2017. június 26., hétfő

LENIN UTOLSÓ BOSSZÚJA

Természetesen a budapesti Metro, melyet Putyin személyesen babrált meg, ebből kifolyólag hol nyílik az ajtaja, mikor nem kell, hol nem nyílik, mikor kell, de aztán valahogy mindig rendeződik a dolog.
Amúgy is nagy barátja vagyok a mindenféle összeesküvés-elméleteknek, nem hiszek szinte egyetlen mai forradalomban sem, az utolsó talán Castro forradalma volt, de az ukrán, az arab és a mindenféle más forradalmak már az idegeimre mennek, merthogy annyira kilóg a lóláb.
Persze a véleményem nem mérvadó, hiszen annyira szembemegy a közizléssel, hogy bátran figyelmen kívül hagyható.

Így aztán azt sem hiszem el, hogy a felújított orosz metro olyan borzalmasan pocsék minőség lenne, mint amilyennek a média kikiáltja, sőt, arra is gyanakszom, hogy a műszaki hibák esetleg gazdasági/politikai okokból következnek be.
Budapest harmincnyolc és fél kilométernyi metrohálózattal rendelkezik, a moszkvai Mása néni háromszázharminchárom kilométert tud utazni a föld alatt, a szentpétervári Vászja bácsi száztizenhármat, de ha a metroüzemeltetési tapasztalatot nézzük, akkor ehhez bátran hozzáadhatjuk a volt Szovjetunió utódállamainak metrohálózatait is, Kievtől - Taskentig.
A felújított szerelvények elődei 1970 óta járják útjukat, ami azt illeti, túl sok pénzt nem pazaroltak a kerbentartásukra-felújításukra, hiszen mentek, szállították a  ma már napi másfélmillió utast, az 1985-ben forgalomba állított szerelvényekből még ma is forgalomban van vagy hatvan darab.



Az mostanában a sláger, hogy ugyanennyi pénzből már új szerelvényeket is lehetett volna venni, ami egy nagy marhaság, egy új szerelvény másfélszer annyiba kerülne, mint a felújítás, melyet az oroszok egyébknt kiváló minőségben oldottak meg, gyakorlatilag talán az azonosító tábla maradt, az orosz szerelvényeket hívhatnánk akár kőlevesnek is.
Ha valami ismeri a vonatkozó mesét, tudja, miért írom...

A gondok az ajtónyitással adódnak, ami nem szerkezeti, hanem szoftver-probléma.
Ez viszont nem hangzik valami túl ütősen, így aztán a média ad a témának, mintha a szerelvényeket maga Putyin tervezte volna.

Az oroszok lenézése egyébként is ősi magyar sport, ennek fő oka talán a földrajz-oktatás elégtelenségében keresendő.
Anno, mikor a kis Hans megnézte a világtérképet, megkérdezte az anyukáját, Mutti, ezt látta már a Führer?

Hát az lehet, hogy látta, de hogy a magyar hazafi nem látta, az tutifix.
Nekem az is furcsa, hogy komoly emberek, komoly pofával beszélnek hülyeségeket, mikor az orosz technika ezer területen bizonyította már magas színvonalát.
Ha Iván képes számítógéppel megtervezni egy légicsapást az Azovi tengerről Szíriába egy kisméreű célpont ellen, akkor valószínűleg meg tudja oldani a metrokocsik ajtóműködtetésének bobnyolult problémáját is.
Nagy a gyanúm, hogy a problémában mi is benne vagyunk, mint ahogy az Alstom-kocsik oldalát is meg kellett kenni az illetékes miniszter feleségének sikosítójával, hogy beleférjenek az alagútba, az illetékeseket már előbb megkenhették...


Hogy miért gyanítok mégis kis magyar összeesküvést?

Merthogy itt azért nagy pénzekről van szó, és ahol nagy pénzek vannak, ott azonnal felsejlenek szeretett oligarcháink is, akik mohóbbak, mint a liba a kidöntött kukoricás-garabó mellett, és lehet, éppen érdekérvényesítenek - ki tudja?
A hiba előállításához nem kell lefizetni az orosz Metrowagonmash teljes személyi állományát, elég a hiba előidézéséhez egy-két számítástechnikus a megfelelő helyen.
Mégcsak az se biztos, hogy magyarnak kell lenni, hiszen a globalizmus korában könnyen megeshet, hogy a tulajdonosok között amerikaiak, franciák, orosz oligarchák és tisztakezű nyugati üzletemberek vannak, gondoljunk csak a Gripen-üzletre...
Szóval, kár a habverésért, a BKK érdekelt a kötbér érvényesítésében, a nyugati politika érdekelt az oroszok lejáratásában, a magyar politia meg kompenzálgat Paks miatt, nincs itt semmi látnivaló, lehet emberek békésen továbbmenni.


Akár a felújított orosz metróval is, mely olyan problémákkal küzd, mint az új lakás, melynek bejárati ajtaja szorul és hiányzik a fürdőszobából a törölközőakasztó kampócska.
Ettől még a lakás nem ócska, még ha nincs is a Rózsadombon.
Majd ha egyszer sok pénzünk lesz, akkor a japánoktól veszünk az alagutakba mágnesvasutat.
Ha még lesznek alagutak, ahogy a magyar karbantartási szokásokat ismerjük, ugye...



