ?? avagy idiótaságod ???

Te, aki mosdatlan szájjal durva obszcén jelzőkkel illeted mindazokat akik nem fikázzák PuPu irásait, idehozol (!?!) egy bartus-ömlengést a saját nagyságáról, páratlanságáról, egyedül üdvözitő voltáról s mindezek tetejében, láthatóan, a te nyelved a legbarnább.

Ha akkora faszagyerek, mi ez az önigazolás? Magának irta, vagy neked, kételyei vannak ahogy neked is?

Mielőtt beinditanád a szutyokhengert, azért próbálj meg elgondolkodni azon, van-e erkölcsi alapod elitélni bárkit 1/10-ed annyiért, amit te büszkén, ragyogó szemekkel, önfeledten teszel???

Névtelen írta...

góbé!

magadra vetted, tehát a te inged is.
innen nincs mit folytatni.
.
MOST MÁR TÖKÉLETES VAGYOK! NEM HIÁNYZIK BELŐLEM A HIBA!
.
ugyanis hibáztam.
azt gondoltam - s ez volt a hiba! - te egy értelmes ember vagy.
jelen pillanatban a fenti feltételezést cáfolod.
.
Bartust személyében én sem kedvelem,
.
DE
.
azt még neked is el kell - avagy a cikk alapján, ha és amennyiben értelmes emberként annak mondanivalóját felfogtad volna! - ismerned, hogy mintegy váteszként előre megjósolt szinte mindent.
a "mosdatlan szájról"
amennyiben elolvastad a cikket, felfogtad volna annak értelmét, felfogtad volna az én általam alkalmazott szóhasználat lényegét is.
amúgy már ajánlottam:
Svejk, "utószó az első részhez"
azt pedig, hogy mikor célszerű, avagy nem célszerű, s egyáltalán kikkel kapcsolatban alkalmazandó adott esetben egy bizonyos szóhasználat, azt én fogom eldönteni az általam írt hozzászólások tekintetében.
függetlenül attól, hogy neked ez tetszik, vagy nem tetszik!
.
mindenki magából indul ki.
tehát, ha te Bartust vádolod, hogy saját magát fényező leveleket hamisít, magamagát igazolni velük, az csak a te sérült személyiségedet mutatja be.
hidd el - még ha nehéz is lesz - a pali nem kispályás.
téged még fényezni sem kezdtek, mikor már ő csillogott, villogott.
ráadásul ha van valami, amire felettébb kényes, az a tisztessége, becsülete.
ebből következik, nem hamisít magáról magának ömlengő leveleket.
a feltételezésed egy beteg elme beteg gondolata.
.
soraimat jól rágd meg köpd ki, újból veselkedj neki, ki tudja, egyszer eljutsz a személyiség fejlődés azon szintjére, mikor képes leszel szembe nézni hibáiddal, s azokért nem másokat okolsz majd!
.
.
abramovics voltam, s vagyok

Névtelen írta...

neveletlen

Így kell ezt, gyerekek! :)

http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/05/12/a_dk_szovivoje_lenullazott_egy_tudomanyt_mert_nem_tetszett_neki_egy_felmeres_eredmenye/

Chalky írta...

" 4. Az ország csődben volt.
Nem, az ország nem volt csődben, csak a ...."

De, technikailag csődben volt, képtelen volt piaci eszközökkel refinanszírozni a lejáró adósságokat.

PuPu írta...

Chalky
Nem volt csődben és minden finanszírozható lett volna, csak felettébb drágán, az IMF meg éppen ilyen helyzetek kezelésére lett létrehozva.
Görögország volt csődben, de annak voltak azért egzakt tünetei is, itt meg ment az élet normális mederben.
Ha az ország csődben lett volna, akkor ugyanúgy kezelte volna az IMF a helyzetet, mint Görögországban kezeli, de erre nem volt szükség és a helyzet konszolidálódásával párhuzamosan a hitelkeret kimerítésére sem volt szükség, a megtakarítást meg Orbán költötte el, aztán nekiállt szidni az IMF előírásait.
Vagy te láttál valamilyen világmegváltó gazdaságpolitikai változtatást nálunk, azon kívül, hogy a visszafizetett olcsó, ám ellenőrizhető hitel helyett drágább, de ellenőrizhetetlen hitelt vettünk fel?
:O)))

PuPu írta...

Kedves neveletlen, azt hiszem, hogy egy közvéleménykutatónak nem megsértődnie kell, hanem arra várni, hogy az élet igazolja felmérése eredményeit.
A választónak és a választókat képviselő pártoknak meg joguk van vitatni az eredményeket, de a módszereket mindenképpen.
Én sem tartom Magyarországon reprezentatívnak a telefonos módszert, ebből legfeljebb a telefonnal rendelkező lakosság véleményét reprezentálja a mérés.
Persze ebből is lehet következtetéseket levonni, csak éppen soha nem lesz reális...
Persze a DK érvelése is sántít, mert a választásokon nem mindegy, melyik körzetben értékeljük a eredményt, de hát ezt mindenki tudja.
A felmérés megrendelője meg jobb, ha hallgat ilyenkor, ő ebben a vitában nem vitapartner, ő a megrendelő, használja az adtokat tetszés szerint, de ne háborogjon, ha lehet...
:O)))

kekec írta...

Névtelen - de, nagyon is lehet tudni, miért ugrott meg az adósság szintje. Merthogy volt egy beépített fideszes MNB elnökünk, aki indokolatlanul magasra srófolta az alapkamatunkat, és emiatt hatványozottan nőtt az államadósság kamatterhe is.
Meg volt egy eszement előző kormányzat, amely 3 év alatt a duplájára emelte a minimálbért- amit nem követett a GDP azonos arányú növekedése (és napláne nem indokolt a termelékenység növekedése) Emiatt leépült az egész könnyű- és feldolgozóipar, aminek a kieső adóbevételekben mutatkozó hatása ekkorra mutatkozott. Hab volt a tortán a nyakló nélküli (darabszám megkötés nélkül 30 millióig adott) állami lakástámogatás, amit még Eltolcsy talált ki - de volt annyi esze, hogy a választás éve előtt, nehogy már nekik kelljen emiatt elvinni a balhét.
Ja, és még volt évi 300 mrd magán nyugdíjalapba helyezett összeg, amit az Unió nem fogadott el befektetésként, hanem ennyivel rontotta az eredményt (tudod: ezt tapsolták el azután minden eredmény nélkül a zorbánék)
Ja, és befújta a fidesz a SAJÁT PPP-s konstrukcióját az Uniónál, és Gyurcsányékkal rakatták a helyére.
Ebből EGY is elég lett volna az adósság megugrásához, de halmozottan?

Chalky írta...

"Nem volt csődben és minden finanszírozható lett volna, csak felettébb drágán"

Nem igaz. Teljesen megszűnt a refinanszírozó források áramlása.

"Merthogy volt egy beépített fideszes MNB elnökünk, aki indokolatlanul magasra"

A monetáris politika restriktív üzemmódja csak reakció volt a fiskális politika ész nélküli pénzszórására.