2023. január 30., hétfő

BOLSEVISTA TRÜKK



Felhorgadt Debrecen népe a szörnyű hírre: akkumulátorgyárat akarnak építeni a ferdeszeműek a város ipari övezetében.
Felháborító, minden igaz civisnek - de tovább megyek, minden igaz demokratának ökölbe szorul a keze a rettenetes hírre, hogy gyakná meg a kecske a sok rohadt sárgát, akik el akarják inni a tisztított szennyvizet a magyarok elöl.
Annyuk elől igyák el!
Milyen alapon akarnak a libák által megszentelt rónán hétmilliárd euróból kilencezer munkahelyet létrehozni, rettenetes, bár eddig még pontosan nemigen körülírt környezeti károkat okozva? 
Ki velük, nyomukat se akarjuk látni, méghogy akkumulátorgyár!
Hogy van már ilyen az országban?
Na és? 
Azt is le kell rombolni, minek az nekünk?
Igaz a járműipar jövője az elektromos meghajtás, ahhoz meg nem lehet az delejt cekkerben vinni, de kit érdekel, majd harminc év múlva panaszkodunk, hogy kimaratunk a technikai fejlődésből!
Nem egyedi jelenség ez, magyarember kísértetiesen emlékeztet a hajdani Szovjetunió szépemlékű külügyminiszterére, Andrej Gromikóra, akit kollegái nyugaton csak Mr. Nyetként emlegettek konstruktív, kooperatív viselkedése okán.
Mi is szeretünk nemet mondani mindenre, ami fejlődés, mindenre, amit nem értünk, hiszen ezek félelmetes dolgok, legjobb az, amit megszoktunk.


Nem ez az első eset, mikor a környezetvédelmet politikai eszközként használják.
Szintén kínai ügy a Fudan Egyetem, melynek Budapesten lehetett volna campusa, de valószínűleg  nem lesz, mert a világ egyik legjobb egyetemét, a "marxista kínai kémképzőt" elsodorja a tömeghisztéria.
Ez pedig ugyanakkora bűn az ország ellen, mint amekkora bűn a CEU elüldözése volt, szintúgy politikai okokból.
Az országon átvezető kínai vasútvonal sem volt sikeres ötlet, merthogy soha nem fog megtérülni, mondták a közgazdászok.
A hétszáz milliárd forintos  fejlesztés nyolcvanöt százalékát kínai hitel fedezné, ennek fejében a kelebiai vasútvonal kétvágányú lenne.
Persze ezekben a projektekben benne van a magánérdek is, vastagon, de az kétségtelen, hogy  az ország fejlődéséhez szükség van rájuk.
Beruházásokat csak a fejlett infrastruktúrával rendelkező országok képesek vonzani, ahol nincs út és vasúthálózat, abból az országból skanzen és hulladéklerakó lesz. 
Igen érdekes és tanulságos kísérlet lenne a forgalmat három napra a Gyurcsány-kormány által megépíttetett autópályákról a régi utakra terelni, vagy az autópályák mentén felépített ipari parkok autópálya-csatlakozásait lezárni. 


