2018. május 1., kedd

ÉLJEN MÁJUS ELSEJE!

Nagy az iparkodás, hogy elmossák e nap jelentőségét, erős a törekvés arra, hogy a mai fiatal nemzedék már ne is tudja, hogy mit is ünnepel tulajdonképpen - esetleg ez egy búcsú Szent Majális napján?
Nem drága ennek érdekében semmi, van itt csepürágás, kardnyelés, birkapörkölt, kézműves köcsögök - utóbbiak magas kormányzati pozíciókat töltenek be, és azért kézművesek, mert nem igaz, hogy az ilyen trágya népeket anya szülte - leginkább talán a nap keltette ki őket...
Sajnos, a nép vevő erre, jóllehet az elbutulás legutolsó fázisa, mikor a károsult a rablót kéri fel, hogy állapítsa meg: létezik-e ő egyáltalán.
Persze nem létezik, ma már állítólag nincs jobboldal, meg nincs baloldal és tulajdonképpen munkás sincs, hiszen a gépgyárak bezártak, a népek szétszéledtek, többnyire már meg is haltak, aki meg még nem, az mint közmunkás tengeti életét.
Na, talán ez az egy, amiben egyet lehet érteni korunk társadalomtudósaival - a közmunkás szerintem se munkás, hacsak nem kényszermunkás.


Május elsején majális van, a majális az a rendezvény - a multi és multiszerű cég nemmunkása számára event - ahol egészséges életmódot folytatva sétálunk és sört iszunk, mely ősi magyar tradíció, mondhatnánk akár hungarikumnak is.
Régen volt felvonulás, ma legfeljebb kis vonulgatások vannak, de ez is ritka, mint a fehér holló, mert nem jó az senkinek, ha Józsi körülnéz és észreveszi, hogy sokan vannak a hozzá hasonló Józsik, akik ha egyszerre kiabálnak, akkor azt meghallja még talán maga a főméltóságú Orbán Viktor is, még ha nem is történik semmi utána.
Ma nem sikk munkásnak lenni, és azt hiszem, a későbbiekben sem lesz az.
Anno a munkás elmondhatta, hogy egy vesztett háború után felépített egy porig rombolt országot - erre büszke lehetett és öntudatos, hiszen az valódi teljesítmény volt.
Ma mire legyen büszke a munkás?
Arra, hogy felpít féláron negyvenkét stadiont?
Merthogy a fele elszámolt pénzt az elit ellopja?

Vagy arra, hogy ezt csendben eltűri akkor, mikor a bére harmada a nyugati munkás bérének?
Na, de szégyelli is, hogy ő munkás, egy proli, hiszen ő nem munkás, hanem munkavállaló, aki nem hisz apái múltjában, nem is szeret találkozni a múlt bizonyítékaival, méga Népstadiont is földig rombolja, nehogy ne neki köszönhesse az ország a fő-stadiont, ha már ő a főfüttyentő...

Szóval, délelőtt itt legfeljebb a libák vonulnak fel, a munkások, alkalmazottak, a köz és egyéb szolgák nem.
Tulajdonképpen nem is baj, az a néhány baloldali vezető, aki még jelentőséget tulajdonít ennek az ünnepnek, majd szép csendesen kihal, Rasi kronprinzessinnek nem kell aggódnia, mire apja égnek rakja a bakancsot, itt darab munkás nem lesz, a boltokban csupa-csupa számkivetett hercegnő áll majd a pultban, és a műkörmöt sem építgeti grófnőnél alább senki sem...
Nincs már itt sem érték, sem mérték, egy eszetlen társadalom eszetlen gyermekei tapsolnak ahhoz, hogy félművelt és manifeszt elmebeteg senkik hülyét csinálnak belőlük.
A magyar GPS használója körülnéz Szibériában, megrázza busa fejét és kiadja az utasítást: Újratervezés!
Vagy eldobja a készüléket...


:O)))

12 megjegyzés:

Kovács Erzsébet írta...

