Hogy győzünk-e?
Ki tudja, annyi minden van még hátra a választásokig, és a választás még messze nem a mérkőzést záró gongütés, utána kezdődik csak a mérkőzés.
Méghozzá az se a szorítóban, bár ott is nagy pofonokat lehet adni és kapni, hanem a hexagonban, méghozzá a catch as catch can szabályai szerint, csak éppen bíró nélkül - életre-halálra.
Ne adja az Úr, hogy ne csak képletesen kelljen erről beszélni, túl közel van ez az ország Srebrenicához, autóval 520 kilométer, hat óra, - légvonalban négyszáz kilométer, mentalitásban meg öt centi, ha van, sokat mondok.
Túl sok errefelé is a szélsőjobboldali adrenalinhuszár, a zsigeri gyűlölködő, a dédapja legendáiért revansot venni akaró, csökkentett módban gondolkodó ostoba.
Néha igen nehéz őket kordában tartani, főleg, ha a kormányzó párt színeiben versenyeznek.
De az biztos, hogy ezt a menetet mi nyertük.
Persze az is lehet, hogy az aktuálisan Fidesznek nevezett orbánviktor veszítette el, merthogy kicsúszott a kezéből a kezdeményezés, a közbeszédet ma nem ő tematizálja, és bár vannak részsikerei, de azoknak se örülhet maradéktalanul, hiszen ki figyel ma a politikából kikopott Schifferre, mikor politikus korában se figyelt rá jóformán a kutya se, a tetejébe dekázni se tudott, hogy az egyéb hiányosságairól ne is beszéljünk.
És bár nagy buzgalommal kevernek-kavarnak az ezért fizetettek, a demokraták - végre egyszer - úgy tűnik-, észen vannak és nem hagyják, hogy Orbán prímás kissé hamis és láthatóan megfáradt játékához ők adják a kontrást, inkább arra törekednek, hogy elverjék, mint a cimbalmot.
Amen, mondanám, ha vallásos lennék...
Ki tudja, annyi minden van még hátra a választásokig, és a választás még messze nem a mérkőzést záró gongütés, utána kezdődik csak a mérkőzés.
Méghozzá az se a szorítóban, bár ott is nagy pofonokat lehet adni és kapni, hanem a hexagonban, méghozzá a catch as catch can szabályai szerint, csak éppen bíró nélkül - életre-halálra.
Ne adja az Úr, hogy ne csak képletesen kelljen erről beszélni, túl közel van ez az ország Srebrenicához, autóval 520 kilométer, hat óra, - légvonalban négyszáz kilométer, mentalitásban meg öt centi, ha van, sokat mondok.
Túl sok errefelé is a szélsőjobboldali adrenalinhuszár, a zsigeri gyűlölködő, a dédapja legendáiért revansot venni akaró, csökkentett módban gondolkodó ostoba.
Néha igen nehéz őket kordában tartani, főleg, ha a kormányzó párt színeiben versenyeznek.
De az biztos, hogy ezt a menetet mi nyertük.
Persze az is lehet, hogy az aktuálisan Fidesznek nevezett orbánviktor veszítette el, merthogy kicsúszott a kezéből a kezdeményezés, a közbeszédet ma nem ő tematizálja, és bár vannak részsikerei, de azoknak se örülhet maradéktalanul, hiszen ki figyel ma a politikából kikopott Schifferre, mikor politikus korában se figyelt rá jóformán a kutya se, a tetejébe dekázni se tudott, hogy az egyéb hiányosságairól ne is beszéljünk.
És bár nagy buzgalommal kevernek-kavarnak az ezért fizetettek, a demokraták - végre egyszer - úgy tűnik-, észen vannak és nem hagyják, hogy Orbán prímás kissé hamis és láthatóan megfáradt játékához ők adják a kontrást, inkább arra törekednek, hogy elverjék, mint a cimbalmot.
Amen, mondanám, ha vallásos lennék...
