2025. április 26., szombat

ÉJJELI FARKASOK

 


Az Éjjeli farkasok egy orosz motoros-klub, állítólag Putyin kedvencei, akik most éppen azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy részt vettek a második világháború lezárására - az orosz és amerikai csapartok Elba menti találkozására - emlékeztető rendezvényen a Németországi Torgauban.
Ez a  motorosklub is olyan, mint amilyenek a motorosklubok lenni szoktak, ezek még kulturáltabb külleműek, mint a Pokol Angyalai, és talán nincs olyan neonáci felhangja sem elnevezésüknek, mint a Goj Motorosoknak, akik hazánk gyermekei.
Az orosz motorosok közül többen jó kapcsolatokat ápolnak a Kreml egyes politikusaival és közülük  többen is támogatják az Ukrajna elleni háborút.
Mecsoda csoda, - oroszok, és mégis támogatják az oroszokat irtó, a neonáci szabadcsapatokat az orosz nemzetiségű ukránokra szabadító  ukrán rezsim elleni harcot.
Nálunk ilyen nem lenne, mert ha ha például a román állam támogatásával, a Vasgárdára utaló jelképeket viselő románok irtani kezdenék a magyar nemzetiségűeket, legfeljebb Karácsony kerékpárosai emelnék magasba harci kerékpárjaikat és Dúró Dóra handabandázna, mint Magyar Anya egy kicsit.
Az Éjjeli Farkasok provokálták a németeket, merthogy az Elba menti találkozás nyolcvanadik évfordulójára a hivatalos orosz küldöttség nem kapott meghívást, mégis megjelent ott az orosz nagykövet, valamint a motorosok, akiket egy lovas vezetett fel, kezében orosz zászlóval.
Hogy ki provokál itt kit, az erősen kérdéses, mint ahogy a meghívottak összetétele is, akik közül az amerikai, ukrán, grúz és fehérorosz hivatalos képviselők távol maradtak. Nem hinném egyébként, hogy a fehérorosz rezsim képviselője meghívást kapott volna, de nem is érdekes, hiszen a Szovjetunió utódállama minden tekintetben Oroszország, mely most úgy tűnik, nem várja meg, hogy a meghívót ismét Moszkva alá vigyék a memória tekintetében kihívásokkal küzdő németek.
Pedig illene tudniuk, hogy ha még egy világháború kirobbantásában vennének részt, akkor az Németország feldarabolásával fog járni, oszt harciaskodhatnak tovább a romokon.
Ami a II. Világháború lezárását illeti, éppen a revans erős vágya vett erőt némelyeken, akik talán nem is tudják átérezni annak a generációnak a tragédiáját, melyet idióta politikusok halálra, szenvedésre ítéltek.

Azt hittük, legalább Európában megértették az emberek, hogy véget kellene vetni a fegyverek uralmának és ideje lenne a békés egymás mellett élést a gyakorlatban is kipróbálni.
Mikor Merkel volt Európa vezetője, remekül ment a dolog,  
Az európai országok Helsinkiben, - amikor Finnország még adott a semlegességére - rögzítették az európai határok megváltoztathatatlanságának elvét, a kölcsönös biztonság garantálását.
Sajnos ez nem tetszett mindenkinek és a nyugati országok a délszláv háborúval - Koszovóval -
fel is borították a megállapodást.
Nem az első eset volt, hiszen a győzelem csak elfedett ellentéteket, de meg nem szüntette azokat.
Alapvetően az Egyesült Királyság és az USA Oroszországot mindig ellenfelének, pontosabban egy lenyelni való kiadós falatnak tekintette, és a mai napig nem képes arra, hogy a helyén kezelje.
A győzelem után az angolszászok a német csapatok feloszlatását késleltették, potenciális szövetségest láttak bennük egy Oroszország elleni támadáshoz.
Az ukrán nacionalisták Bandera vezetésével hol a németekhez húztak, hol azok ellen is harcoltak, de azért maradt idejük arra, hogy kiirtsanak úgy százezer lengyelt.
A lengyeleknél az angol támogatású emigráns kormány próbálta megváltoztatni az erőviszonyokat, - a varsói felkelés vérbefojtása lett a vége.
Európa országai vagy a németek szövetségesei voltak, mint mi is, vagy mindenhol akadt egy Quisling, akikről ma szeretnek elfeledkezni.
Hogy éppen az oroszokat próbálják meg távoltarani a megemlékezésektől, ez nevetséges és felháborító, ők a részvétel jogát tengernyi vérrel vették meg.


Az egészben az a legborzasztóbb, hogy a háború lassan befejeződik, a célokat, amiért elindult az oroszok elérték.
Ukrajna nem lesz NATO-tag, nem lesz atomfegyvere és az oroszlakta területek a Krímet is beleértve orosz fennhatóság alá kerülnek.
Az oroszok annak idején lényegesen kedvezőbb feltételeket támasztottak, az oroszlakta területeknek bizonyos autonómiát kértek Ukrajnán belül, valamint Ukrajna katonai semlegességét és atomfegyver-mentességét.
Ha a minszki megállapodást a Nyugat és Ukrajna betartja, ma nem élne az ukránok fele külföldön, nem lenne az ország elaknásított csatatér és nem gyászolnák ukrán és orosz anyák fiaikat.
Európa olcsó energiaellátása biztosított lenne, az Unió tényező maradna a világban, és az oroszokkal szövetségben esélye lenne beleszólni a világ dolgaiba.
A saját politikusaink sajnos még az európai átlagnál is sötétebbek, pedig hát Ursula és Kaja Kallas nem semmi.
Zelenszkíj meg örülhet, ha nem esik le a létrája.
Ha kinyírják, nem az oroszok között kell keresni a tettest.
A katonai eredmények mellett - a zsoldosokkal is megnyert háborúval, a hadiipar teljesítményével, a szankciók nevetségessé tételével az évszázadok óta elismert orosz diplomácia is jelesre vizsgázott, Lavrov brillírozott.
Putyin meg ismét feltette Oroszországot a nagyhatalmi térképre, és ezzel elérte azt, amit Oroszország Gorbacsov utáni helyzetében el lehetett érni.
Sokan berzenkednek a gondolattól, de reális veszély az Uniótól való elszakadásunk, és nem csak Orbán vélekedik így.
Az Unión belül is átrendeződnek a frontok, nem hiszem, hogy a tények ismeretében a jelenlegi idióta álláspont hosszabb ideig tartható lenne.
A táposcsirkék korszakának befellegzett, és ha nem fűzik szorosabbra a szövetséget, akkor az Uniónak annyi.
Talán a NATO-nak is, - megjósoltam én már, hogy az út a mi belépésünkkel csakis erre vezethet.
Reménykedjünk, hogy az európai politikusok nem bolondulnak meg, az Egyesült Királyság meg a dollár egyeduralmának megszüntetésével elindulhat az eljelentéktelenedés lassú, de biztos útján.
Nekünk ilyen téren nincs feladatunk.
Hát nem a szerencse gyermekei vagyunk?


:O)))

44 megjegyzés:

Nyista írta...

Pupu! Te lehetsz a világ legboldogabb embere. 2022. február 24-e óta átlagban minden héten egyszer bejelented és megünnepled az orosz győzelmet!