Kedves Pupu!
Köszönöm Neked ezt az írást.
Nagyon elgondolkodtat, vajon mi lehet a mi kis közösségünk fejében erről az írásról, mivel én 48.-ik elolvasója vagyok, de 1 hozzászólás sincs.Lehet, hogy éppen felvonulsz,és nem vagy gépközelben.Egészségedre a friss virslit és a hideg sört, mert ez a május 1-i felvonulások egy-
ik fő attribútuma volt régen, persze, ehhez egy boton egy nagyfejű ember fényképét is végig kellett vinni a menetben, ez volt Rákositól Acél Györgyön át Grósz-ig,hogy csak az elhúnytak nevét említsem.Ma már nem kell fényképeket cipelned, ott mosolygnak Rád minden villany és hírdető oszlopon.Ilyen hamar még nem múlt el a szavatossági ideje baloldali politikusoknak, mint mostanában.

De ez már a kutyát nem érdekli.
Az utolsó mondatodhoz: ma láttam a TV-ben, a legújabb világverseny a gumicsizma dobálás verseny május 1.-én.
Mit lehet ehhez hozzáfűzni, az emberek azt is eldobálják, amiből a legkevesebb van, az agyvelejüket.
Ami nincs, azzal nincs gond.
Ez a legnagyobb hiátus.
És még az se áll a számra, hogy érezd jól Magad.
Tényleg, van itt olyan ember,aki jól érzi Magát?
Mint ha most szálltunk volna le a ringlispilről.
Szólhat a nóta, a wurlicer,a verkli. de itt most egy kicsit mindenki meg van kergülve.
Várják, hogy valaki megmondja, merre van az előre.

Szerintem szívvel kellene tekerni.

PuPu írta...

Erzsikém, olvasó sokkal több van, de csak ötvennek tetszik.
Az emberek félnek véleményt nyilvánítani, ki tudja, mi lenne belőle?
:O)))


Kovács Erzsébet írta...

Igazad van.
A fejfánkra majd ez lesz írva a legalsó sorban, az enyémre is:
"Alig éltem, mert féltem."
Béke porainkra.

neveletlen írta...

https://index.hu/belfold/2018/05/01/a_munka_unnepe_az_ujabb_ketharmad_utan/szolidaritas_baloldali_populizmus_kell/

Most csak zsíros máróra fussa, de nemsokára jönnek majd a baloldali alapok.
Több felelősséget lent, több lehetőséget fent, tartja a mondás.

1970 írta...

Kedves Erzsébet!

A napokban egyik szomszédommal beszélgettem, egy idős hölggyel, aki egyedül él (családja sajnos keveset törődik vele), és megemlítette, hogy közeleg május 1. Ennek apropóján felsóhajtott, majd elmondta, milyen jók is voltak anno a felvonulások, milyen jól érezte magát, az emberek együtt voltak, egymással törődtek, stb. Nem gondoltam volna róla, hogy ilyen irányú nosztalgiái vannak.
Abban igaza van, hogy olyanok az emberek, mint akik megkergültek. Ilyenné tették őket az elmúlt szűk 3 évtizedben. A "rendszerváltásnak" nevezett össztársadalmi átverésnek ez a legfőbb "eredménye": a társadalom atomjaira hullása, az emberi összetartás szétzúzása, az egyes társadalmi rétegek közti szolidaritás tönkretétele.
Május 1. szerintem anno a társadalmi összetartozásról is szólt, de ez a világ sajnos már nem ezt sugallja értékként.
Pupu írása nagyon pontos és jó!

Kovács Erzsébet írta...