Mindenesetre a demokraták óriási sikere ez az előválasztás, magam se gondoltam volna, hogy az elképzelés ennyire találkozik a nép akaratával, nem hittem volna, hogy az emberek képesek felülemelkedni önmagukon és félretenni előítéleteiket azért, hogy reális esélyük legyen világgá zavarni ezt a gyűlölködő, két lábon járó mentális kudarcot, az összes idióta elképzelésével, diktátori hajlamával és seggnyaló sleppjével együtt.
Persze ez egyelőre csak remény, hiszen a puding próbája az evés, márpedig azt csak a választás fogja bebizonyítani, hogy a választópolgár úgy szavaz majd, ahogy azt az előválasztás során megígérte.
Persze ez egyelőre csak remény, hiszen a puding próbája az evés, márpedig azt csak a választás fogja bebizonyítani, hogy a választópolgár úgy szavaz majd, ahogy azt az előválasztás során megígérte.
Jó magyar szokás szerint ennek kudarca is elképzelhető - magyarember addig tartja adott szavát, ameddig az ő szava érvényesül.
Ha véletlenül nem az ő szava a tuti, akkor lazán megrántja a vállát, tesz a fogadalmára, tesz a kollektív bölcsességre és megy a maga bölcsessége után. Azután, ha rojtosra rugdalja a fenekét a NER turulja a választások után, soha nem hiszi el, hogy saját sajgó sebének önmaga az okozója.
Depersze legyünk optimisták, reménykedjünk, hogy a nép esze kitart a választásokig, nem engedi, hogy kiénekeljék szájából a sajtot.
Reméljük, átlát mindenféle gyermeteg trükkökön, és a pártok tagsága (!) nem engedi meg, hogy mindenféle helyi ügyek országos szinten keltsenek zavart.
Reméljük, azt se engedi meg a demokraták közössége, hogy egyes ambíciótól duzzadó pártvezéreik arra használjanak fel esetleges szerencsétlen szituációkat, hogy látványosan megbontsák a demokraták egységét - ki tudja, milyen indíttatásból, milyen inspirációra?
Ezidáig rendben ment a dolog, bár azt kissé nehezményeztem, hogy egyes jelöltektől a miniszterelnök-jelölti vitában vonták meg a bizalmat azok, akiknek erre előtte is - szövetségeseik körén belül - módja lett volna ezt megtenni.
Mint ahogy azt is, hogy bele próbáltak kényszeríteni ebbe az attrakcióba olyanokat is, akik komolyan vették adott szavukat és jó demokrata módjára nem akartak prejudikálni.
Azt sem mondhatnám rokonszenvesnek, hogy valaki az életkorából próbál előnyt kovácsolni.
Egyrészt ezt a nótát az idősebb generációk már ismerik, utoljára a jelenlegi tolvaj és erkölcstelen maffia nyerte el ezzel a nagymamák szívét, hogy aztán a nagymamák unokái farokfelcsapva meneküljenek Londonba az országot élhetetlenné tevők áldásos munkája nyomán.
Másrészt ugyanolyan az agresszivitás, ugyanolyan a küldetéstudat, ugyanolyan szorgalmasan szapulják az elődöket, a múltat, mint szellemi elődjeik, legfeljebb apáik nem 19-es veteránok, nem párttitkárok, hanem megyei tanácselnökök voltak.
Félreértés ne essék, nem felmenőik miatt nem kedvelem a típust, ezek saját jogon vívták ki az ellenszenvemet, mert féktelen karrierizmusukkal hatalomban tartanák a maffiát is - és ezzel még igen visszafogott is voltam.
Azért reménykedjünk, hogy útját sikerül állni az egységbontásnak, és a demokraták összefogása eredményre vezet...
Siker ez a javából, az aktuálisan Fidesz névre hallgató orbánviktor kapott egy-két balhorgot meg jobbegyenest, gondolom, a lánya migrációja se esett jól neki, bár lehet, ez már a hatalom és vagyonátmentési kísérlet része, mint ahogy Mészáros Lőrinc megkakasosodása is ezt a célt szolgálhatja, hiszen ezek a falusi gyerekek tudják, hogy nem célszerű minden tojást egy kosárba tenni, a vagyon szétporlasztva van biztonságban, okos asszonyok felügyelete alatt.
