2017. június 9., péntek

ÜVEGPLAFON

Az Iparkamara elnökét megszállta a migráns, mint a szegény asszonyt, akit elmebeteg fia megkéselt ugyanezen okból kifolyvást.
Rá senki sem rántott kést, de ha rántott volna is valaki, a felállás igencsak hasonló lett volna: egy elmebeteg és egy normális vett volna részt az interakcióban, és nem az elmebeteg kezében lett volna a kés.
Parragh László nyilvánosan kifogásolta, hogy "A polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat, ami óriási hiba".
Szerintem meg más a hiba, legfőképpen az, hogy a magzatvizében nem úszkáltak kis cápák.
Másrészt az, hogy valaki, aki fontos közfeladatot ellátó szervezet vezetője - lenne, ha a szervezet, melyet vezet ellátná feladatát és nem csak tévedésből neveznék a Parragh-családot Eltartó Szervezet és Fidesz Kifizetőhely helyett Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának - képtelen felérni ésszel, hogy egy ország jövője az oktatáson áll vagy bukik.



Tudják ezt a világon mindenfelé, az ázsiai kistigrisektől az Egyesült Államokig, csak mi nem tudjuk, 

Vagy másként tudjuk - sajnos.
Pedig ahogy az ország rohan a szakadék felé, egyre nyilvánvalóbb, hogy azok az oktatáspolitikai intézkedések, melyek az Orbán-rezsimhez köthetők, nem az ország lakóinak javát szolgálják, hanem csak egy nagyon vékonyka rétegét, mely megszállta és kisajátította az államot.
Az ötlet nem Parraghé, hanem Demjáné, és ez szép példája annak, hogy a Fidesz a hulladék-üzletben is otthon van, hiszen Denján ma már egy gazdag senki, de nézetei a túlfizetett magyar munkaerőről tovább élnek, és a fiatalok döngő léptekkel masíroznak a betanítottmunkás - lét ázsiai bérszínvonala felé.
A gimnáziumi képzés belépő a felsőoktatásba, és most éppen ezt az ajtót csapják be fiatalok tízezrei előtt, de Parragh szerint nem elég gyorsan.



Nem jelenti ez azt, hogy ne kellene komoly összegeket áldozni a szakmunkás-képzésre is, már persze, ha a kor igényeinek és színvonalának megfelelő képzettséget szeretnénk adni a fiatalok közül azoknak, akik nem bírják a felsőoktatással járó anyagi terheket.
De ez nem jelenti azt, hogy nekik alacsonyabb szintű tudásanyagot kell adni, hogy az ő érettségijük ne legyen azonos értékű gimnáziumokban végzett kortársaik végzettségével, hogy lezáruljon előttük a pályakorrekció és a magasabb végzettség elérhetőségének útja.
Anno Orbánék nagy pofával hirdették, hogy nem engedik be a magyar felsőoktatásba a tandíjat, ma pedig alig találni államilag finanszírozott képzést, így aztán tanulni az tanulhat, akinek felmenői állni tudják taníttatásuk nem csekély költségeit.
Ez a társadalmi mobilitás legnagyobb akadálya, pengésdrót a kiemelkedés útjában, de most húznak még egy sort a humánus szerkezetből - lecsökkentik a gimnáziumi férőhelyek számát, ezzel is korlátozva az oktatáshoz való egyenlő hozzáférés lehetőségét.



Szégyenletes ez, úgy, ahogy van.
Ha ezeket egyszer elzavarjuk, első dolgok között kell lennie az oktatási színvonal emelésének, az oktatáshoz való egyenlő és elérhető hozzáférhetőség megteremtésének, hogy ne kelljen szégyelleni a pofánkat ükunokáink előtt.
A vazallusok gyermekei külföldön tanulhatnak, színvonalas iskolákban, az átlag-állampolgár gyereke pedig akkor is egy szakmunkásképzőben fog kikötni, ha esze és szorgalma másra predesztinálná.
A melós gyerekéből melós lesz, a hivatalnok gyereke lehet esetleg mérnök, orvos, jogász - mindenesetre jó alattvalók jó alattvalóvá nevelt utódja.
Azon csodálkozom, hogy sokan még mindig nem látják, mire is megy ez a játék, csak próbálják - erejükön felül sokszor - felfelé taszigálni utódaikat.
Nem hiszik el, hogy ami a fejük felett van, az nem a tiszta kék ég, csak egy üvegplafon, ahonnan bevert fejjel zuhan 
vissza majd a gyerek oda, ahol apja-anyja élt és robotolt.