1970-nek:
Köszönöm, amit írtál.Én is így érzek,mint ez a mama, akiről írtál.
Ez a mai volt emlékezetem szerint a leg kétségbeejtőbb május elsejém.
Néztem a tv-ben /ATV/ az elvtelen elvtársak szócsatáit.Szörnyű volt.
Az egész nap mélypontja a CSATT volt, amit ezután nyugodtan PAFF-nak
is lehetne nevezni.Volt itt szó kérem mindenről, mint a búcsúban.
Itt a szavak szintjén múltidő harcát láttuk a jövő idővel,siralmas volt.
Az ifik lapos nézéssel bazsalyogtak, egy szellemi pankráció volt.
Bekavarták a beszélgetésbe a a régvolt holt politikusait, ki melyik ma
élőre hasonlít, azon a szinten,amikor a Gizikét összetévesztik a gőzekével.
És kérem szépen ezek az emberek a mai kor szellemi elöljárói, az "írástudók".
Az én számomra ez a performansz az Írástudók árulása 2.0-ként van elkönyvelve.
Egy dologról nem esett szó, a munkásokról.
Az írástudók árulása , az 1.0 akkor volt, amikor az MSZMP-ből kihagyták a
munkásokat, mert azok meg akarták akadályozni a privatizációkat, a modern kapitalizmus kialakítását hazánkban.
Hja kérem, a nagy bűnöknek hosszú az árnyéka.
Ez a lejtmenet még nem ért véget.
Ennek az egésznek egy dolog vet majd véget:
"Munkás ököl, vas ököl, oda csap, ahova köll."
Mert ehhez munkás kellene, és összeszorított ököl.
Munkás, aki nem tököl.


góbé írta...


Kedves Erzsike !

Ha már Május 1., ha már a Munka Ünnepe... figyelmedbe ajánlom :

https://444.hu/2018/05/01/ha-nem-a-fidesz-lenne-hatalmon-akkor-csadorban-kene-befizetnem-a-sarga-csekket

Csakhogy lásd, bizonyos névbitorló szalon-proletárok, vetekedve a kotonszökevényünkkel néphülyités terén, mily sötét mélységekbe degradálták azt a szót, hogy: "MUNKÁS" !

Praktikus a megtekintés előtt mindenfélé szúró-vágó, ütésre alkalmas eszközt elzárni...

Szegény Kádár-Apánk meg ezt látva, valszeg ott zokog Szent-Péterrel együtt, miközben szemrehányó pillantásokkal sujtják az Úristent...

Azt is nehéz lehetett neki feldolgoznia kommunistaként, hogy is került ő a Mennyek Országba, ezt látva viszont az örökéletben is vivódni fog hogy hiábavaló volt az a harminc-egynéhány év melyet az ország érdekében végig harcolt. Ez a nép legfeljebb egy csauseszkut érdemelt, vagy még rosszabat...

Kovács Erzsébet írta...

Hát igen.Ez mind hagyján.
Mert nekem is van vétkem, én vétkem, amikor MLEE FIlozófia.szakosítóra jártam, én is részt vettem a nagy felmérésben, amelyet a megyei tanács finanszírozott.Részben én is toltam egy kicsit a kollégisták szekerét, ami a rendszer változáshoz vezetett.Olyan kérdések is voltak, hogy mint szólna a választó, ha Magyarországnak cigány miniszter elnöke lenne ? És amikor rám néztek kérdőn a válaszadók, és mosolyogva bíztattam Őket, az mindegy, csak rendes ember legyen, aki megbecsüli a munkásokat...Hát ez volt.

Ma már nem mosolygok.
Senki sem tudhatja, a mai cselekedetei 20 -30 év múlva mivé növik ki magukat.
Ezért azt mondom, minden percnek jelentősége van.
Annak is, ha nem cselekszünk semmit.Még az is árthat.

1970 írta...

Kedves Erzsébet!

Ne nézzen ATV-t, teljesen felesleges! Főleg a munka ünnepén ne ezekkel az idiótákkal foglalkozzon. "Összekeverik Gizikét a gőzekével" - pontosan így van. Nem sokat értenek a jelen történéseiből, csak a beléjük sulykolt mantrákat ismételgetik. "Írástudók", a "mai kor szellemi elöljárói" - ugyan már...

1970 írta...

Kedves góbé!

Alapvetően egyetértek Veled, de azért azt megjegyzem, milyen érdekes, hogy ez a három számjegyű médium ilyenkor mindig megtalálja ezt a pártot, egyébként agyonhallgatja (mondjuk választás előtt). Ez is a politikai sulykolás egy formája (csak most éppen liberális oldalról).