Lesz itt még elővigyázatoskodás alsóbb szinteken is, úgy érzem.
Gondolom a kínaiak átkát nyögjük: érdekes időkben élünk...
:O)))
Ha véletlenül nem az ő szava a tuti, akkor lazán megrántja a vállát, tesz a fogadalmára, tesz a kollektív bölcsességre és megy a maga bölcsessége után. Azután, ha rojtosra rugdalja a fenekét a NER turulja a választások után, soha nem hiszi el, hogy saját sajgó sebének önmaga az okozója.
Depersze legyünk optimisták, reménykedjünk, hogy a nép esze kitart a választásokig, nem engedi, hogy kiénekeljék szájából a sajtot.
Reméljük, átlát mindenféle gyermeteg trükkökön, és a pártok tagsága (!) nem engedi meg, hogy mindenféle helyi ügyek országos szinten keltsenek zavart.
Reméljük, azt se engedi meg a demokraták közössége, hogy egyes ambíciótól duzzadó pártvezéreik arra használjanak fel esetleges szerencsétlen szituációkat, hogy látványosan megbontsák a demokraták egységét - ki tudja, milyen indíttatásból, milyen inspirációra?
Ezidáig rendben ment a dolog, bár azt kissé nehezményeztem, hogy egyes jelöltektől a miniszterelnök-jelölti vitában vonták meg a bizalmat azok, akiknek erre előtte is - szövetségeseik körén belül - módja lett volna ezt megtenni.
Mint ahogy azt is, hogy bele próbáltak kényszeríteni ebbe az attrakcióba olyanokat is, akik komolyan vették adott szavukat és jó demokrata módjára nem akartak prejudikálni.
Azt sem mondhatnám rokonszenvesnek, hogy valaki az életkorából próbál előnyt kovácsolni.
Egyrészt ezt a nótát az idősebb generációk már ismerik, utoljára a jelenlegi tolvaj és erkölcstelen maffia nyerte el ezzel a nagymamák szívét, hogy aztán a nagymamák unokái farokfelcsapva meneküljenek Londonba az országot élhetetlenné tevők áldásos munkája nyomán.
Másrészt ugyanolyan az agresszivitás, ugyanolyan a küldetéstudat, ugyanolyan szorgalmasan szapulják az elődöket, a múltat, mint szellemi elődjeik, legfeljebb apáik nem 19-es veteránok, nem párttitkárok, hanem megyei tanácselnökök voltak.
Félreértés ne essék, nem felmenőik miatt nem kedvelem a típust, ezek saját jogon vívták ki az ellenszenvemet, mert féktelen karrierizmusukkal hatalomban tartanák a maffiát is - és ezzel még igen visszafogott is voltam.
Azért reménykedjünk, hogy útját sikerül állni az egységbontásnak, és a demokraták összefogása eredményre vezet...
Siker ez a javából, az aktuálisan Fidesz névre hallgató orbánviktor kapott egy-két balhorgot meg jobbegyenest, gondolom, a lánya migrációja se esett jól neki, bár lehet, ez már a hatalom és vagyonátmentési kísérlet része, mint ahogy Mészáros Lőrinc megkakasosodása is ezt a célt szolgálhatja, hiszen ezek a falusi gyerekek tudják, hogy nem célszerű minden tojást egy kosárba tenni, a vagyon szétporlasztva van biztonságban, okos asszonyok felügyelete alatt.
Lesz itt még elővigyázatoskodás alsóbb szinteken is, úgy érzem.
Gondolom a kínaiak átkát nyögjük: érdekes időkben élünk...
:O)))
25 megjegyzés:
A fiatalságukra hivatkozók mindig gyanúsak, pláne hogy ők sem dolgoztak még valódi munkát. Hogy tudná képviselni egy munkás érdekét ha se munkás, se bérből fizetésből élő nem volt soha.
Csak látszólag off: https://hvg.hu/itthon/20210926_Gyurcsany_oszt
Nálam újfent kiérdemelte a FLETÓ megszólitást ! Se kevlár mellény, se bodigardok, se függöny mögé bújás...