Aztán itt van Paks is.
Iskolapéldája ez annak, hogy ez az ország mennyire képtelen okulni a kudarcaiból is, pedig Bős-Nagymaros ügye a félrekezelt döntések állatorvosi lova lehetne.
Soha eddig még senki nem merte közzétenni, hogy mennyi pénzt veszítettünk azon, hogy politikai célra használtunk fel egy szakmai kérdést, és hogy ez az idők végezetéig évente mennyit vesz ki az adófizetők zsebéből.
Most újrajátsszuk ezt második szereposztásban, de ugyanazzal a statisztériával, ugyanolyan lelkesen ijesztgetve a laikus állampolgárt, mint amikor a Dunaszauruszt, meg a papírtigrist próbáltuk idomítani. 
Tesszük ezt akkor, amikor egész Európa keresi a megoldást saját energia-problémáira, mikor a bezárt atomerőműveket újranyitják, mikor a közlekedés rohamléptekkel halad a szénhidrogén meghajtást felváltó elektromos meghajtás felé. 
Hogy az akkumulátorokat tölteni kell? 
Persze, de hát az áram a konnektorból jön, abban meg van, nem igaz? 
Merthogy az oroszok építik, márpedig azok még gombot sem képesek gyártani, mint tudjuk.
Hogy a műholdakat üzemeltető atomreaktorokat az USA is az oroszoktól vette, az nem érdeles.  
A világban több, mint négyszáz erőművi atomreaktor működik, ehhez hozzá jönnek még a hajók, tengeralattjárók és műholdak reaktorai, szóval a technológia kiforrott, az esetleges gondokat az ember okozza.


Ha valaki azt mondja, hogy szigorítsuk meg a környezetvédelmi ellenőrzéseket és szabjunk ki megkerülhetetlen szankciókat - ezzel csak egyet tudok érteni.
Azzal is, hogy az arra illetékesek minden tervezett beruházást vizsgáljanak felül környezetvédelmi szempontból ls, és ezeket a szempontokat ne írhassa felül semmiféle politikai vagy gazdasági megfontolás se.
De azzal, hogy egy atomerőművi beruházást egy politikai párt, egy  latintanár, egy akkumulátorgyár felépítését egy ráérő háziasszony próbálja megakadályozni, ezzel nem lehet egyetérteni.
Szerintem a dolog a szakemberekre tartozik, nekik kell felelős véleményt kialakítani, egy esetleges vitát nekik kell lefolytatni, ha szükséges, akkor akár a Tudományos Akadémia felügyelete alatt.


Vissza kellene adni a szakértelem becsületét, és ez a környezetvédelemre kiemelten igaz, mert itt okozták már a legtöbb kárt Ökoboszi és társai, akik harcias fellépésükkel elhitették az emberekkel, hogy az ő érdekeiket képviselik.
A politikai erőknek is el kellene fogadniuk, hogy a szakmai kérdéseket  a szakmai intézményekre kell hagyni, és fel kell hagyni a szakmai halandzsával turbózott politizálással.
Az, hogy valaki civil, nem jelenti azt, hogy mindjárt szakértővé is válik, legyen bármennyire is tiszteletreméltó a szándéka.
Nehéz ügyek ezek, mert senki sem szereti, ha a telke szomszédságában hulladéklerakó épül, de valahol, valakinek a szomszédságában fel fog épülni.


Gyermekkoromban minden falu saját szemétteleppel rendelkezett, ezek felszámolása a környezetvédelem soha el nem évülő érdeme.
Budapest szennyvize is túlnyomórészt tisztítva kerül a Dunába.
Bagózni se lehet a buszmegállókban - igaz, Százhalombatta rákkeltő füstje még vígan szennyezi a levegőt. de hát a kis lépés is lépés - haladni kell.
Maradt még persze feladat csőstül, volna miért harcolni éppen, hát ne öntsük ki a fürdővízzel együtt a gyereket, ha lehet.

:O)))

19 megjegyzés:

stirlitz írta...

ezzeknek projectnek egy oka volt csuti gazdagodása semmi más ezzek valójában bujtatott hitelek ami az akumlátor gyárat illet lásd göd hogy milyen sikeres lett

Szedő Iván írta...

