2020. június 26., péntek

MINDENT AZ ORSZÁGÉRT - VAGY KISNYÚL

Ismét versenypályát építünk, motorversenyek  számára, természetesen olyat, mely világszínvonalú lesz, működtetése rentábilis, alkalmas a gyorsasági motorsport csúcsának, a Moto1GP futamainak lebonyolítására, továbbá oktatásra, képzésre és az orrodat is tisztíccsa...

Nem ez az első nekifutás, hiszen volt már ilyen kísérlet Sávolyon, a Balaton nyugati végében, és van egy épülőfélben a tó keleti végén, Balatonfőkajáron is, - mindkettőt olcsóbb lett volna állami pénzből kivásárolni és befejezni, mint egy új, zöldmezős beruházást indítani a pusztában, ahol a túzokot eddig csak a Riga mopedek dübörgése zavarta fel fészkéről.
No, meg esetleg Kósa Lali nyolcvankét éves anyukájának ezerhatszázas  BMW-je, ha fia a pusztában a Debrecen határában turistacsalogatóként dolgozó hostessek valamelyikének bemutatóval egybekötött eligazítást tart specialitásáról, a dürrögésről.
Sávolyon a pályát egy spanyol cég építette volna, de aztán leállították az építkezést, fő ok az lehetett, hogy a spanyol céget nem Mészáros & Mészáros Kft-nek hívták.
Tudni kell, a motorsportban Spanyolország megkerülhetetlen nagyhatalom, ők mindent tudnak, amit erről a sportról tudni lehet, többek között a versenypályákról is, nem is szólva a versenyzőkről, gépekről, de hát persze kanyarban sincsenek a Legnagyobb Magyar Polihisztor pénztárosának szakértelmétől, sportági kapcsolatrendszerétől.


Amikor Sávoly bedőlt, jöttek az élettől elrugaszkodott beruházók, akik elhitték a süket dumát, melyet indoklásként elgurítottak, nevezetesen azt, hogy  a verseny rentabilitását nem sikerült bizonyítani, és erre minden állami szereplő tágra nyitott, ibolyakék szemekkel rácsodálkozott, mint Julcsa Jancsi csúnyájára, mikor rájött, hogy a várt petrencerúd  helyett fogpiszkálót  kínálnak neki...
Merthogy, aki egy ilyen pályától tíz éven belüli megtérülést vár, az - hacsak nem ő a  jogtulajdonos, - sík idióta.
Az ilyen beruházások áttételesen térülnek meg: nő a vendégéjszakák száma, a vendéglátóhelyek forgalma, a versenyekhez kapcsolódó szolgáltatások árbevétele, a különféle reklámbevételek, továbbá a televíziós közvetítésekben megjelenik Magyarország, és ez önmagában is növekvő idegenforgalmat generál.
Ez Rasi öröme...
Így aztán a második terv a Balaton másik végére, Balatonfőkajárra már olyan pályát álmodott, mely mellé szórakoztató komplexumot is terveztek, de mivel a beruházót itt sem Garancsinak hívták, így - vélhetőleg forráshiány miatt - az építkezés úgy halad, hogy ahhoz képest a Luca széke kapkodó idegbolondok sztahanovista műremeke.
Saját prognózisom az, hogy majd felvásárolja néhány fabatkáért valamelyik stróman, már csak, hogy egységes maradjon a balatoni birtokszerkezet.