PuPu írta...

Nekem nem okoz örömet, ha leírom, hogy az ég kék, de talán azoknak segít, akik színvakok...
Persze, ha ostobák és még színvakok is, akkor megáll a tudomány...
:O)))

Kapat írta...

Sajnos ez a vers örökérvényű:
https://www.magyarulbabelben.net/works/hu/V%C3%B6r%C3%B6smarty_Mih%C3%A1ly-1800/Az_emberek?interfaceLang=en

Nyista írta...

Az a baj, hogy az ég sem kék.

anteus írta...

A lovaknak is segítesz... A szamarakat nem ismerem.
🙂

PuPu írta...

Tényleg, - most, ahogy mondod, rájöttem: az ég sötétbarna és pöttyös...
Nem érzed néha úgy, hogy kissé túlspilázod a dolgokat?
Akarsz róla beszélni?
:O)))

PuPu írta...

És - sajnos - nagyon igaz...

Bubu64 írta...

Kedves Nyista!
Valahogy így van. Akár kék az ég akár nem, a "reális" gondolkodás jegyében.

Bubu64 írta...

Szia Pupu!
Egy másik vélemény, nézőpont: https://nepszava.us/trump-ujra-ra-akarja-kenyszeriteni-az-oroszok-akaratat-ukrajnara/
Mit szólsz hozzá?

Bubu64 írta...

Csak, hogy oldjuk a hangulatot:
Trump a túlvilágon kap egy órát, hogy visszalátogasson a Földre. Betér egy new york- i bárba, és megkérdezi a pultost:
- Na, hogy mennek a dolgok Amerikában?
A csapos döbbenten néz rá:
- Uram, Önnek köszönhetően elképesztő birodalmunk lett. Grönland, Panama, Kanada- mind a miénk lett.
- Csodás, lelkendezik Trump.- És mi a helyzet Európával?
- Ó, ők sem tudtak ellenállni nekünk.
- Ez gyönyörű- sóhajt Trump elégedetten.- Na indulnom kell vissza, mennyivel tartozom?
- Egy rubel ötven kopejkával - feleli a csapos.

PuPu írta...

Bartus Laci nem akarja észrevenni, hogy itt egy új világrend gründolása folyik, és amikor Oroszországról beszélünk, akkor ezen Kínát és a többi ebben érdekelt államot is érteni kell.
Ebből a helyzetből akarja a legtöbbet kihozni Trump, lehetőleg világháború nélkül, mert úgy tűnik érti, hogy ebben Amerika is érintett lenne területileg, és az amerikai nagyvárosok sebezhetősége igen magas.
Emellett azt is látni kell, hogy a fejlett országok polgárait már nem olyan könnyű fanatizálni, mint az afgán kecskepásztorokat és nem mindenki szeretne hősi halott lenni sörivás helyett.
Ebben a játszmában Európa és benne Ukrajna a maga korrupt, hazug és önállóan levegőt venni is képtelen rendszerével elhanyagolható tényező, legfeljebb egy alkunál bedobható a kalapba...
Bartus Laci ruszofób és bele van ájulva az USA Szent Seggébe, és ebben sokan társai, mert a média ezt gyömöszöli évtizedek óta abba az okos fejükbe, - végtére is joguk van a véleményükhöz, egészségükre.
De azért nem kötelező mindenkinek vakegérnek lenni...
:O)))

anteus írta...

Köszi.
Ez nemcsak örökérvényű, de ijesztő is. Különösen a 6. szakasz,

Nyista írta...

Pupu! Előbb ismerd meg a tènyeket - lehetőleg pontosan - ès aztàn ferdítsd el őket. Egyrèszt, az èg nem kèk. A kèk szín csak egy èrzet, amelyet az agyunk rendel a 485 - 500 nm-es hullàmhoszú fènyhez. Màsrèszt az èg színe (is) folyamatosan vàltozik ahogy a napsugarak beesèsi szöge vàltozik. Amikor a kommentedet írtad itt ahol vagyok az èg nem kèk volt hanem szürke. Persze lehet, hogy feletted mindig kèk az èg.
Te hàrom ève minden hèten kihírdeted az oroszok győzelmèt... aztàn mègis hàrom ève tart az amiről Te azt àllítottad, hogy nem is hàború. Utóbb màr Te is hàborúnak nevezted. Szóval a dolgok vàltoznak, ahogy az èg színe is. Ami ràadàsul az èrzèkeink jàtèka. Nem a valósàg. Ahogy az sem amit te àllítasz.

anteus írta...

A világrend újul, de nem a világrendszer.
Az imperializmus csak a tőke politikai (jogi, katonai) új formája. A gazdasági alapforma mindössze kiterjed, minden emberi viszonyok tőke (pénz-)viszonyba koncentrálódtak. A globális finánctőke a legújabb hatalmi forma. Azé a pénzé, aminek már rég nincs sajátértéke. A valódi gazdaság átlépett a hipotetikus világba. És a dollár még mindig a világpénz.
A világ abban tévhitben él, hogy a dollámilliárdosok a halljakendek! Frászt.
A pénzgyárak azok: a nagy bankkonzorciumok, a spekulációs tőke. Amelyek minden korlát nélkül állíthatnak elő pénzt, lévén, hogy annak szinte egésze csak egy szám egy könyvelésben. A pénz mára csak egy számviteli adat. Aztán jött először 2009. Idén a pénzgyártók átvették a legális hatalmat az USÁ-ban.
Azok az összegek, amelyek naponta rutinszerűen forognak a külföldi átváltási piacokon, legalább ötvenszeresen meghaladják (2003-as adat, hol vagyunk már ettől!) a megfogható javak és nem pénzügyi szolgáltatások tranzakcióinak teljes értékét. Hm.
NA, itt kell kezdődjék a megértés.

PuPu írta...

Hát nem tudom, inni sem H2O-t szoktál inni (lehet, hogy ez a baj?) hanem vizet, és az ég alja vörös néha, este meg az ég éjkék vagy fekete, kivéve a szentpétervári fehér éjszakákat, melyek szintén nem fehérek, mégis, ugye.
De tőlem aztán annyit szőrszálhasogatsz, amennyit csak akarsz.
És igen, három éve minden nap azt gondolom, hogy az oroszok győzelme ebben a konfliktusbam, mely attól háború, hogy az USA és szövetségesei minden percben új fegyverekkel látják el a Fekete Lovagot, és attól különleges hadművelet, hogy az oroszok nem lépnek ki az oroszlakta megyékből, nem bombázzák szarrá Kijevet, nemigen nyúlnak Nyugat-Ukrajnához, leszámítva az energetikai létesítményeket, nem hirdetnek általános mozgósítást, zsoldosokkal oldják meg a feladatot, és nem az ukránokat gyűlölik, hanem a neonáci rezsimet.
Akinek van egy csepp esze, az ránéz a térképre és értetlenkedik - ez a farokzongorista megőrült...
Amúgy ha tételesen cáfolni kívánsz valamit, hát tedd, de az olyan duma, hogy amit írok, az nem a valóság, az érvként, bizonyítás nélkül meglehetősen kevés.
Viszont soha nem vontam kétségbe a jogodat, hogy szeresd Zelenszkíjt, sőt, ahogy itt ismerkedek a gondolkodásmódoddal, egyre inkább törvényszerűnek tartom, hogy ezt kell tenned.
Jó egészséget hozzá!
:O)))

PuPu írta...