Kivételesen sok mindennel egyetértek, amit PuPu írt.
Néhány megerősítő tapasztalatom is van. Itt van pl. a Bős-Nagymarosi vízerőmű ügye. Én egyetértettem ezen erőmű megépítésével, de szinte egyedül maradtam álláspontommal. Ez olyannyira dühítette pl. a kollégáimat is, hogy az egyik vezető külön is leült velem beszélgetni, főleg nacionalista érveit puffogtatva. Végül is becsatlakoztam én is az elítélő többségbe, a népszavazáson nemmel szavaztam. Máig is bánom, de bánja az ország is, hiszen nagyon hiányzik az az olcsó elektromos energia, amit az a dunai erőmű megtermelt volna nekünk. Bezzeg az osztrák sógoroknál, tudtommal, öt erőmű is van a Dunán.
Ezért óvatos vagyok a nem kimondásával a Mikepércs-i óriás akkumulátor gyár építésével kapcsolatban. Mondom ezt abból pozícióból, hogy a veszélyes üzemekkel foglalkozó szakhatóságnál dolgoztam. Most regnáló pártunk és kormányunk megszüntette szakhatóságunkat sok más szakhatósággal együtt.
Tehát, szerintem a valós veszélyeket illetően nem látunk egészen tisztán. Tény, hogy ez egy felső kategóriás veszélyes üzem lesz, de hát sok ilyen van az országban. Nem látunk tisztán a szennyvíz tisztítás, a vízellátás és az energiaellátás és az összes infrastruktúra kérdésében sem. Ezeket kellene először világossá tenni, aztán dönteni.

Belák Andrea írta...

Látom, Pupu, beálltál fideszesnek.
Sokkal bonyolultabbak ezek a beruházások annál, mint ahogy azt te leírod. Ami meg az említett beruházásokat illeti, abból Magyarország nem fog gazdagodni, csak a már most a csutit szolgáló oligarchák. A magyar melós sem fog itt munkahelyet találni, hoznak ide kínait. És az a rengeteg gazdagság, amit a beruházás hoz majd, nem az országnak hozza. És, Pupu. te se kapsz belőle.
Kezdted az oroszbarátsággal, a Putyinimádattal. Azt hittem, végre jó oldalra állsz. mikor a pedagógusokkal szimpatizáltál a múltkori blogodban. No, de sajnálom, hogy beálltál Orbánpucolónak. Nem tetszik ez nekem.

Unknown írta...

Valahogy azért megértem Puput. Ha mindenképpen a hülyék partjára kell állni ebben a dilinka országban, miért ne állna - látszólag - a leghülyébbek pártjára. (ráadásul az apró részletekben még igaza is van...) Charly.

kekec írta...

Pupu, akár igazad is lehetne, csakhogy a nyakadat rá mernéd tenni, hogy ezekben a kérdésekben a szakma dönthet? Mert a tiltakozóknak vannak sanda sejtései (különös tekintettel a szakhatóságok felszámolására)

Addig meg sajna maradnak a Vincent törvényei: (bocsika)
Első törvény. A NER minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak.

Második törvény. A Fidesz mindent disznóságát előre bejelenti, csak tudni kell olvasni a jelekből. Ha szeretnéd tudni, mi fog történni, gondolj a lehető legnagyobb szemétségre, amit ki tudsz nézni belőlük, szorozd meg kettővel, és még így is csodálkozni fogsz. stb.

Egyébként én felettébb csodálkoztam, amikor az ellenzék nem kezdett bele a vízerőmű vagy atomerőmű témába. Kushadás ellenében igenis ki kellene fejteni, hogy mit veszített eddig rajta az ország. (anyagiak, Homokhátság, országhatár elterelés)
https://orulunkvincent.blog.hu/2019/02/26/vincent_torvenyei_masodik_kiadas

Samester írta...

stirlitz írta....lásd göd hogy milyen sikeres lett.... Aha! Csak egy fillért nem lát a haszonból a város, mert elvette a kormány tőlük. Most van a közmeghalgatás Gödön és hatalmas a botrány(mint Debrecenben).



1970 írta...

"Látom, Pupu, beálltál fideszesnek."

Kedves Belák Andrea!

Ezt komolyan gondolod? Vagy ennyire képtelen vagy szöveget értelmezni?
Az a legnagyobb baj, hogy ez az ostoba és primitív megosztó társadalompolitika (a társadalom végletes atomizálása), amit kisgömböc művel, Nálad is termékeny talajra talál.