:O)))

18 megjegyzés:

talalom írta...

Nos, az orosz technika ha nye rabótájet, akkor a jóisten szomorúszép szeméért se. De,ha rabótajet! Akkor eláshatod két méter mélyre,akkor is rabótajet. Egy történet. 1969-ben az volt a divat, hogy a házasulóknak a kollégák összeadtak valami nászajándékot. Az én munkatársaim olyan szép összeget gyűjtöttek össze, hogy nem költötték semmire: odaadták, vegyünk rajta,ami kell. Egy VEF12 típusú táskarádiót vettünk:ez egy nagyobb fajta szerkezet volt. Akkor még motoroztunk: aki hátul ült, az tartotta a térdén a jószágot - ha úgy adódott, zuhogó esőben. Egyszer még a Balaton fenekét is megjárta, lecsavartuk a hátát, kiöntöttük belőle a vizet - szólt. Öt év múlva kaptunk egy átmeneti lakást (átmenet a lakás, meg a rom között). Egyik nap arra mentünk haza, hogy a vezeték mégsem bírja a villanybojlert - csöndesen csöpögött a VEF-re, aminek a hátlapja ettől érdekes zsugorformát vett föl. De szólt. Levittük a telekre, ahol egy 2x3-as deszkabódé volt a nyaraló, az összkomfortot meg egy 200 literes hordó biztosította. Akkor már macerás volt kicsit a VEF, mert az összeaszott hátlapja miatt kiesett belőle időnként ez-az - visszagyömöszöltük - a VEF szólt. Ezen felbuzdulva vettünk valamilyen alkalomra anyáméknak egy továbbfejlesztett változatot. Nem ragozom:1-2 év kínlódás után megváltak tőle. Képtelenség volt beállítani az állomást, rapszódikusan szólalt meg valamelyik adó. Vagy suttogott, vagy bömbölt - a hallható sávot nem ismerte.
Mellékesen: van vagy egy tucat különböző rádió a lakásban erre-arra, fiókok mélyén, itt ott. Japán, magyar, német, kínai. Elemes, vezetékes, és vegyes, kicsi, közepes és nagy. Egyetlenegyből tudok érthető hangot kicsalogatni - de azt meg nem merem megmozdítani, mert ha egyszer elmegy a kedvenc állomásom, napokig tart, amíg megtalálom. A telefonomban rejlő különösen aljas: érthető beszédet vagy zenét sose hallottam rajta, viszont, ha véletlenül bekapcsolódik - nem lehet kikapcsolni, zúg-sistereg,mint az őrült. Úgy tűnik, nemcsak az orosz technika lelke olyan érzékeny, mint egy lírai költő lelke borongós novemberi koraesten...

stirlitz írta...

csak sajnos a szovjet szakembereket kirugtak réges-rég ez nem a szovjetunio bizony az a metró olyan szar mint amilyenek kinéz. Gondolom paks 2 is ilyen csoda lesz mibe hogy nem is fog elkeszülni? Meg falevelek blokolják a metrót meg tarlós rájön hogy télen hideg van közröhej ezt bizony a csodalatos magyar szagembrek + origarhák + viktor+ putyin szarta össze nekünk most lehet újabb min 25 évig élvezni ja és nem lehet bele légkodit tenni 50 fokban különösen jó.

PuPu írta...

Lehet, csak nem fussa...
😁

hello írta...

Bármi, és annak ellenkezője is megeshet kis hazánkban, pláne manapság.
Összeesküvés-elméletek gyártása nélkül is eljut az ember ennek a felismeréséig, és onnantól némi egészséges szkeptcizmussal követ és fogad szinte minden hírt. Nem csak a metrót illetően.
Én legalábbis már jó ideje így vagyok ezzel.

Kapat írta...

Szerintem ez egy újabb gumicsont, amin lehet rágódni, szörnyülködni, miközben ők nyugodtan lopják szét az országot. Még az is lehetséges, hogy orbán örül is ennek a szituációnak, mely az budapestiek életét keseríti. A tolvaj banda gazdagításán kívül orbán egyik legfőbb célja, Budapest amortizálása. Nem vagyok optimista, hogy ez a kiszolgáltatott ország a közeljövőben megszabadulhat ettől a jólszervezett bűnbandától. Elkeserítő a tehetetlenség, ahogy ezt a dúlást tűrjük, mely nem csak fizikailag rombol, hanem az emberek lelkét is tönkreteszi.
Minden "beruházás" abból a hátsó szándékból indul ki, hogy a többszörös áron elszámolt "munkák" miképpen szolgálhatják a csókosok mérhetetlen kapzsiságát. Vegyük például a legújabb orbáni rémálmokat, a felüljárók, a panelházak felső emeleteinek elbontását. Valóban ezek a legfontosabb teendők ebben a városban? Céljuk a lenyúlások mellett, valódi hatástanulmányok nélkül, felesleges bosszúságot, előre nem látható káoszt okozni! Közben létfontosságú intézményeink mennek jóvátehetetlenül tönkre, szó szerint az emberek életét veszélyeztetve.
Ez a kártákony társaság az emberek tájékozatlansága és lebutítottsága miatt működhet. Fokozatosan és szisztematikusan, a szemünk előtt épült ki ez a rendszer, megy tönkre egy jobb sorsra érdemes kis ország jelene, jövője.
A józan gondolkodású emberek tehetetlenek, eszköztelenek. A mi hibánk is, nem is kis mértékben!