Mi az, hogy világrendszer?
A világrend pedig a közelmúltig egypólusú volt, az USA dominanciájával.
Ennek vége, mint ahogy a dollár egyeduralmának is - megváltozik a világ.
Trump látja, és másként akarja az amerikai hegemóniát biztosítani, ameddig még tudja.
Hosszú távon kudarcra van ítélve.
Drága árat fog fizetni ezekért az évtizedekért Amerika...
:O)))

1970 írta...

Kedves Kapat!

Köszönet a versért. Vörösmarty verseinek szépsége mindig valahol a költő mély pesszimizmusában, szomorúságában rejlett. Előszó, A vén cigány mind-mind gyönyörű, pedig
valahol nagyon szomorú versek. Talán Juhász Gyula versei ilyen mélyen szomorúak és szépek is egyben.
(A Szózat pedig számomra sokkal mélyebb, emberhez szólóbb, mint a Himnusz. Mindig jobban kedveltem. Igazi, jó értelemben vett "hazafias" költemény.)

Kapat írta...

Kedves 1970!
Vörösmarty "szomorúságát" én inkább filozofikus alkatából eredeztetném. Ő midig keresi a dolgok eredetét, melyek soha nem a felszínen mutatkoznak meg.
Nekem a "Gondolatok a könyvtárban" a kedvencem Tőle, a rossz és jó örök harcának tépelődő kérdéseivel. A bizakodó ember talál megoldást. Nem szabad egy percre sem feladni, főleg elveinket nem! Ha hosszú is az út, ahogy a költő is mondja:
" Mi dolgunk a világon? küzdeni
Erőnk szerint a legnemesbekért."

Nyista írta...

Pupu! Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy a világ sokkal bonyolultabb annál, mint ahogy Te itt lefested.

"A szalmabábérvelés olyan érvelési hiba, mikor az egyik vitapartner, a racionális vita szabályait megsértve a másik vitapartner torzított álláspontját támadja.

A torzított álláspont általában nagyon hasonlít az eredetire, azonban jóval gyengébb, leegyszerűsítettebb annál. A torzított állítást a vitapartner, mivel az sokkal könnyebben támadható és sokkal nehezebben védhető, hatásosan támadhatja, annak látszatát keltve, hogy az eredeti állítást cáfolta meg. A szalmabábot használó vitázó ezekben az esetekben akár a közönséget is megnyerheti, ha a leegyszerűsített álláspont valami elrettentő (pl: gazdasági katasztrófa). A szalmabábérvelés súlyos veszélyt jelent a racionális vita további menetére: az a vitapartner, akinek álláspontját torzították, könnyen abba a hibába eshet, hogy az elferdített állítást kezdi védeni, amely gyengesége miatt rendkívül nehéz és a vita szempontjából értelmetlen. A vitapartnert teljesen összezavarhatja az érvelési hiba után kialakuló szituáció, jogtalan előnyhöz juttatva partnerét. "

Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szalmab%C3%A1b%C3%A9rvel%C3%A9s

Egy szót sem szóltam Zelenszkij-ről. Főleg nem állítottam, hogy szeretem. Valójában a legtöbb ember teljesen közömbös a számomra.
Te meg állandóan a fent vázolt szalmabáb érvelést alkalmazod. És szerintem ez esetedben nem egy hiba hanem egy taktika. Ezért térjünk vissza a valóságba!
Oroszország még nem nyerte meg a háborút. Oroszország - mint hadviselő - szarik a civilekre. Ugyanúgy mint a legtöbb hadviselő. Volt és van mozgósítás oroszországban. Éppen a napokban beszégettem egy orosszal aki a behívó elől szökött ide. Már régen nem csak zsoldosokkal vívják ezt a háborút. Egy háború kimenetele sokmindentől függ. Te három éve szajkózod ugyanazt. Ha mégis tényleg az oroszok nyerik meg háborút, akkor majd mondhatod, hogy én megmondtam. Ez nem a kivételesen jó ítélőképességed miatt lesz így - ha így lesz - csak bejön a tipped.

Nyista írta...

Kedves anteus! Szemben Pupval én értem a különbséget a "világrend" és a világrenszer között. Pupu kedvéért ide írom, hogy a világrend-elmélet Henry Kissinger nevéhez fűződik és írt is egy könyvet a témában. Nem meglepő módon a címe : Világrend.
A világrendszer- elmélet viszont Immanuel Walerstein nevélhez fűződik:
"Wallerstein szerint a világ különböző részeinek gazdaságai a XVI. századtól kezdődően egy nemzetközi munkamegosztásba kapcsolódnak – ezt nevezi világrendszernek, azaz egy olyan rendszernek, melyben valamennyi résztvevő működését a tőkefelhalmozás logikája határozza meg. "
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Wallerstein

Te egyértelműen tőkefelhalmozás logikájára épülő világrenszerről írsz ami valóban nem változik sőt!
Pupu meg szándékosan tesz úgy mintha nem értené a különbséget, hogy "szalmabábozhasson" veled tovább.
Egyértelműen neked van igazad és nem neki!

Névtelen írta...

Nyista

Nyista írta...

🤣🤣🤣

PuPu írta...

Kedves Nyista, a világ nem olyan bonyolult, mint hinni akarod.
Az embert nem sok különbözteti meg az állatvilágtól, és ha lefejted a rengeteg elméletet a működésről, melyet azok az emberek alkottak akik abból éltek, hogy az eszüket kölcsönadták azoknak, akiknek kevesebb jutott, akkor végső soron a szükségletek kielégítéséig érünk el.
Igaz, neked a hörcsög meg a mókus rokonszenvesebb az oroszlánnál, de ez irreleváns.
Mint ahogy amint érzékelheted a jelenlegi világrend nem teljesen tökéletes, hogy finoman fogalmazzak.
Hogy az általad favorizált világrendszerről ne is beszéljünk.
Emellett vannak államok, melyek kilógnak a sorból, vagy fejletlenségük okán, vagy éppen ezért. És hogy a kép teljes legyen, a nemzetállamok létjogosultsága is erősen kérdéses.
Amúgy meg ezer és ezer ellentét borzolja a világ idegeit, és ha te a világrendszer létjogosultságában hiszel, akkor mi a bajod Oroszországgal, mely csak e logika alapján hadakozik - nem Ukrajnával, hanem a kockázatcsökkentő Nyugattal?
Ukrajnának annyi az esélye, mint Szálasinak volt a főtárgyaláson...
:O)))

góbé írta...

Sok fennkölt okosságot hallottam Tőletek, Általatok, felmerültek literatúrák is, örömmel töltött el a szindinamika, a felhők, a nemis kékség...itd.....
De valaki már száz (100) éve tudta amit mi, talán, éppcsak, mostanság kapizsgálunk:

Ady Endre: Nekünk Mohács kell

Nekünk Mohács kell

Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje.

Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem:
Én magyarnak születtem.
Szent galambja nehogy zöld ágat hozzon,
Üssön csak, ostorozzon.