Nagyon egyetértek, bár keserű szájízzel olvasom a beírást ...
Ennyire sosem voltam kiábrándult, s bár nem csökkent a harcikedvem, ha az Orbán és sleppje eltakarításáról esik szó, de döbbenettel nézem, hogy ez az oldal ugyanolyan megveszett, habzó szájú ostobákból áll.
Tisztelet a kivételeknek.
Elég egy Hadházy, aki megnyiffan, s repül rá mindenki Tóth Csabára, mintha ez magától értetődő lenne. Mintha elég lenne a gyanú.
Vajon, ha őket ítélnék el egy gyanú miatt, mit szólnának?
Én azért nem felejtettem el, hogy Hadházy vidáman egyetértett a Gyurcsány-ellenes cirkusszal 2010 előtt, s nem derogált fideszesnek lennie a magánnyugdíjpénztárak "megvédésekor", a devizahiteleseket sújtó árfolyam cirkusznál, egy szava sem volt, amikor a bírókat tették lapátra sorban, nem szólt az új váasztási törvény ellen, nem kifogásolta a nyugdíjak számításának "megfideszesítését", megszavazta az új alaptörvényt is, mit neki.
Most pedig játssza a nagy megtisztultat.
Legfeljebb vezekelhet, de azt is rosszul teszi, mondanám, fideszes tempóval - nem hazudtolja meg magát. Az alapok még megvannak.
Karácsony népszerűségi flikk-flakkja a vitán, szintén megdöbbentő.
Csak azért, hogy szavazatokat nyerjen (ha nyert?), nyilvánosan tagadta meg az MSZP-vel kötött egyezséget.
Az én szememben ez nagy gáz. Több, tisztességtelen.
Nem is morgok tovább ...
Kedves Valaki...!
Nagyon hasonló érzéseim vannak, mint Neked. Hozzátenném, hogy a Momentumtól már a gyomrom is felfordul. Különösen annak kapcsán, hogy én már éltem 1989-90-ben is, és ez az egész rémesen emlékeztet egy akkori fiatal bandára. Deja vu...
Üdv Valaki ( aki nembir nevet adni önmagának, pedig a terjedeleme okán kiérdemelné... ) nemkülönben Amiede !
Morogjatok együtt velem !
Gyurcsány:
"...megveszett habzó száju ostobaként..." csupán jelezni kivánom, hogy Gyurcsány úr ama bizonyos " okiratok vannak róla, bármikor bizonyitom " hogy orbánviktor Putyin trójai falova, ja nem is, ezen iratokat ugyan láttam, de se le nem fotóztam, sem másolatot nem készitettem, meg kéne vásárolnom de az meg túl drága...jajjjj
No ez volt a végszó amikor, bár korábban értékeltem, elismertem, de ezután egy polyácaként tudtam csak aposztrofálni személyét.
Debrecenben viszont, látva ahogy helyre tette a hőbörgőt, úgy hogy se testőrök nem védték,
se kevlár mellény nem volt rajta, le a kalappal előtte, innentől nekem ismét Fletó...
Az hogy egy volt miniszterelnök nem veri pofán a hőbörgőt, nem követ el testi sértést, vagy garázdaságot, azzal mi is a baj ?!?
Tóth Csaba:
Reménylem elég, ha a néhai Kósáné Kovács Magda örökbecsüjét idézem...
Hadházy:
Hitt hajdanán a fideszben mint sokan mások, amig a morál engedte velük tartott. Van aki rögtön, vannak akik csak kisvártatva jönnek rá....
De még mindig inkább egy fél Hadházy, mint öt Mesterházy-(tekintve 2013.okt.23.-át, Müegyetem rakpart...) ---üdv 1970., tudom hogy ezért még kiosztasz engem...
Valaki(?!?) bár inkább akárki, de leginkább senki... még annyit:
Ha szerinted "...ez az oldal ugyanolyan megveszett, habzó szájú ostobákból áll...", mi a csudát keresel itt ?!?
Egy efféle, általad lekicsinylett társaságot a Te szintedre felhozni reménykedsz talán ?