Hogy ez a nép okos lenne, az túlzás, jól mutatja ezt a mai politikai helyzet is.
De hogy okos legyen, ahhoz tanulni kellene, minél szélesebb tömegeknek, minél nagyobb támogatással, hogy növekedjen a társadalom szellemi nívója, hogy ne kallódjon el egyetlen tehetség sem, aki előbbre tudná vinni az országot.


Ehhez persze ezeket el kell kergetni, ha lehet, mihamarabb...


:O)))

13 megjegyzés:

filosz írta...

Legjobb barátom az általános iskola befejezése után rádióműszerésznek jelentkezett. De a nyáron jött egy rendelet, hogy csak érettségivel lehet.
Hogy ez mikor volt? Barátom 1942-ben született.
Láthatón Kádárék nem voltak olyan idióták, mint Orbán és lakájai.
(Később meggondolta magát, orvos lett.)

Gyorgy Goldman írta...

Sajnos nem csak szájmenés:
http://rtl.hu/rtlklub/hirek/80-iskolaban-szunik-meg-a-gimnaziumi-kepzes

nemóvatos írta...

parrag csak a látható éle annak a baltának amivel országunk jelenlegi vezetőit és a jövő generációját faragják.
Ideje lenne nyél nélkül úszniuk, amíg nem késő.
Félek, hogy az összes egyedülnyerőellenzéki/kamupárttal nem fog menni, és ha a nép veszi kezébe a sorsát, akkor fog igazán hullani a forgács.

nemóvatos írta...

Egyébként meg jobb ha tudják a parlamentbe vágyók, hogyha a nép egy működő, esélyes választási konstrukció hiányában az utcán aktivizálná magát, s az a mostani hatalom maradását veszélyeztetné, (akár orosz segítséggel, (minimum Paks veszélyeztetése miatt)) történhet valami "migráns-esemény", amely rendkívüli állapot bevezetését indokolná és ilyenkor a választások ugyebár, sajnos......
A kormány, pl. a cikkben hivatkozott ...gfejjel is, a panel visszabontással is, a trianonozással is, az EU-s ügyészségből kimaradással is, a 3-as metróval is, a kiképző táborozással is.....stb. terel és provokál, miáltal előkészíti a légkört a fenti megoldáshoz.

talalom írta...

Filosz! Pont emiatt lettem én is mechanikai műszerész, bár később végigjártam a gimis 4 évet is. De úgy tűnik, a fijjuug tanultak a Kádár rendszer "hibájából". Ugyanis nekünk még volt lehetőségünk munka mellett tanulni. Nekem pl. pont az ml-en ütött szöget a fejemben, hogy mik annak a rendszernek az ellentmondásai, miért nem lehet totális feudálkapitalizmusból semmiféle szociális társadalom.

Attila írta...

Üdv!

Ez a xarrágó Parragh könnyen ugat. Eltartja a családot a sok magánvállalkozó az 5000 Ft-os kényszertagdíjból. Még soha nem vettem igénybe semmilyen kamarai szolgáltatást, mégis fizetnem kell. A kedves asszonysága viszont az MNB-ben havi 5 millióért tolja a semmit. Kellenek a Parraghnak a beszélő robotok cégei érdekében, a g. orbán nagyobb dicsőségére. Mivé lett ez az ország! Gyalázat!

Promenad írta...

Attilának !
Mindenben egyetértek veled.
Parragh a magyar oktatásügy sírásója. A majdan eltakarítandók listáján az elsők között van a helye.....

NewTiborc írta...

Parragh és Dávid az ország két legnagyobb f@s..kalapja. A hideg kiráz mikor okoskodnak a tv-ben. Ember nem lehet ennyire képmutató, vagy ostoba.