Czékus Lajos írta...

Esetleg azt a hatalmas médiafelületből - amelyet birtokol a mai hatalom - egy kis szeletét arra is fordíthatták volna, hogy kellőképpen inforlmálják az érintett embereket a környezet védelméről. Nevezetesen, hogy egyáltalán káros lesz-e pl. az ivóvizet biztosító kutakra az aksik gyártásánál keletkező szennyeződés, azt miképpen fogják semlegesíteni. Mert van rá lehetőség. Egy távoli példa: sok évvel ezelőtt egy kis németországi faluban jártam, ahol megmutatták a szennyvíztelepet. A szennyezett viz több szúrőn átfolyva egy tóba került, ahol pisztrángokat tenyésztettek. A pisztráng pedig leginkább a tiszta hegyi patakokban képes élni. Azóta - közben eltelt 30 év - a környezetvédelem is fejlődött, talán erre, az akkumulátor gyártásra is van megoldás környezeti szempontból. Persze ez Magyarország, ahol - szúkebb hazámra utalva - a Ráskevei - Soroksári Dunaág (a Kisduna) évtizedek óta tartó mocskosságát mindmáig nem tudták megszüntetni.

kekec írta...

Kedves Samester
Nyíregyházán meg nem laca-facáztak: egyből kizárták a közönséget a"köz"meghallgatásról. Ha nincs titkolni valójuk, akkor na ugyan miért is?
Egyébként ha érdekel, hogyan gondolkodnak, itt ez a kis gyöngyszem:
"Geopolitikai és gazdasági híddá válunk, és mivel a híd összekapcsol, sokan akarnak majd rálépni. Össze kell kapcsolnunk a blokkokat, reményeink szerint ezzel a nemzetközi értékláncokat bevonva építhetjük meg a jövőbe vezető hidat is. Így tarthatjuk fenn a beruházás- (a rátánk 27 százalékos, az európai rekorderek között) és exportvezérelt (85 százalékos, globálisan is kimagasló) növekedési modellünket,
"Lássunk Uramisten, mire megyünk ketten" meg "Nicsak, mindenki szembe jön az autóályán"

góbé írta...

PuPu !

"...Soha eddig még senki nem merte közzétenni, hogy mennyi pénzt veszítettünk azon, hogy politikai célra használtunk fel egy szakmai kérdést..."
Csakhogy a politika sohasem kérte a szakmát semmilyen véleményezésre, tarolni imád....

Emlited a Fudant... Akár jogosan is, de miért is kellett elüzni a CEU-t, ha a felsőoktatás szinvonala számit....

Aztán, Kelebia-Budapest vasút... Olyan világvárosokat érint, mint Kiskunhalas, Soltvadkert, Szabadszállás...Szinte vele párhuzamosan meg ott van a Szeged-Bp. avagy a Pécs-Baja-Bp. vonal, egymástól, az indulásnál legfeljebb 70-80 km.-re, ami csak nálunk számit közepes távolságnak...
Mééé'r is kell közéjük rakni egy harmadikat ??? Ki fog azon, a kinai cuccokon kivül melyeknek nem a gyorsaság számit, nagysebességgel utazni ???

Nem praktikusabb lett volna bármelyik fent emlitettet fejleszteni ???

Neked, nekem nem mindegy!! Az átkosban a Debrecen-Bp. távolságot a Hajdú ill. a Szabolcs expressz 2 óra 20 perc alatt teljesitette...Eltelt 30 sok év és ha 3 óra alatt feljutsz a büdös-koszos icé valamelyikével, örülhetsz...
Utaztam TGV-n... Innen csoda ! Itthon inkább telekocsizok félpénzért, hol utasként, hol sofőrként...