Kádár szerintem is úgy gondol erre, ahogy leírtad, de nem hiszem, hogy az a 34 év "hiábavaló volt", sőt éppen ellenkezőleg gondolom, egyre inkább, ahogy távolodunk a rendszerváltástól.

"Ez a nép legfeljebb egy csauseszkut érdemelt, vagy még rosszabat..."

Megkapta!

góbé írta...


Üdv 1970 !
Kérlek ne vidd, és főleg ne értsd félre amit feljebb jegyeztem ! Természetesen nem az a bizonyos 34 év volt hiábavaló !

Kádár a maga toleráns, sorozatosan kompromisszumot felvállaló politikájával megmutatta hogy mind Horthy, mind Rákosi rendszere túlontúl szélsőséges, nemzetellenes...

Lehet ezt másképp, kulturáltan, sőt demokratikusan, (!!!) a valódi többség kivánalmai szerint megvalósitani. Ha belegondolsz, sokszáz év után egyesitette a nemzetet. - Csak jegyzem, sem 1848-49.ben de 1867. után sem volt olyan szintü közmegegyezés, min 1960.-'89 között. Ami meg a török, majd Habsburg hódoltság alatt volt magyar és magyar között, arról jobb nem beszélni.

A hiábavalóság arról szól, hogy megint abban a posványban ( magyar-magyart rühell kérlelhetetlenül, a nemmzetth kotonszökevényének kivánalmára ) talaljuk magunkat, ráadásul önszántunkból, semmiféle külső erő, hatás által nem kényszeritve, melyből Kádár már egyszer kivitt bennünket. ÉS RÁADÁSUL, LÁTHATÓAN "NÉPÜNK" KRRVA JÓL ÉRZI MAGÁT BENNE !?!

Arról viszont érdemes szót ejteni hogy magyar vezető politikusnak olyan respektje, nimbusza Európában mint a kommunista / szocialaista Kádár Jánosnak, legfeljebb Horn Gyulának volt.

A másik: nem igazán értem miért a 444-et rovod meg !? Nem a türrmerr, mega 'záltala beoltott "munnkáspárrttagok" istenitették O1G-t meg a remeg nemzetthmenttő intézkedéseit ?? Ez is csak egy olyan jelenség, mely mellbevágó egy tisztességesen gondolkodónak. Hirértéke van, az ennek okán újság le is hozta.
Sajnos ők is honfitársaink, mi több véreink, ha büszkék nem is leszünk rájuk, csupán az a felháboritó hogy munkáspártnak nevezik magukat...

1970 írta...

Kedves góbé!

Nincs köztünk vita; annak különösen örülök, hogy végre valaki nyíltan leírta a lovastengerész rendszeréről, hogy "nemzetellenes" volt. Szerintem ő volt a múlt század legnemzetellenesebb politikusa, annyi kárt nem okozott, annyi vért és pusztítást nem hozott a 20. században ennek az országnak senki, mint vitéz kőbányai (még a "kitartást" hirdető nemzetvezető sem, aki csak beteljesítette azt a tragédiát, amibe a "legfőbb hadúr" kormányozta az országot). A leginkább tragikus az, hogy mindezt - "jó" jobboldali szokás szerint - nemzeti jelszavak mögé bújva tette (amiképpen egyébként a kisgömböc is teszi).
A nemzetegyesítés dolgában maximális tiszteletem: ez pontosan így van!

A 444 ügye: én csak azt róttam a terhükre, hogy mindig ilyen botrányos ügyekben találják meg ezt a szerencsétlen pártot. Sem a HVG-n, sem náluk egyetlen kiegyensúlyozott, tényekre szorítkozó tudósítást nem olvastam egyetlen rendezvényükről, sajtótájékoztatójukról, egyebükről (egyébként nem csak velük kapcsolatban, hanem Vajnai Attila pártja, vagy más kis baloldali szervezet (pl.: Balpárt) kapcsán sem). Szerintem ez is a torz médiarendszer egyik sajátos tünete, de semmiképpen sem a kiegyensúlyozott tájékoztatásé és az egyenlő esélyeké. Nálam valahol itt kezdődne a demokrácia...