Szerintem rajtam kivül is vagyunk nem kevesen, akik az általad preferált szintre nem csupán nem kivánnak, de esélyük nincs lesüllyedni !!!
Üdv!
Valami nagyon elromlott, csak abban reménykedem, hogy nem véglegesen! Orbánnak mennie kell! Ha csak ez az egy vezérli az összefogást, az sem kevés! Nem hiszem, hogy a sokat emlegetett "megtisztulást" épp most és épp így, nyílt színen kellene megtárgyalniuk.
Amerikát emlegetik az elemzők, az ott megszokott kemény vitákat. De mi itt élünk, ahol most nagy tétje van ennek a talán utolsó lehetőségnek! Nagy a médiumok felelőssége, annak a kevésnek, ami még a mi oldalunkat támogatja. Tudom, a nyugalom, a békés egyezségek nem annyira hírértékűek, mint az egymást tönkretevő történések.
Az előválasztáson résztvevők várakozáson felüli nagy létszáma egyértelművé tette, hogy az emberek várják és szeretnék a változást. Az érdektelenek, vagy akik nem vágynak változásra, nem állnak sorba gyakran órákig a sátraknál.
Oly nagy a baj, oly messzire ment Orbán és bandája az ország kirablásában, tönkretételében. Csak reménykedhetünk, hogy még nincs veszve minden!
A személyes ambícióknak nem most kellene megágyazni! Ez nem az önmegvalósítások ideje!
Miért nem lehet ezt megérteni, amikor olyan kézenfekvő és nagyon-nagyon sürgető a feladat!
Kedves "góbé"!
A Valaki egy név, ezért a nagy betű, s nem különb a góbénál, sem rosszabb, sem jobb.
Sajnálom, ha annyit hámoztál ki abból, amit írtam, hogyan kell lekicsinyelni a másik hozzászólót, miközben arról írsz, hogy én nézem le az embereket.
Amikor egy társadalom egy jogszabályokkal szembemenő, a jogrendet saját képére formáló társasággal szemben fellép, akkor (és semmikor) nem megengedett, hogy eközben ne tartson be olyan alapszabályt, mint azt, hogy úgy vádolunk, hogy azt bizonyítékokkal támasztja alá.
Ha nem teszi, az fideszes tempó, "mert elég a gyanú".
Elég besározni.
Nem kell bizonyíték, nem kell feljelentés, nem kell bíróság.
Elég a pletyka, s kétfelé ájul a nép, ha Gulyás Marci megkérdezi a riportalanyt, hogy megölte-e ...
S a hozzászólók tömege ítél, már a kék szeme alapján bizonyítva látja, hogy gengszter az illető.
Szedjük szét, öljük meg!!
Olvass bele a hozzászólásokba!
Ez nem jogszerű elintézés, ez úszítás, aminek nem akarok részese lenni, bárki kezdeményezi.
S itt jön a rossz véleményem erről az oldalról: ha elég besározni egy embert, s ezt mi, ezen az oldalon nem kérjük ki magunknak, nem határolódunk el tőle, akkor ugyanaz a habzó szájú, ostoba tömeg vagyunk, mint a fideszesek.
S tévedsz, nem a nagyképűség mondatja velem, hanem a kiábrándultság.
Bár... kíváncsi lennék a zuglóiak véleményére ...ha megtudjuk.
Hátha ők bölcsebbek voltak.
S hogy Hadházy csak egy megtévedt ember, aki 2004-től 2013-ig fideszes volt?
Engem nem léptettek volna be a Fideszbe. Főleg nem 2004-től.
S félreértés ne essék: elismerem a korrupciós ügyeket feltáró munkáját, de csak azt, ami tényeken alapul!!
S nem áll ledönthetetlenül egy pidesztálon. Nem lett szent és sérthetetlen, csak mert ezt a munkát végzi.
Szerintem nagyot hibázott.
Amit Zuglóban csinált, az boszorkányüldözés.
Amit okozott vele: nagyon komoly kár ennek az oldalnak!
S hogy egy ilyen mondatot megengedsz magadnak: "Valaki(?!?) bár inkább akárki, de leginkább senki... " - az szégyen.