Ha van Isten, földtől a fényes égig
Rángasson minket végig.
Ne legyen egy félpercnyi békességünk,
Mert akkor végünk, végünk.

Nyista írta...

Kedves Pupu! A világ bonyolultabb, mint azt te hinni akarod. Az embert mostanra rengeteg minden megkülönbözteti az állatvilágtól. Bizonyos állati ösztönei még megvannak, de a legtöbb ember a civilizáción kívül gyakorlatilag életképtelen.
Megint egy szalmabáb. Semmit nem mondtam arról, hogy mit tartok rokonszenvesnek és mit ellenszenvesnek. A világ valóban nem tökéletes. főleg az általad is hangsúlyozott szükséglet kielégítés szempontjából. Egy maroknyi kisebbségnek annyija van, hogy nem tud mit kezdeni vele a többség meg nélkülözni kényszerül. Ez valóban igazságtalan és fenntarthatatlan.
Újabb szalmabáb: Nem mondtam semmit az általam favorizált "világrendről". ellenben felhívtam a figyelmedet a "világrend" és a "viágrendszer" közti különbségre. A nemzetállamoknak nincs létjogosultságuk az a koncepció egy XIX. századi téves paradigma. Valóban ezer és ezer ellentét van a világban, amit az elit generál a saját hatalma érdekében. És ezért olyan bonyolult a világ. Nem mondtam, hogy bajom van Oroszországgal. Annyit mondtam, hogy még nem nyerte meg a háborút és, hogy meg fogja-e az még kérdéses. Ha valóban olyan ütőképes az orosz hadsereg, akkor miért nem tud elfoglalni egy sokkal kisebb országot. Nem a nyugati hadianyag a válasz, mert már a nyugati fegyverszállítások előtt sem volt képes elfoglalni Ukrajna egészét. És nem igaz, hogy nem próbálta meg. Megpróbálta, de nem sikerült. Ez tény.
Én nem tudom, hogy most mennyi esélye van Ukrajnának és te is csak tippelsz. Nem haragszom sem rád, sem Oroszországra, csak mondom, hogy most mi van.

P.S. Mielőtt ebbe akadnál bele, nem favorizálom Amerikát és az Észak Atlanti Szövetséget sem. Nem értek egyet Bartus Lászlóval sem.

PuPu írta...

Nagyon tetszik neked ez a szalmabáb, jóllehet te állítasz dolgokat, például. hogy az oroszok el akarták foglalni egész Ukrajnát.
Nem, valóban elszámították magukat, mert azt hitték, hogy lesz egy belső ellenállás az ukrán nacionalistákkal szemben és a nép örül majd, ha világgázavarja a bohócot, de az erőszak ilyen szempontból visszaütött, és maradtak az oroszlakta területek, ott is folynak a harcok mind a mai napig.
Te írtad, hogy hetente egyszer megünneplem az oroszok győzelmét, jóllehet csak a tényekhez ragaszkodom.
Van egy sor dolog, ahol eltér a véleményünk, én egyszer sem kértelek arra, hogy változtasd meg a magadét, neked legalább van saját véleményed, egészségedre.
A blog egyébként vélemény-műfaj, én elmondom az enyém, te kialakítod sajátodat és ez mindkettőnk hasznára válik, mert átgondolunk egy problémát.
Aztán, hogy melyikünké lesz igaz, majd eldől.
De ettől még igaz, hogy a hír szent, a vélemény szabad, és én a hírt soha nem változtatom meg a számomra rokonszenves oldal javára.
És igen, nekem az orosz álláspont rokonszenvesebb a kritikátlan nyugat-imádatnál, és érteni vélem, miért kellett Putyinnak ehhez az eszközhöz nyúlnia, és ha már elkezdte, győzelem nélkül nem fogja befejezni - szerintem...
Egyébként eléggé vicces, hogy te még önmagadtól is elhatárolódsz, tipikus magyar értelmiségi hozzáállás, felelősséget nem vállalva okosnak lenni...


PuPu írta...

https://www.pupublogja.hu/2014/05/nekunk-mohacs-kell-kell.html

anteus írta...

Mi a világrendszer? Ha ez tényleg kérdés, akkor elég mélyen kell visszanyúlni a politikai gazdaságtanba. Azt hittem ez már mindenkinek világos: a világ átfogó gazdasági-politikai rendszere kapitalista, meghatározója a tőkeviszony. Ennél jobban nem megyek itt bele.
Kábé százezer könyv részletezi.

A világrend a rendszeren belül kialakult világhatalmi viszony(rendszer). 1992-ben fordult nagyot. Az USA egyeduralkodóvá lett szinte valamennyi fontos területen. Most megint fordul. De a rendszeren belül, dacára a kínai kommunista pártnévnek és vörös zászlajának.
Megint nyelnem kell egy nagyot, mert most az átmenet-problematika jönne, amitől istenmencs.
A két dolog megkülönböztetés azért fontos, mert a tőke már nemzetközileg egységbe forrna, de nem tud, mert a rend elitje magántulajdonát - aminek lényege, hogy halálos ellenfele más elit magántulajdonának* - csak nemzeti joggal és kényszerítőeszközeivel uralhatja. Ez nem meglepő, mert a világrendszer kényszer(csere)viszonyokból áll.
(* Igen, kedves véreim, magyar proletárok! Tőke - tőke háborúzik, nem a munka - tőke... Tőkést csak tőkés számolt fel eddigelé. A 75 évnyi devianciát hagyjuk porladni. A munka újra a tőke csuhája alá kuporodott. Újra szívás lett a fő elfoglaltsága. Nemde?)

A tátott tőke sárga szájából kipárállik büdösség-felhője. Ami halálosabb a környezetszennyezés bármely más formájánál, mint az közismert.
S ha már Wallerstein, akkor az Eszmélet 79. száma (2008) a "Hová tart a világ?" című írása jó támpont a mára. (És a további 62 cikke...)



PuPu írta...

Az csak a baj, hogy a tőkés világrendszerbnek számos megjelenési és fejlettségi formája van, és ha már rendszerről beszélünk, akkor olyan, mint az autó, melynek nincs kormánykereke, van elektromos motorja, de nincs megfelelő akkumulátor benne, viszont lovak húzzák, szárnyai vannak, de nem tud repülni.
És hát itt van még a kínai modell, amelyik azért bármennyire is hasonlít egy tőkés társadalomra, mégsem az, mint ahogy a zebra - sőt, végsősoron egy szamár vagy egy gazella is hasonlít egy lóra, mégsem az.
És még azt se lehet mondani, hogy a meglevő katyvasz az emberiség szempontjából sikeres lenne, mert a cél, az emberiség egyre javuló életkörülményeinek kialakítása már régen feledésbe merült.
A mai körülmények rá fogják kényszeríteni az emberiséget, hogy változtasson magán a rendszeren.
És hát milyen rendszer az, amelyik nem működik?
Alapvetően a magánérdek és a kollektív érdek antagonisztikus ellentétéről van itt szó, a harcról, melyet már eldöntött a világ népességének szaporulata, mely nem tűri a közösségi érdek háttérbe szorítását, de amely harc még évszázadokig fog folyni.
Igaz a történelemnek ez mindegy, párszáz év semmiség, csak az ember hiszi végtelen önhittségében, hogy a dolgoknak azonnal rendeződni kell - az ő ízlése szerint...
De az emberiségnek, - vélelmezhetően háromlábú és két fejű köbükunokáinknak már jó lesz.
Vagy a tobzoskaságnak és a csótányságnak.
:O)))

1970 írta...