Szóval nem a haladás, a fejlődés ellen áll a polgár, hanem mert a politika erőből lenyomja és saját, nemegyszer mocskos érdekeit szándékszik érvényesiteni.



kekec írta...

lemaradt a hivatkozás, de ebből még egy "gyöngyszem"
"Nekünk sem marad más választásunk, mint elsők között beszállni a támogatási versenybe, megtöbbszörözve a források értékét azzal, hogy másokat megelőzve, könnyen, jól célzottan jutnak el a vállalatokhoz."
https://index.hu/velemeny/2023/02/01/nagy-marton-velemeny-gazdasag-amerika-europai-unio/
a "jól célzás"hoz meg lásd Vincent első törvényét!

Resistance írta...

Kedves Pupu, A modern elekromos autók üzemanyag cellából nyerik az energiát nem akkumulátorból. Az akkumulátor-gyártás pedig környezet szennyező ésegészség károsító. Jogos a gödiek felháborodása.

Valaki írta...

Gödiként, s a gyár mellett élőként (bár nem mi élünk mellette, hanem ez a szemét monstrum települt ide), s teszi élhetetlenné a mindennapokat.

Zörög, kattog, sípol, a pulzáló magas hangot még zárt ablakok mellett is lehet hallani.
Nincs nappal, nincs éjszaka Samsung-zaj nélkül.
Hivatalos adat (24 órás önkormányzati zajmérés folyik), július 1-től dec.6-ig 40 napon lépte túl a megengedett zajküszöböt a gyár, egy kb. 800 méterre lévő mérőponton, s hiába a jogszabály, működik.
No problem.

Cikk--részlet (egyébként érdemes tájékozódni, mielőtt hülyének, unatkozó háziasszonynak, begyöpösödöttnek tituláljuk a tiltakozókat, kedves Pupu):

"Más gödi lakosok felolvastak azoknak a tűzvédelmi és iparbiztonsági büntetési határozatoknak a szövegéből, melyeket az Átlátszóban számos alkalommal ismertettünk. Majd többen azt kérdezték felháborodottan: az a cég, amely a katasztrófavédelmi előírásokat 2018 óta ismétlődően megsérti, s a hatóságok szerint is számos alkalommal súlyosan veszélyeztette a lakosságot és dolgozóit, miért kaphat újabb működési engedélyt?

Vajda Viktória gödi önkormányzati képviselő a harmadik gyárról szóló hírek valóságalapjára kérdezett rá. A Samsung PR-igazgatója cáfolta az újabb gyár építéséről szóló híreket. Erre valaki megjegyezte: a cég dél-koreai képviselői egy korábbi közmeghallgatáson – melynek jegyzőkönyve itt olvasható – a második gyár megépítését is letagadták a gödiek előtt."

https://atlatszo.hu/kornyezet/2023/01/12/pert-nyertunk-es-kiderult-betemettek-a-kutat-ami-megmutatna-mergezi-e-a-talajvizet-a-godi-akkumulatorgyar/?utm_source=ground.news&utm_medium=referral

HAZUGSÁG, MELLÉDUMA, LEKEZELÉS, ZAJSZENNYEZÉS, TALAJVÍZ-SZENNYEZÉS, LÉGSZENNYEZÉS, INGATLANOK ÁRCSÖKKENÉSE, BETELEPÜLŐ PANZIÓZTATÓK ÉS BÉRLŐIK - nekünk ez a "zöld jövő" (ami márcsak az energiakoncentráció miatt is hatalmas baromság!! - aki nem áll több lábon, az elvész).

Bubu64 írta...

Pupu!Én nem írom, hogy beálltál csúti támogatónak, de valóban egyre furcsábbak a gondolatmeneteid.

magyarmagyar írta...