1970 írta...

"Láthatón Kádárék nem voltak olyan idióták, mint Orbán és lakájai."

Kedves filosz!

Nagyon csúnya dolog volt Kádár nevét ezzel a pszichopatával egy mondatba tenni. Ég és föld...

Erzsébet Kovács írta...

Kedves Itt Hozzászólók!
Milyen érdekes, hogy milyen nagy reprezentációja van itt az érettségizett műszerészeknek, nem bírom megállni, hogy ne mondjam el, én is érettségi után rádió-tv műszerészként végeztem Kecskeméten a Gelkában voltam ipari tanuló 1963-65 ig.A legjobb bizoníitványom volt az abban az évben végzetteknek, 7-en végeztünk, egyedűl én voltam lány.Mit tesz isten, kit nem vettek fel, engem.Az indoklás az volt, hogy a leszerelő katonákat kell visszavenniük.Egy év múlva volt létszá felvételre lehetőség, és visszavártak, hogy mehetek dolgozni, sőt az adminisztrációt is felajánlották, mivel maximálís ismereteim voltak anyagismeret és a kapcsolati rendszer tekintetében megyei szinten.De én akkorra már Veszprémben éltem,a Bakony Múvel elózó nevén Fémfeldolgozó 6000-es cégnél, mint meó műszerész.ennél a cégnél 10 évig dolgoztam,amikor a gyerekeim iskolások lettek közelebb kellett a városközpontban munkahelyet keresnem,ekkor már több éve személyzeti előadó voltam, káderes.De ez egy nagykönyv anyaga is lehetne, amely a Kádár rendszer hozsannája, beleférne a kor iparizanuló képzésének az ABC-je,a VAZ program sikere,a munkáslakás építési akciók szervezése,a személyzeti munka minősítési rendszere.Nekem nagyon megtisztelő feladatom volt az üzemi négyszög rendszerében mint személyzeti előadó előkészíteni a minősítést,írásban bekérni a véleményt a kozépvezetőről a szakszerevezeti bizalmiktól,a társüzemek vezetőitől, a gazdasági eredményeket csatolni, pozitív és negatív véleményeket csatolni, és a minősítő tárgyalás anyagát a főnőkőm asztalára tenni.Én nagyon szép munkának tartottam,és kedvenc felagarok volt a kitüntetések előterjesztését előkészíteni, a KGM-be személyesen kellett Bp-refelvinni.Mint kisgyerekes anyának nagy volt a stressz, hogy félnégyre visszaérjek Veszprémbe, hogy a két kis ovodás fiamat elhozzam az óvodából.Mindezekkel együtt én életem nagyon szép szajkaszát éltem akkor, és engem mindenki szeretett és semmi negatív álményem nem volt,nem láttam visszaélést.A vezetők felvétele előtt az előző munkáltatótól véleményt kértünk, és a kilépőkről kérésre küldtünk.Talán ezért nem volt annyi gazdasági szélhámos, mint most.Ezután egy megyei szintű szövetkezetnál dolgoztam munkaügyi vonalon,iparitanuló felelős voltam, 97 szakmában képeztünk ipari tanulőkat,én kötöttem a szerződéseket a gebines iparosokkal, akik a szövetkezettel kapcsolatban áéétak, és a Megyei tanáccsal és az Ipariskola igazgatójával.Tervszámok voltak, melyik szakmából hány főt lehet tanítani,az iskola felvette őket, a szövetkezet pedig kihelyezte az iparosokhoz, aki gyakorlati oktatást adtak, a tandíjat a tanulók a cégünktől kapták.Én még a szülők, a tanulók és agebinesek kapcsolatát is megszerveztem, előre megtekinthették a szülők, hol fog tanulni a gyermekük.A csúcs aTanműhelyünk volt, ahol szabókat képeztünk nagyí létszámban, a fegyveres testületek, honvédség, katonaság, tűzoltók részére,régen úri szabó volt a szakma neve, mot Méretes Szabóság van a cégtáblán.Ezért nehezen bírom nézni, hogy a miniszterelnökünk ilyen elcseszett ruhban járja a világot, az ötönyények az ujját vizszinten szabták,és ha a kezét emeli egy kicsit is vizszintes hurkák gyűrődnek a karján, a nadrágja meg ház azt jobb nem nézni.Azt nem az én cégemnél tanult szabómesterek varrták nagy valószínűséggel.Ebből is lehetne ABC könyvet írni,aKárdár rendszer valósággal dédelgette a fiata szaknubkástanulókat, szemáélyre szóló odafigyelés volt.És mint iparitanuló felelelős részt kellett vennem a Veszprémi Ipartestület értekezletein.A Kádár rendszer munkás hatalom volt.Ez hiányzik ma.