Kedves Kapat!

A "Gondolatok a könyvtárban" is egy csodálatos vers. Vörösmarty úgy ahogy van egy csodálatos költő. A filozofikus alkatából sok minden következik, de például az Előszó a mély pesszimizmusa másból ered. Akkor Arany (másik csoda számomra) is "letette a lantot"...

Nyista írta...

Pupu! Megint terelsz. 🤣🤣

Nyista írta...

Kedves góbé! Sokan tudták már akkor is és sokan tudják ma is. Szerintem mi nem csak kapizsgáljuk, hanem pontosan tudjuk, hogy milyen a magyar. Márai, Bibó, Kertész is tudták. Le is írták. Meg is jelent nyomtatásban. És mégis itt tartunk...

Bubu64 írta...

Kedves Pupu! Távol áll tőlem, hogy nézeteidet megváltoztassam, de ha van kedved nézd meg a Friderikusz podcaston Sz. Bíró Zoltánnal a beszélgetést. Elvileg ma este kerül fel. Ez is egy nézőpont az Ukrajna- Oroszország háborúról, nem csak Bartusé van, ha már az nem tetszik. Érdemes több szemszögből megvizsgálni, persze az igazi szemszög az ukrán és orosz népé lenne, de a politikusok nemigen veszik figyelembe a nép véleményét. Persze a csútit és mp-t kivéve, mert ők a nép barátai és konzultálnak. :))))

PuPu írta...

Kedves Bubu64, köszönöm a javaslatot, természetesen meg fogom nézni, de itt is megemlíteném, hogy ez a harc nem ukrán-orosz harc, - ami egyébként olyan, mintha Magyarország hadat viselne Szabolcs-Szatmár ellen, esetleg túltengene a palóc identitás Sajgótarján környékén.
A harc a nagyhatalmak között folyik a világ újrafelosztásáért és az egypólusú világrendszer megszüntetéséért, a nyersanyagkincsekért, a piacért.
Ez látszik Trump jelenlegi politikai mozgásából is, - ha nem megy fegyverrel, majd megy üzletileg, a
lényeg az oroszok meggyengítése és hozzáférés Ukrajna ásványkincseihez.
A pénz beszél, a politikus meg a tolmács, aki szebben tudja elmondani, hogy miért jó az, ha egy népet kirabolnak...
:O)))

PuPu írta...

Megnéztem az interjút.
Rémes.
Ez a derék ember olyan a világban, mint a vakegér, viszont szépen abszolválja a duettet Friderikusszal, aki a vezérszólamot énekli.
Aki történésznek, főként Oroszország-szakértőnek gondolja magát, annak félre kellene tennie az érzelmeit, a rokon és ellenszenveit, és nem kellene folyvást erkölcsről meg honvédő háborúról papolnia hanem meg kellene ismertetnie a háború kitörésének okait, és megmagyarázni, hogy miért nem volt jó Merkel Oroszország-politikája Európának, és most miért jobb.
Azt, ha Ukrajnát felveszik a NATO-ba, akkor azonnal felvonulási terület és fegyverek telepítési területe lenne az USA-nak Oroszország ellen, továbbá Oroszország egy katonailag semleges, atomfegyver mentes Ukrajna határait garantálta annak idején.
El kellene mondania, hogy azért tárgyaltak a nyugatiak a békéről, hogy elutasíthassák, mikor már nem tudták húzni a dolgot Ukrajna felfegyverzése érdekében.
És ha történész, akkor ismernie kellene Ukrajnát, a százezer lengyelt kiirtó nacionalistákat, Hitler kiszolgálóit, a koncentrációs táborok náci őreit, az ukrán neonácik orosz nemzetiséget fegyverrel támadó szabadcsapatait, az amerikaipénzen vett Zelenszkíj-hatalmat.
Meg az angolszászok évszázados vágyát az orosz ásványkincsekre, piacra, persze az ő irányításuk alatt.
És tudnia kell, hogy a társadalmak más és más úton fejlődtek, ezért nem minden társadalomnak felel meg az angolszász parlamentarizmus, melynek létrehozását úgy képzelik , mint a digitális borbélyt, ahol az egyforma frizurához szükséges egyforma fejeket a hajnyíró gép faragja.
Áradoznak itt Európáról, melyben jóformán minden ország gyarmattartó hatalomként lett a világ leggazdagabb tizedének tagja, és melyek közül egyes országok a mai napig ezt a modellt látják követendőnek.
A határok megváltoztathatatlansága kapcsán ejthetne szót Koszovóról, az USA Jugoszlávia elleni támadásáról, Belgrád szarrá bombázásáról, hogy csak itt maradjunk a szomszédban.
És a grúzok oroszok elleni támadásáról, melynek kapcsán ma krokodilkönnyeket hullajt a nyugat.
Ez egy kókler.
Nem voltam elragadtatva, egy cseppet sem...
:O)))

Bubu64 írta...

Kedves Pupu!
Teljesen egyetértünk abban, hogy a nagyhatalmak harca. Azért ajánlottam csak, mert nagyon szeretem ebben a podcastban Sz. Bíró Zoltán és Buda Péter elemzéseit, számomra, amikor őket hallgatom akkor válik nyilvánvalóvá, hogy mennyire bonyolult is a helyzet. Mi itt elvitatkozgatunk különböző nézőpontokból ugyanarról az alaphelyzetről, sokszor sértegetésekig elfajulva, pedig a legtöbbször minden résztvevőnek igaza van, csak a másik oldalt érzi fontosabbnak. A megoldást egyikünk se tudja, mert nincs jó megoldás, ami mindenki számára jó lenne. Legtöbbször nincs Win-win. Talán hosszú távon az egyik jobb, mint a másik, de mindig az adott pillanatot nézik, a másik, hogy nem bíznak egymásban a felek.

Nyista írta...

Kedves Pupu! Az elmúlt napok eseményei számomra világossá tették, hogy még úgy is túlértékeltem az itélőképessegedet, hogy alapvetően vitatom amit állítasz. Eredeti orosz és angol nyelvű forrásokban semmi jele annak amit te itt állítasz! Még az orosz dezinformációkat harsogó, kormányközeli, magyar sajtó sem állít ilyesmit. Ellenben még az orosz sajtó is elismeri az ukrán dróntámadást a stratégiai bombázók ellen, a tenger alatt ROV-s támadást a kercsi híd ellen és megalázó Oreshnik rakétás kudarcot. Ez az orosz hadsereg hiperszonikus "szuperfegyvere". Egy-egy eset előfordulhat, de három napon belül három ilyen csőd már nem véletlen. Oroszország egy bazi nagy tundra, ami a világ legnagyobb területű országa, amelynek bruttó Nemzeti Összterméke nem haladja meg Olaszországét. A hadserege egy rakás szar, amely három év alatt sem tudta katonailag legyőzni a nála huszonnyolcszor kisebb területű Ukrajnát. Ezek a tények!
Álmodozz csak tovább! Egyre kevésbé vagy komolyan vehető.