" a járműipar jövője az elektromos meghajtás "
Na igen, ez igaz - DE! Tény hogy a mai DC szinkronmotorok a jelenlegi technika csúcsát képviselik, azonban nem mindegy hogy milyen áramforrásból etetik. Szerintem a jelenleg agyonsztárolt lítium-akkus technológia egy olyan tévút mint amilyenen Edison járt amikor az egyenáram előnyeit igyekezett bizonygatni a váltóáramú megoldásokkal szemben. Hát nem lett igaza. A lítium-akku előnyös lenne, ha csak úgy teremne mint a gomba, de még akkor is meg kéne oldani a tönkrementek újrahasznosítását. Esetleg ha eltartana kb. 100 évig, akkor már lenne benne fantázia. Az előállítása környezetszennyező, az újrahasznosítása még eléggé problémás. A megoldás (megint csak szerintem) a hidrogén, akár közvetlenül belsőégésű motorok üzemanyagaként, akár tüzelőanyagcellában hasznosítva. Persze ez is csak akkor, ha a felhasznált hidrogént zöld technológiával állítják elő. Ez a megújulók által okozott időszakos túltermelés gondját is megoldaná. Vannak persze a vízbontásnak is veszélyes melléktermékei (különféle sók), de ezek a gondok könnyebben megoldhatók mint a lítiumos technológia melléktermékei.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/05/11/hidrogenhajtas/
de halgattassék meg a másik fél is:
https://villanyautosok.hu/2019/10/02/hagyjuk-mar-ezert-felejtos-a-hidrogen/

Ami meg a tiltakozásokat meg a zöldeket illeti, nem csoda ami történik. Bős-Nagymaros vesztét nem csak a zöldek okozták hanem a politikusok szavahihetősége. Ugyanez a gond ma is. Azt se hisszük el egy politikusnak, amit kérdez. Ahogy akkor, most is erővel akarják letolni az előre eldöntött és lezsírozott projektet a népség torkán. Száz évre titkosított szerződések tömege, naponta milliárdokkal növekvő költségek. Kinek használ? A választ ki-ki döntse el magában.

"De azzal, hogy egy atomerőművi beruházást egy politikai párt, egy latintanár, egy akkumulátorgyár felépítését egy ráérő háziasszony próbálja megakadályozni, ezzel nem lehet egyetérteni.
Szerintem a dolog a szakemberekre tartozik, nekik kell felelős véleményt kialakítani, egy esetleges vitát nekik kell lefolytatni, ha szükséges, akkor akár a Tudományos Akadémia felügyelete alatt."

Hát ez az! De - álmodj királylány... És amíg ez nem így lesz, addig jogos a tiltakozás.

Szedő Iván írta...

Csak egy a gond a hidrogén hajtással, hogy a hidrogén elégetéséből vízgőz keletkezik. A vízgőz pedig 4x erősebb üvegház hatású gáz, mint a széndioxid.

kekec írta...

A témához egy érdekes cikk:
https://telex.hu/komplex/2023/02/06/akkumulatorgyarak-orban-god-debrecen-catl-beruhazas
összefoglalva:
a szektor a világgazdaság kibocsátásmentesítésének célja miatt a következő évtizedekben dübörögni fog;
fejlesztése uniós szintű stratégia, és mint ilyen, európai bizottsági és tagállami szintű támogatást élvez;
a magyar kormány ettől teljesen függetlenül is tárt karokkal és vaskos juttatásokkal várja az idetelepülő, eddig kizárólag távol-keleti cégeket; hiszen
az akkumulátorgyártás gyakorlatilag az összes orbáni gazdaságstratégiai gondolattal kompatibilis, vagy legalábbis látszólag az.

(és ráadásul megint csak alacsony hozzáadott értékű gyártás, betanított munkásokra alapozva)

Török Attila írta...

Vannak párthűséget és a pénzt előbbre tartó ún. szakeemberek! (vagy szagembefek?

Resistance írta...

Hydrogen üzemanyagcella. Ott nem ég semmi. És az akkumulátor még mindig szennyezőbb...