Erzsébet Kovács írta...

Kedves Pupu!Fontos mondanivalóm lenne a számodra, kérlek írj az emailcímemre:kovacserzsi88@gmail.com Neked is fontos,hogy tudd!

1970 írta...

Kedves Erzsébet!

Hosszú írása második felében nagyon szépen leírta a korabeli szakmunkásképzés sajátosságait, és világosan kiderül abból, hogy gyakorlatilag a duális szakképzés rendszere érvényesült akkoriban. Na, ezzel szerencsétlenkednek ma, de mivel a földig rombolták az oktatási rendszert (a mezőgazdaság és az egészségügy után ez volt soron a buldózer előtt) semmi sem funkcionál, csak még vacakabb állapotba kerül.

(Nem gondolja, hogy az említett pszichopata esetében nem csak a ruha szabásának esetleges elcseszése, hanem magának a ruha viselőjének gnóm formája is okozhatja a "torzulásokat"?)

Erzsébet Kovács írta...

Kedves 1970!

Kösz a hozzászólást,örülök, hogy leírtam, hátha Valaki még hasznosítani tudja, mi visz lelket az ipari tanuló képzésbe.

A szabászat egy különleges ipari tevékenység,nagy hiba, hogy a Könnyűipari Minisztériumot is besúvasztotték valamelyik mamut minisztériumba.A művészet határát súrolja.Mert egy 2 méteres atlétának nem nagy erőfeszítés fess öltönyt készíteni.Az öreg szabók azt szokták mondani, hogy a púpos sánta öregembereknek is olyan öltönyt kell varrni, hogy úrnak érezhesse magát, vannak olyan szakmai fogások, amit meg kell tanulni.
Az a baj,hogy el embertelenedett az ipari tanuló oktatás.
Az én férjem már öt éve hogy elhúnyt.Maradt egy két műszaki dolog, ami piaci értékét tekintve nulla,inkább ipartörténeti múzeumba való.Apró kis
műszerész eszterga,ami nagyon apró alkatrészekhez kell, de az esztergálás mikéntjét meg lehet rajta tanulni.Fel akartam ajánlani annak a szakközépiskolának, ahol mind a két fiam tanult, és a férjem is tartott ott rádiótechnikával kapcsolatos oktatást.Azzal hárították el, hogy miért nem fogadják el, hogy most már számítógépes esztergapadok vannak a gyárakban, azt kell nekik megtanítani a tananyag szerint.
Azt hiszem, ez mindent elmond.Egy kis plusz munkát kellett volna vinni az oktatásba, munkavédelmi szempontokat is oktatni, mert veszélyes.Volt olyan gyerek, aki az asztali fúrógépben bennehagyta a tokmánykulcsot,már majdnem elindította.Szóval, a gyerek érdeklődik, tevékeny ,de a veszélyforrásokat a munkapadnál lehet csak megtanulni, miből, milyen bajok lehetnek.Én mindig elmeséltem a rádiósszakkörben a gyerekeknek,az egyszeri lány hogy járt,a tekercselő üzemben a nagy szőke lobonca odaért a tekercselőgépből jövö szálhoz, és lekapta a fél fejéről a haját, megskalpolta.Lélek nélkül csak a számítógépen látottakból nem lehet a szakmák titkait ellesni, csak a mesterektől.
Mert aki nem mestere a szakmának, a gyilkosa az.Nagy hiba, hogy a mukásosztály eltűnt,vele a munkás öntudat.És nagyon fontos lenne a rangjukat visszadni,és megfizetni.