És most épül az új versenypálya Hajdúnánás mellett, merthogy ott nem zavarja a lakosságot a motorok hangja, meg a környékbeli szállodák el tudják szállásolni az évi egy versenyre érkező érdeklődőket.
Meg aztán fel lehet építeni hatvanöt állami milliárdból a pályát, ebből el lehet lopni a megszokott alkotmányos költséget.
Lehet új, reprezentatív állásokat kreálni a haverok pereputtyának, megtölteni a saját tulajdonú szállodákat.
Azt ígérik, hogy a pálya a világon egyedülálló lesz, ami nem egy nagy kunszt, valamennyi pálya  ilyen - hacsak nem az építési költségre gondolnak...
És tíz éven belül magyar versenyzőt is szeretnének "kitermelni".
Ez tetszik legjobban, ez olyan tipikusan magyar dolog.
Először megcsináljuk a tetőzetet, mert az eső bármikor megeredhet, mondá Mekk Elek egyetemes mester, így kell ezt csinálni, már a labdarúgásban is bevált.
Gondolom, a pálya területét Kósa Lali adja húsz évre ingyenes használatba a pálya üzemeltetőjének, ahol majd a Talmácsi Akadémia hallgatói róják a köröket Verhovina versenygépeken, merthogy ez egy drága sport, kinek telik másnak motorra, ha nem az állam által támogatott versenyzőknek!
A hortobágyi csikósok utódai boldogok lehetnek, mikor esténként az edzés után lecsutakolják gépeiket, maga Kósa Lajos is elégedett lehet majd fejlődésükkel.
Közben meg félmillió felé tart a regisztrált munkanélküliek száma, és közeleg a tél, ahogy Havas Jon jövendölte volt.
A hatvanöt milliárd a végére kilencven lesz, a fiatal magyar motorversenyzők viszont továbbra is csak másod-harmadrangú versenyeken próbálgathatják tehetségüket, edzéslehetőségük meg továbbra sem lesz, hiszen a versenypályára csak néha,  leginkább pénz ellenében juthatnak fel, a pénz meg a technikára sem elég...


Viszont az üzlet virulhat, a fiatalok meg törjék magukat, anno a katonaságnál én is úgy szereztem motorra jogosítványt, hogy a motor elromlott, be sem lehetett indítani, de a bajtársiasság segített: a vizsgázó ült a gépen, három katonatársa meg tolta, lehetett karjelzéseket alkalmazni kanyarodás előtt.
Mindenki örült, hogy nem harckocsi-vezetői vizsgán kellett szerepelnie...


Az éj sötét, és tele van iszonyattal...


:O)))


5 megjegyzés:

Kovács Erzsébet írta...

Kedves Pupu!
Ezt így náladnál jobban senki sem tudta volna megírni.
A leg haszontalanabb sport a világon a Rally autó -és a versenymotor sport.Tudom , de anakronizmus,hogy nem vagyok jó véleménnyel ezekról a spoprtágakról, mégis több ilyen versenyen voltam gyorsasági szakaszon startbíró.Rádióháló vezetésével védtük a szakaszokon haladó sportolók épségét.
Mert ha már az embernek nincs joga az eszement dolgokat megakadályozni, akkor legalább az esetleges sérüléseknél promt tudjon segítséget nyújtani a balesetet szenvedők kínjainak mielőbbi orvoslására, mentőhelkopter,rohammentő hívás a helyszín jelölésével mielőbb, amolyan emberbaráti segítség biztosítása volt részemről.
Módomban állt a versenyzőkkel beszélgetni,de akik a benzingőzt imádják, azokat nem sok mindenről lehet lebeszélni.Próbáltam érdeklődni, hogy szerintük anyagilag mennyire éri itt meg a testi épségüket,netán az életüket veszélyeztetni, az élvezeten túl nem sokezer Ft volt a nettó napi bevétel,ennyit a meggyesben is lehet keresni a kézi szedésnél és a baleseti kockázat valamennyivel kisebb.
Azt hiszem ez az a sportág, ahol majdnem teljesen a versenyző bőrére megy a játék,az igazi nyertesek a tereptulajdonosok, a reklámügyek intézők, akik a reklámfelületeket forintosítják, a népünnepéllyé változtatják a helyszíneket, horroráron viszik a lacikonyhák csodálatos illatú melegszendvicses kosárkáit és a gyöngyözőoldalú söröspalackjait.a fagyisról és a vattacukrosról még nem is beszéltem,az egyéb bazári műfaj is nyer a futamok közötti időszakban.Itt tulajdonképpen a versenyző ha nem sérül, akkor is abszolút vesztes.
Beszélgettem az egyik legnagyobb nevű Rally autóversenyzővel is,aki sajnos már régen nincs velünk,egy gyógyíthatatlan betegsége tudatában is ott volt a kanyargós erdei utakon ismerkedett a terepviszonyokkal.És hát a motorsport még kegyetlenebb, mert ott csak 2 kerék van,és a porzós murvás pályák olykor füstszerű porfelhői között sem életbiztosítás egy kánikulai napon beszedni a kanyarokat.

A motorok és a autók szerelmesei sajnos olyanok mint a vak lovak a bányában.Aki egyszer résztvett ilyen futamokon, annak a vérében van,azzal álmodik is.

És nagyon sok ember kedveli,amolyan kenyeret és cirkuszt a népnek kategória.

Az, hogy ebből a pénzemberek minél több pénzt akarnak csinálni, az már napi rutin.