A Te szégyened.
Kedves "góbé"!
Félreértetted "Valaki" mondatát. Nem az itteni "írott" oldalról beszélt, hanem a mi, vagyis az ellenzék "politikai" oldaláról.
Én legalábbis így értelmeztem. Ezért azután egy kicsit erősnek tartom a felháborodásodat, mely a félreértés esetén érthető lehetne. Gondold át Te is mégegyszer!
Kapatnak ! - 21.09.28. 00.29.-re
Ezt a korrekt, határozott, kultúráltan megfogalmazott hiteles közlést részedről mindig is irigyeltem. Sajnos, avagy hál'Istennek nem vagyunk egyformák, de ez nem is baj... szerintem...remélem...legalábbis...arér' igyexem...
Kedves góbé!
Miért is "osztanálak ki" a "Hadházy vs. Mesterházy" megjegyzés miatt? Nem értem.
Hadházy számomra egy niemand. Nem érdekel az az ember, mert egyszerűen nem hiszek azoknak, akik egy fél percig is együttműködtek ezzel a bagázzsal. Ezért nem hittem egy percig sem Sorosnak, Torgyánnak, vagy Dávid Ibolyának.
Javaslom, olvasd el és gondold át alaposan Valaki...2021. szeptember 28. 10:01 bejegyzését!
Kedves Valaki...!
Annyit még érdemes hozzátenni, hogy ezzel Hadházy gyakorlatilag az egyetlen ellenfelét ütötte ki, egyszerű karaktergyilkossággal. Vicc az egész!
Valaki 10.01,... Kapat 11.46... !!
Meja culpa ! Újfent jelzem, azér' igyekszem....üdv
Kedves "góbé"! Köszönöm méltató szavaidat! :-)
"ez az oldal" - eszembe nem jutott, hogy a blog és a hozzászólók ... bocsánat!
... és köszönöm!
2018-ban ugyanez a nyafogás, gyurcsányozás ment, mint most.
Egyszerűen rettegek attól, hogy eltolják megint, hogy a duplafarkúak és a momentumosok hőbörgése célt ér.
S Hadházyt is csak a korrupciós ügyek érdeklik.
Ezen kívül semmi más.
Szerintem mi, választók sem.
Ha már indították, Gödön kellett volna. Ott van vaj bőven sokak fején, s nagyon terhelt körzet, sok gonddal.
Kedves "Valaki" és "góbé"!
A vita stílusa emeli a tartalom értékét! Nem okvetlen szükséges mindenben egyetértenünk, de a lényeg szempontjából ez itt most nem is volt kérdés.
Az értelmezési hibák néha tévútra viszik az embert, a reakcióik ezáltal olykor bántóak is lehetnek. A hibák belátása és az elnézést kérés, csak emelik az ember személyiségét. Ti itt most nagyon szép példáját adtátok ennek, öröm volt olvasnom!
Kedves 1970 said: Ha csak karaktergyilkosságot követett volna el Hadházi, már az sem "szép" no de nem igazán találkozott az általa is aláírt indulási nyilatkozattal, mely szerint nem támadják a másik jelöltet.
Pupu:
Nagy tétet tennék arra, hogy Karácsony fog lemondani Marki-Zay javára.
1. Kidobhatják a fideszesek az összes Karácsony összegyurcsányozására törekvő költségüket.
2. M-Z nem igazán gyurcsányozható össze (jobboldali, keresztény, több gyermekes)
3. Tényleg be tud hozni ezekért középjobb bizonytalanokat.
4. A pártok - ha lenne eszük - belenyugodnának, mert M-Z nem fog pártháttérrel rendelkezni, márpedig a parlamenti munkát a pártok uralják.
Akjármit mond a programjáról, azt meg kellene szavaztatni.
Srebrenica?!
Ott vallási és etnikai okai voltak a gyilkosságoknak, szerinted ez jó analógia?!
P.S.
Látom, a Schiffer allergiádat még nem kezelték ki.
Igen, Srebrenica.
Nem a rémálom kiváltó okai tekintetében analógia, hanem a társadalom politikai kultúrája tekintetében.