PuPu írta...

Kedves Nyista, ami az én ítélőképességem általad való megítélését illeti. hát nem szeretnélek elszomorítani, de különösebben nem érdekel.
Mit mondjak, nem is igen tartalak alkalmasnak rá, mint ezt jelen kommented is tanúsítja.
Egy elhúzódó fegyveres konfliktus alatt rengeteg minden történik, csak példának hozom fel Skorzeny akcióját Mussolini kiszabadítására, és emlékeztetnélek, hogy ennek dacára a Duce fejjel lefele lógott Clara Petacci társaságában, és nem tűnt boldognak.
A kercsi híd elleni támadás egyetlen eredménye, hogy támadás volt, amúgy meg nem ért semmit.
A repülőgépek elleni támadás meg nem volt túl nehéz, bár kétségkívül ötletes volt, de ezeket a gépeket nem szabad elrejteni szem elől...
A rakétákból egy-egy néha felrobban, lásd Challenger - az űrutazások pedig ettől még folytatódnak.
A nemzeti össztermék pedig csinált szám, nincs meghatározó szerepe a harc kimenetelére, legalábbis rövid távon.
Nem szeretek ábrándozni, és nem érdekel, hogy komolyan veszel-e, én nem meggyőzni szeretnélek, hanem gondolkodásra késztetni, már mikor van neked mivel, mert néha az az érzésem, hogy a saját labilis önértékelésedre keresgélsz gyógyírt errefelé.
Nyugodj meg, nem vagy hazaáruló, csak egy talajvesztett migráns, aki meg akar felelni új hazája politikai elvárásainak.
:O)))

Nyista írta...

Kedves Pupu! Te saját állításod szerint szeretnéd, ha Orbán és tetves, tolvaj bandája nem élősködhetne tovább az ország nyakán. Akkor van egy rossz hírem a számodra! Orbán a szemét rendszerét orosz mintára építette ki, orosz segítséggel és orosz titkosszolgálati háttérrel. R-go a Putyin-i Oroszország és Orbán egy csomagban jár nekünk. Az, hogy egy kicsit az Oroszoknak is igazat adok, de Orbán menjen a picsába egy blog bejegyzésben elmegy, de sajnos a gyakorlatban nem járható út. Úgy adódott, hogy a történelem megint ellentétes oldalra sodort minket Oroszországgal. Ha akarjuk persze lehetünk velük egy táborban, de akkor ahhoz árukapcsolással hozzátartozik Orbán és a diktatúrája is! Az Orbán- rezsim hivatalos álláspontját a hazájukat elhagyó magyarokról Töll László a Honvédelmi Minisztérium miniszteri biztosa 2025 április 1-jén Egerben elehangzott beszédében ismertette. Miszerint:
„A világ arról szól, hogy el akarják hitetni mindenkivel, hogy lehet külföldön is jól élni, vagy elmenni, vagy új életet kezdeni. […] a muhi csatában részt vettek pedig nem azért haltak meg, hogy a maiak elmenjenek innét. Ez a ti földetek, azért haltak meg, hogy a tiétek legyen. És hogyha valaki ezt a földet csak úgy elhagyja, az árulás.”
És ez nem áprilisi tréfa, hanem komoly. Ilyen mondatokat orosz tisztviselőktől idézve olvastam például a https://meduza.io-n. Tehát ez is orosz mintára történt.
Egy részlet az "Átláthatósági Törvény" javasolt szövegéből:
"2. Értelmező rendelkezések
2. §
E törvény alkalmazásában
a) külföldi:
aa) a külföldi természetes személy, ideértve az olyan magyar állampolgárt is, aki egyidejűleg
más államnak is állampolgára,
ab) a más állam, valamint
ac) olyan jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező, illetve egyéb szervezet, amely
nyilvántartásba vételének, központi ügyintézésének helye külföldön van,
b) külföldi támogatás: külfölditől közvetlenül vagy közvetett módon származó vagyoni
hozzájárulás, ideértve a vagyontárgyat – különösen: pénz, dolog, jog és követelés –, a
szolgáltatást, a vagyoni előnyt, a vagyoni értékű jogot, az adományt, a támogatást, a pályázati
úton elnyert támogatást, az egyedi kérelem vagy támogatási szerződés alapján kapott
támogatást, a juttatást, az ajándékot, a kölcsönt, illetve bármilyen jogviszonyból származó
bevételt függetlenül attól, hogy azt visszafizetés terhe mellett juttatták-e.
c) támogató: a külföldi, aki vagy amely a külföldi támogatást nyújtja"
Ez is orosz mintára készült. Idézet az orosz törvényből:
Angolul:
""Foreign influence" is defined as receiving support, whether monetary, organisational, or advisory, from foreign sources, which include foreign states, organisations, nationals, and any individual or entity under foreign influence.[15"
Ha akarod megtalálod oroszul is! Ebben az a szörnyű, hogy ez alapján ha én mint brit-magyar kettős állampolgár pénzzel támogatom a Partizánt, a Mércét vagy éppen téged akkor ettől te ugyanúgy vegzálásnak vagy kitéve min ahogy Oroszországban is lennél csak ott ez gyakran halálos... Bár a felcsúti juhász esete rávilágít, hogy itt sem életbiztosítás.
És amikor te szándékosan vagy véletlenül orosz propagandát nyomatsz, akkor azokat támogatod akik ezt a disznóságot kifőzték és ilyenkor megtámadva érzem magam.
Nem azzal van a bajom, hogy más a véleményed mint az enyém, hanem, hogy teljesen félreérted azt ami a világban történik! Oroszország nem a Szovjetunió már rég óta, hanem egy szélső-jobboldali, sötét diktatúra csakúgy mint Magyarország! És ezt Te nem látod vagy nem akarod látni. Ehelyett élteted Putyint aki ezt teszi velünk a dagadt csicskásán keresztül. Azt hiszed, hogy lehet orosz-pártinak és Orbán-ellenesnek is lenni egyszerre pedig nem. Hogy téged idézzelek nem lehet baxni is meg szűznek is maradni. Oroszország immár az ellenségünk, mert a külpolitikai érdekei azt diktálják, hogy Orbánt hatalomban tartsa, míg a mi túlélésünk attól függ, hogy menjen a börtönbe! Ez antagonisztikus ellentét.

Nyista írta...