Talán a nemzet-,nemzetközi sportpolitikával foglalkozóknak kellene a technikai sportok visszaszorításával, mérséklésével az emberi kvalitásokat bemutató, a szép egészséges fizikum fejlesztését biztosító versenyszámokat előtérbe helyezni,a talajtornákat, labdajátékokat,a vízsportokat,ami emberi erővel, ésszel történik.

Jelen helyzetben a PÉNZ hatalma minden észérvet leköröz.Ez van.
Kiütéssel győz a MANI.

neveletlen írta...

Azért a sávolyi procsektet nem kéne heroizálni.
Flepkóék kiemelt beruházássá tették és utasították az MFB-t, hogy adjon hozzá hitelt.
Aztán ez lett a vége a több mint 20 milliárdosra tervezett őrületnek.
https://index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/12/nem_kap_allami_hitelt_savoly/

Most is csak annyi történt, hogy ami hülyeséget a szocik megálmodtak, azt Orbánék többszörös áron megvalósítják(?) mert ugye az ország jobban teljesít.
Oszt jónapot!

talalom írta...

1. Minden élsport baromság, és annyi köze van az egészséghez (pláne egészséges életmódhoz) mint Ádernek a jogállamhoz. A focinak és az atlétikának is. Egyszer egy tavaszi-őszi - tehát nem téli és nem kánikulai - héten felvenném, mi történik a méregdrága stadionban. A 168 órából szerintem max 10 óra lenne, amikor a biztonsági őrökön kívűl tíznél több ember lenne ezekben.
A motorozás élvezetes életforma - a motorverseny dögunalom - pláne a gyorsasági. A cross még csak-csak, úgy tudom Sávolyon cross és salakpálya épült volna. (Crossban jobbak is voltunk: Ott a gép teljesítménye mellett az emberé is számít)
Magam '67-ben szereztem A kategóriás jogsit, akkor még nőknél nem volt divat, egyedüli lány voltam az MHSZ csoportban. Hat évig motoroztam - kettőt egyedül, négyet már a férjemmel. A motorozás még közlekedési formájában is kemény fizikai munka - nem is kellett akkoriban fogyóznom, simán megtartottam a súlyomat. (Sőt, az utas közreműködésére is szükséged van, hogy ne állj fejre egy olajfolton.) Nyilván más egy böhöm Harley nyergében, amivel a debreceni Döbrögi hurcoltatja a nagy seggét. Nekem csak egy 125-ös Danuviám volt, amit később MZ-re váltottunk. De máig büszke vagyok rá, hogy a Danuviával megjártam a farkasvölgyi siratófalat, holott szegénykém a 125 kcm-jével már egy 6-8%-s emelkedőn is prüszkölt. Többet mentem oldalirányba, mint felfelé. Mégis, a lejövet volt a rosszabb...
A gyorsaságért sose voltam oda, bár motoron az ötven is száguldásnak érződik. A fiamat is arra tanítottam: bármit vezetsz, arra ügyelj, hogy Te vezesd a gépet, ne az uraljon Téged.
Ez a hajdúnánási plánum egyrészt gesztus az alvezér mániájának, másrészt újabb alkalom 14-15 milliárd közpénz magánosításához.

1970 írta...

Kedves neveletlen!

Ha nem tisztelném mélységesen az óvodapedagógusokat és munkájukat, illetve nem szeretném az óvodáskorú gyermekeket, akkor azt mondanám most, hogy ez annyira "dedós" érvrendszer.
Amennyiben leírod, hogy itt arról van szó, hogy ez a két politika valójában ugyanazon a neoliberális alapokon nyugszik, amik ezt az országot 3 évtizede oda vezették, ahol most van, akkor egy szót sem szólok, csak bólogatok. De ez az "óvónéni, a Pistike is azt csinálta" gondolkodás sehová nem vezet.
A jelenlegi politikai elit olyan mélységesen alacsony színvonalú, és olyan minősíthetetlen "teljesítményt" nyújt, aminél azt gondolom, nincs már lentebb. Bár ki tudja, a béka se..e alatt vannak-e még további bugyrok?!

magyarmagyar írta...

1970 írta...

" Bár ki tudja, a béka segge alatt vannak-e még további bugyrok?!"

Attól tartok, hogy bizony még sok-sok bugyor van az igazi pokolig, és nemigen fogjuk kihagyni egyiket sem.