Hogy milyenek is tudunk lenni, arról tanulmányozd kicsit a XII. kerületi nyilasok működéséről szóló irodalmat, és hidd el, az azóta eltelt idő semmit nem változtatott rajtunk, a Kádár-kor vékony kulturális máza igen hamar lepattogzott rólunk.
Hallgasd meg a focimeccsek népét, és ne feledd, hogy minden agresszió verbális agresszióval kezdődik.
Itt legurult a rendszerváltás egy pofon nélkül, de a mostani előválasztáson, melynek tulajdonképpen mégcsak döntő tétje se volt, már elcsattantak pofonok, sőt a háttérben már halállistát állítottak össze az igaz emberek...
Ne légy naiv, az emberben lakó állat időnként vérengzeni akar, csak egy demokratikus társadalom tarthatja vissza...
Kedves kekec!
Ne keseríts el, kérlek! Márki-Zay teljesen ugyanaz a kategória, mint Hadházy.
"Tényleg be tud hozni ezekért középjobb bizonytalanokat."
Mondd, ebben az országban miért mindig csak a jobboldali, meg liberális emberek szimpátiái számítanak??? Nekem ezzel már az 1990-es és 2000-es évek főpolgármesteri választásain nagyon tele lett a hócipőm. Demszkyről nem is beszélve:(((.
Kedves 1970 said
A tények makacs dolgok. Minden felmérés szerint az ország igen nagy része nem balos érzelmű, a többséghez tehát szükség van a jobbközép szavazókra is. Azokat meg jobban vonzhatja M-Z.
Nekem egyébként semmi bajom nem lenne egy szakértői kormánnyal - csak jó lenne ha láthatnánk végre egy Árnyékkormány javaslatot. Bár kétségeim vannak, ha elszámoltatási főfütyinek Karácsony pl M-Z-t, és nem Hadházyt jelölné.
De így legyen ötösöm: egyre több cikk feszegeti Karácsony visszalépése előnyeit.
"Minden felmérés szerint az ország igen nagy része nem balos érzelmű, a többséghez tehát szükség van a jobbközép szavazókra is. Azokat meg jobban vonzhatja M-Z."
Kedves kekec!
Milyen felmérésekre gondolsz? Tudsz tényeket is említeni?
Csak halkan kérdezem:
A baloldali szavazókat ki fogja "vonzani"? Neoliberálisok, vagy (szélső)jobboldaliak? Talán a többséghez ők is kellenek, vagy nem???
Szerintetek lesz-é -pld.- "Szabad Magyar Haza Választási Párt"..., hogy se a zemeszpés, se a dékás se a jobbikos, mega többi se, ne válagasson, ne fanyalogjon, ne gyurcsányozzon, ne kelljen befogni az orrát, meg még egy unikumot meginni...
Ha tényleg változást akar, más választása nem lévén erre a pártra szavaz mer'ha nem azzal a fideszt támogatja...?
Nagyjainknak - pártjainknak - 8 évükbe telt, hogy egyesitsék sajnos csekély erőiket, mely éccát itt a blogon már vagy tiz éve megkaptak. Kiváncsi vagyok a közös párt megvalósitása hány évükbe kerül és persze arra is, nem lesz-é időn túli, aktualitását vesztett manőver...
1970 said
Nem tudok neked 10-20 évre visszamenőleg előkotorni cikkeket. De itt van egy nem túl régi:
(vak nézőpont is találhat szemet)
https://magyarnemzet.hu/belfold/2019/04/nezopont-intezet-a-kozep-europaiak-tobbsege-konzervativ-es-migraciokritikus
De elég csak erre az időszakra a választásokra visszagondolni. MINDEN felmérés szerint közel azonos a két tábor elkötelezett választói - és majd ugyanannyi a totálisan közömbös, viszont populista szövegekre vevő réteg (lásd: "bizonytalanok") És azt tudjuk, hogy melyik oldal szeret populista szövegeket nyomatni? És talán Dobrev 1/3-os "győzelme" az ellenzéki táboron belül is mutatja, hogy még ott is felülreprezentáltak a jobboldali érzelműek.