Az a feltevés sem helytálló, hogy - pusztán praktikus szempontból - mert annyira megváltozott a világ és Oroszország akkora erőt képvisel benne, hogy akár befogott orral is de kénytelenek vagyunk kiegyezni vele. Láthatóan nincs így. Három éve tart egy háború, amit Oroszország láthatóan képtelen megnyerni, mert hadserege mind szervezetileg, mind technikailag képtelen erre. Tehát nem kellene megint orosz bábállamnak lennie jobb sorsra érdemes hazánknak, de mégis az a jelenlegi rezsim és kb kétmillió buta, öregember segedelmével.
Lehet, hogy szeretnék még hazamenni, de nem tudok, mert kitagadtak a nemzetből és lehet, hogy nemsokára már hazám sem lesz. Te meg azt hatalmat élteted, amelyik ennek a helyzetnek az első számú haszonélvezője! Nem haragszom senkire a véleménye miatt. Sőt örülök a sokszínűségnek és szeretném, hogy leginkább mindörökké úgy legyen, hogy a véleményünket kimondhassuk büntetlenül. Ehhez a célhoz azonban egyértelműen nem a Putyin-i berendezkedés visz közelebb. "Új hazámnak" nincsen politikai elvárásai felém. Itt ilyesmi nem létezik. Te ezt el sem tudod képzelni, mert pártállami logika szerint gondolkodsz. Ez pontosan az a gondolkodási séma ami a fent idézett törvény teljes szövegét áthatja. Az a paranoid rögeszme, hogy valaki csak azért gondolhat valamit úgy ahogy gondolja, mert pénzt kap érte vagy mert elvárás. Ez alapján úgy vélem, hogy neked fogalmad sincs róla, hogy mi a szabad akarat. Sajnállak érte.

PuPu írta...

Teljesen reménytelen a vitánk addig, ameddig megírod, hogy mit gondolok szerinted, majd elmagyarázod a tévedéseim.
Azért, hogy ne add vissza értékes és megismételhetetlen életedet - remélhetőleg minél később - Teremtődnek ebben a nagyon sajnálatos állapotodban, segítenék neked.
1. Orbán rendszere nem orosz mintára épült, nagyon magyar és nagyon maffia.
2. Fejtegetésed a rendszer hátteréről spekuláció, a helyzet nem ennyire bonyolult.
Valaki lop, rabol és korrupt, te meg bambán nézed, majd elpucolsz arra a strandra, ahol néha nem a trambulinról hugyoznak a vízbe, és a működés megértésére néhány éved rámegy.
3. Nem igaz, hogy a történelem sodort megint ellentétes oldalra minket Oroszországgal, ugyanazok a politikai törekvések (britek) és a revansvágy (németek) juttatták ide az országot, mely már megint nem veszi figyelembe a realitásokat, a prognózisokat.
Az ország neoliberális része és az általuk meghülyített nép ismét nyerészkedni akar, és Einstein után szabadon - aki mindig ugyanúgy kezeli a dolgokat, de más eredményt vár el, az hülye.
4.Töll László hülyeségeket beszél.
5. Az átláthatósági törvény tervezete a jogok szűkítéséről szól, lehet ellene tenni 2026-ban legközelebb.
Az nem megy, hogy vehemensen pofázunk valami ellen, de a szavazatok mégis azt támogatják, amit ellenzünk.
Én is azt gondolom egyébként, hogy jobb lenne , ha a belpolitikával magyar szervezetek foglalkoznának, mert az rendeli a nótát, aki pénzt húz a prímás vonójába, és nem biztos, hogy aza nóta mindenkinek tetszik.
Betiltani nem kell, csak tudni kell róla mindenkinek, akit érint a tényt.
6. Oroszország imperialista nagyhatalom, olyan vezetéssel, mely megfelel a hagyományaiknak és az orosz népnek.
Magyarország meg egy légypiszok Észak-Balkán térképén, és az összehasonlítás olyan, mint összevetni a muslincát a kőszáli sassal...
Orbánt meg a magyar választó tartja hatalmon, és közömbös, hogy mi Oroszország érdeke, ami fontos, hogy a magyar választó felismerje, hogy mi Magyarország érdeke, és annak megfelelően cselekedjen.
7. A szabadság a felismert szükségszerűség. Aki mást hirdet, az hazudik.
Nem csak az a szabadság, hogy elfutok a nekem nem tetsző dolgok elől, szabadság az is, ha szembefordulok velük, és ha kell, a tömeghangulattal is.
Szóval, talán nekem is szabad véleményt formálnom a világ folyásáról, anélkül, hogy lelkismeretfurdalásom lenne, mert neked nem teszik, és nem vagyok hajlandó úgy gondolkodni, ahogy te.

Szóval, csak türelmesen, és ha azt látod, hogy a világ kilenc tizede újra akarja osztani a lapokat, akkor gondolkodj el azon, hogy miért...
:O)))

Nyista írta...

Kedves Pupu! Akkor haladjunk sorjában! Próbálok olyan egyszerűen fogalmazni, hogy Te is megértsd.
1. "Orbán rendszere nem orosz mintára épült, nagyon magyar és nagyon maffia." - írod. De! Az Orbán-rendszer, egy orosz mintára épült maffia.
2. "Fejtegetésed a rendszer hátteréről spekuláció, a helyzet nem ennyire bonyolult." - írod. Nem! Nem az! Bizonyíték is van dögivel. Pl. Részlet egy Orbán-i agyrohadásból, amit nem a nyilvánosságnak szánt, de kiszivárgott: „…az orosz modell hibátlanul működne Magyarországon, ha lenne itt 10 millió reguláris, birodalmi szemléletű ember, de nekünk 10 millió rebellis magyarunk van". Ezért aztán Rogán- Habony Finkelstein neki álltak, hogy megváltoztassák a szemléletet. A recept meg Oroszország ajándéka.
"Valaki lop, rabol és korrupt, te meg bambán nézed, majd elpucolsz arra a strandra, ahol néha nem a trambulinról hugyoznak a vízbe, és a működés megértésére néhány éved rámegy." Persze ez is az én hibám. Elmentek ti mind a picsába! Érdekes, hogy neked még mindig az fáj, hogy elhúztam abból a pöcegödörből. Értem én, hogy bosszant ez Téged. Régen legalább lelőhettél volna, ha megpróbálom, most meg pofátlanul elsétálok. Ne aggódj! Ha orosz gyarmat lesz az ország újra, akkor megint ez lesz a helyzet és akkor végre megint biztonságban érezheted magad! Mellesleg akkor miért írod lentebb, hogy "Töll László hülyeségeket beszél"? Hiszen ebben a szakaszban ugyanazzal fikázol. Ez egy ilyen kis, habkönnyű, "szalonhazaárulózás"! Nem mondod ki csak célzol rá! Szerencsére nem géppisztollyal!
3. "Nem igaz, hogy a történelem sodort megint ellentétes oldalra minket Oroszországgal, ugyanazok a politikai törekvések (britek) és a revansvágy (németek) juttatták ide az országot, mely már megint nem veszi figyelembe a realitásokat, a prognózisokat." - Mármint azt a prognózist, hogy Oroszország már nyert is? Csak még egy picit szaladgál nyitott szájjal a faszerdőben, mert az olyan mókás? Milyen prognózisra gondolsz? Azért mert a világ legnagyobb területű országát vezető, pszichopata akar valamit, akkor mindenki álljon vigyázzba? Az ország területének 80%-a medveszaros, ember nem járta, tajga. A népsűrűség 8 fő négyzetkilométerenként. Az egyetlen dolog amit a világpiacon el tud(na) adni a földgáz. A GDP-je kb Olaszországéval mérhető össze. A háborúhoz meg ugye csak három dolog kell...
"Az ország neoliberális része és az általuk meghülyített nép ismét nyerészkedni akar, és Einstein után szabadon - aki mindig ugyanúgy kezeli a dolgokat, de más eredményt vár el, az hülye." - Ez mondjuk igaz, csak éppen semmi köze ahhoz amiről írtam!
4.Töll László hülyeségeket beszél. - Touché! Igen! És vele együtt több millió kommentelő az Interneten.
5. Az átláthatósági törvény tervezete a jogok szűkítéséről szól, lehet ellene tenni 2026-ban legközelebb.
Az nem megy, hogy vehemensen pofázunk valami ellen, de a szavazatok mégis azt támogatják, amit ellenzünk.
Én is azt gondolom egyébként, hogy jobb lenne , ha a belpolitikával magyar szervezetek foglalkoznának, mert az rendeli a nótát, aki pénzt húz a prímás vonójába, és nem biztos, hogy az a nóta mindenkinek tetszik.
Betiltani nem kell, csak tudni kell róla mindenkinek, akit érint a tényt. - Akkor, meg hallgass a szívedre! Szavazza a FIDESZRE!