Névtelen írta...

neveletlen

Most ippeg egyetértek Ferivel.

http://web.dkp.hu/kozlemeny-itt-a-vege-tarlos-kuldje-vissza-a-felujitott-metrokocsikat-az-oroszoknak-es-nyujtsa-be-a-lemondasat/

Kedves Pupu, nagyon beleálltál ebbe a metró dologba, nem biztos, hogy a jó oldalon.

Névtelen írta...

neveletlen

Most ippeg egyetértek Ferivel.

http://web.dkp.hu/kozlemeny-itt-a-vege-tarlos-kuldje-vissza-a-felujitott-metrokocsikat-az-oroszoknak-es-nyujtsa-be-a-lemondasat/

Kedves Pupu, nagyon beleálltál a metró kérdésbe és nem biztos, hogy a jó oldalon.

Névtelen írta...

neveletlen

Most ippeg egyetértek Ferivel.

http://web.dkp.hu/kozlemeny-itt-a-vege-tarlos-kuldje-vissza-a-felujitott-metrokocsikat-az-oroszoknak-es-nyujtsa-be-a-lemondasat/

Kedves Pupu, nagyon beleálltál ebbe a metró ügybe, lehet, hogy a rosszabbik oldalon.

denis írta...

talalomnak: Amikor olvastam PuPu legfrissebb blogját, nekem is a kíváló VEF-12 rádiómmal kapcsolatos élményeim ugrottak be a hatvanas évek végéről. Dobváltója volt és hatalamas széle sávokon lehetett beállítani a különféle rövidhullámú adókat, főként a Szabad Európa rádiót. Továbbá, a hatalmas elemeivel több hónapig hibátlanul elketyegett. Üdvözlettel: denis

Promenad írta...

Talalomnak !
és akkor még nem beszéltünk a Sokol rádióról.amely mindent kibirt az idők során és még mindig szól !

promenad írta...

Talalomnak.

És akkor még nem beszéltünk a Sokol rádióról,amely minden hányattatást túlélt és még mindíg szól !

Promenad írta...

Ez lesz az uj módi ? Hogy csak a szerző jóváhagyásával lehet kommentálni ?

denis írta...

talalomnak: olvasva PuPu legfrissebb bejegyzését nekem is a VEF rádióm ugrott be, amelyet a 60-as évek végén vásároltam, mert kitűnően fogta a rövidhullámú adókat, így a Szabad Európa Rádiót is. Üdvözlettel: denis

Névtelen írta...

Aki valaha is tevékenyen dolgozott olyan javítási feladatokat ellátó munkakörben, ahol előfordultak időszakonként teljesen rendszertelenül ismétlödő hibaesetek, az ezen az eseten megértően "drukkol" a hibaelhárítóknak....

Aki pedig politikai szarozásra használja az ilyen eseteket, az kapja be....
furnan

PuPu írta...

Promenadnak
Nem szívesen, de ez az épeszűeket nem érinti.
Mindössze kártevőirtás...
:O)))

1970 írta...

"ezt a dúlást tűrjük, mely nem csak fizikailag rombol, hanem az emberek lelkét is tönkreteszi."

Kedves Kapat!

A sok rosszban talán ez a legszörnyűbb, a lélekdúlás... és sajnos ez lesz a legnehezebben helyrehozható. A társadalom végletes atomizálásának sajnos most "érnek be a gyümölcsei":(.

Promenad írta...

Pupunak !
Az más,így már megértem ! Üdv.

Attila írta...

Üdv!

Az orosz technikának sajátos hátterei vannak. Cuccaiknak Szibériában, és valami jó sivatagos 50 C fokban is működni kell. Különösen a haditechnikának. A felhasznált alkatrészek kizárólag szovjet gyártásúak lehettek, ami érthető. Jómagam olyan helyen dolgoztam, ahol licenc alapján gyártottuk a katonai híradástechnikai berendezéseket. Mikor elkészült, a gatyába rázott portékát klímázni kellett. Lehűlés után -10 fokban 2 órán tartást követően a bekapcsolás után 3 másodpercen belül működnie kellett. Aztán jött az izzasztás +50 fok 7 órán keresztül bekapcsolt állapot mellett. Ha mindezen túl volt, jöhetett a 72 órás meghibásodás nélküli próbaüzem, majd a paraméterek ellenőrzése. Dizájn versenyre nem vittem volna ezeket a cuccokat, de nagyon jól működtek.

Attila