Nem véletlenül adta régebben egy dolgozatának Gyurcsány azt a címet, hogy "Merjünk baloldalinak lenni" Kár, hogy erről mintha elfeledkezett volna azóta...
A legnagyobb gond, hogy nincs igazi baloldali alternatíva nálunk. A DK nem az, és a pufókás szocdemek, a thürmeristák és az iszákosok inkább viccpárt, mint a kutyusok.
Ahogy Vona anno átállította a jobbik kormányát, mert jobbról nem lehetett Orbánt előzni - várom, hogy Gyurcsányék nem a középért való marakodásra koncentrálnak, hanem "mernek baloldali lenni" mert ott van elérhető szavazó tömeg.
De ennek nemsok jelét látom!
Kedves kekec!
Igen, Nézőpont Intézet, meg Magyar Nemzet. "Migrációkritikus" - ez különösen "szívmelengető".
Javaslok valami mást is:
https://docplayer.hu/156139-10-kerdes-az-ifjusagrol-magyar-ifjusag-2012-kutatas-elso-eredmenyei.html
Ez ugyan egy kicsit korábbi, de tanulságos. A 40-41. oldal érdekes különösen.
Ez a "merjünk baloldaliak lenni" meglehetősen cinikus kifejezés a szájából, nem gondolod? Azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy nincs igazi baloldali alternatíva. A felsoroltak sem alternatívák, még akkor sem, ha vannak értelmes baloldali törekvések (Szanyi, Jámbor, Székely, stb.).
Abban viszont, hogy ennek nincs terepe, sajnos megvan Gyurcsánynak is a maga felelőssége. Nézd meg, kik közül lehetett most választani a miniszterelnök-jelölti előválasztáson! Vicc!
Kedves 1970 said!
Szegény ember vízzel főz -nekünk ezek a jelöltek jutottak, Olyanok, mint a covid-oltás: a legrosszabb is jobb, mint a zorbánvírus. Egyébként meg a vitákat nem ártana a talpára állítani: NEM (csupán) a kormányváltásra alkalmas jelöltet kellene kiválasztani, mert ha az kormányzásra képtelen, már ősszel visszajöhet Orbán. Az pedig vitán felüli, hogy Dobrev a legalkalmasabb a kormányzásra. Nem véletlen a D-J combó javaslaton. Ketten együtt abszolút többséggel rendelkeznek.
Kedves kekec!
Ez a Te dolgod, a Te lelkiismereted. De az, hogy egy szoclib, két neolib, egy jobboldali konzervatív, meg egy posztfasiszta jelölt között lehetett (Miért is?) választani, az egyszerűen nevetséges.
Persze, jobbnak tűnik most mindegyik, mint a kisgömböc, de mi lesz, amikor ugyanazt a neoliberális gazdaságpolitikát fogják folytatni, amit ez a pöfeteggomba is művel. Tönkretett iparral, mezőgazdasággal, oktatással, egészségüggyel, szolgáltatással, államigazgatással (az utóbbit az elmúlt évtizedben tették padlóra). Amikor majd azt fogod évek múlva tapasztalni, hogy nincs semmi változás, a társadalmi alrendszerek ugyanolyan lerohadt, lepusztított állapotban vannak, ráadásul itt fog a pöfeteg ugrálni, uszítani, gyűlöletet kelteni, stb.
Sajnos rendszerszintű problémák vannak, amelyeket ezzel a politikai (gazdasági, üzleti, tudományos, művészeti, celeb és egyéb) elittel nem fogsz tudni megoldani.
Csak egy egyszerű számítási feladat:
Nézz utána, mennyi volt a rendszerváltáskori államadósság (amiért ugye állítólag összeomlott a rendszer - ha-ha-ha)!
Nézd meg mennyi most, majd add hozzá az azóta eltapsolt, ellopott állami vagyont, meg egyebeket (pl. manyup pénz).
Oszd el a másodikat az elsővel és megkapod, ennek a rendszernek hányszor kellett volna már összeomlania:))).
Megjegyzés küldése