Nyista írta...

6. Oroszország imperialista nagyhatalom, olyan vezetéssel, mely megfelel a hagyományaiknak és az orosz népnek. - Igen imperialista hatalom. Szeretne nagy is lenni, de béna hozzá! A népet meg senki nem kérdezte! Aki mégis megszólal és másról is beszél, mint, hogy mi lesz vacsorára azt várja a "Sarki Farkas" Börtön. Tudod az ahol Navalnij is "szívrohamot kapott".
"Magyarország meg egy légypiszok Észak-Balkán térképén, és az összehasonlítás olyan, mint összevetni a muslincát a kőszáli sassal...
Orbánt meg a magyar választó tartja hatalmon, és közömbös, hogy mi Oroszország érdeke, ami fontos, hogy a magyar választó felismerje, hogy mi Magyarország érdeke, és annak megfelelően cselekedjen." - De az EU-s döntéshozatalt mégis képes blokkolni, méghozzá éppen úgy ahogy az orosz érdekek diktálják. A választókat meg orosz propagandával etetik. Többek közt időnként Te is!
7. "A szabadság a felismert szükségszerűség. Aki mást hirdet, az hazudik.
Nem csak az a szabadság, hogy elfutok a nekem nem tetsző dolgok elől, szabadság az is, ha szembefordulok velük, és ha kell, a tömeghangulattal is.
Szóval, talán nekem is szabad véleményt formálnom a világ folyásáról, anélkül, hogy lelkismeretfurdalásom lenne, mert neked nem teszik, és nem vagyok hajlandó úgy gondolkodni, ahogy te." - A szabadság sok mást is jelent. De ha már szükségszerűség, akkor beszéljünk arról, hogy szükségszerű e Magyarországnak Orosz bábállammá válnia, mint mondjuk Fehéroroszország? Szerintem nem szükségszerű! Szerinted az?

PuPu írta...

Kedves Nyista, hidd el, megértelek akkor is, ha nem vagy modortalan.
Nem nehéz, hiszen az érvelésed színvonalához képest a százas szög - ördöglakat.
Emellett kísértetiesen emlékeztetsz egy fontos testrészemre, talán csak a szökőkút hiányzik a fejedről.
Elbizakodottá tett téged az a tudat, hogy munkásmozgalmi dal szól rólad, de ez nem ok arra, hogy csalhatatlannak hidd magad.
De térjünk a tárgyra:
1. Érvelésed egyszerűségében is nagyszerű logikája, cizelláltsága lenyűgözött, nem is tudok mást írni válaszul: hacsak úgy nem...
2. Orbán igazat mondott, a Habony Művek céljait, munkáját meg akkor ismernéd, ha ott dolgoznál, de ehhez át kenne menned a felvételi beszélgetésen, ahová be sem hívnának, ha az itteni műveidbe beleolvasgatnának. És nem az elvi szilárdságod lenne az oka.
3. Nem a te hibád itt semmi, apukád hibázott anno, hogy nem mozijegyet vett.
Ez a pöcegödör a hazánk,(v.ö:kurva ország...) és akármilyen sötét is vagy, te is idetartozol, - engem meg nem zavarsz.
Abban is tévedsz, hogy régen is lelőhettelek volna.
Tudod, voltak annak meghatározott előfeltételei, és a nyilvánvalóan beteg emberekre nem lőhetett senki, legfeljebb, ha támadt - ebben hasonlítottál a házinyúlra...
4. Töll László hülye, te meg a gondolkodásmódja másik vége, mellesleg a szar a legjobb étel, egymilliárd légy nem tévedhet.
És ha kérhetlek, ne fárassz az üldözési mániáddal, én megértem a gazdasági migránsokat, remélem, hogy angol barátaink is megértik őket, még ha nem is a Nemzetközösségből étkeztek lenyalni a madzagról a mézet.
Az hogy Oroszország nyert Nyugat-Európával szemben - nem először - az nem prognózis, hanem tény...
És kapirgálj kicsit a medveszar alá, - ha találsz ott egy fecnit, óvatosan húzd ki, mert az a Mengyelejev táblázat, és ehhez még csak Grönlandot se kellett Putyinnak elfoglalni.
5. Nem fontos ahhoz is hozzászólnod, amit nem értesz, akár ki is hagyhatod.
6. Az imperialista hatalmak vezetését a nép érdekli legkevésbé, az orosz büntetőtelepeknek pedig sok évszázados hagyománya van arrafelé.
Navalníj meg ma is élne, ha a gazdái nem zavarják vissza szabadságharcolni - vagy nem, ha véletlenül tényleg szívrohama volt.
Az élethez szerencse is kell, a rendszerellenes lázadókat pedig sehol nem dédelgetik.
Az okosabbja tovább is áll egy országgal, - na képzelheted, milyen volt Navalníj, ha te vagy az okosabb...
Orbán azért képes blokkolni az EU-s döntéshozatalt, mert az EU szabályai lehetővé teszik, te meg (magyar választó) felhatalmaztad erre, és ne gyere azzal, hogy te nem, mert a demokrácia szabályai szerint választottuk meg, és bár én se szavaztam rá, de a demokrácia szabályai azt mondják, hogy tiszteletben kell tartanom a többségi döntést.
Sajnos - sokadmagaddal - te sem tudod, mi a demokrácia, csak pampogsz róla.
Hogy a szabályai rosszak?
Nyerjél kétharmaddal, oszt jónapot, a te szabályaid lesznek érvényben.
Ha szerinted a realitások közkinccsé tétele orosz propaganda, akkor csak sajnálni tudlak, én meg muszkavezető vagyok, de éppen most képzem át magam kínaivezetővé.
7. A világ úgy van berendezve, hogy vannak nagyhatalmak, meg vannak egyéb államok.
Ha te megpróbálsz úgy politizálni, hogy a vezető nagyhatalmadnak ne tesszen, akkor először éhendöglesz, aztán a nyakadba ülteti a Zöld Bohóc 2.0-t, legalább megint lesz egy segg elötted, melyet nyalhatsz.
Idegesítő vagy te, kedves Nyista, te vagy az iskolapéldája annak aki semmit nem ért de mindent meg tud magyarázni.
Egy túrót! Kapd be te!
És én is szeretlek!
:O)))