2010. január 4., hétfő

SZABÁLYOK...

Jól indultak a munkás hétköznapok.  
A BKV autóbuszainak egy része - jórésze - ki sem állt a garázsból.
Miután a szakszervezetek és a munkaadó nem tudott megegyezni a kollektív szerződés ügyében, a dolgozók munkalassító sztrájkba kezdtek, - betartva minden előírást nem engedik forgalomba a hibás járműveket és nem súlyoznak a hibák között, a kiégett utastéri égő vagy a szakadt üléshuzat éppúgy számít, mint a fékrendszer hibája.
Vadsztrájk ez a javából, a megállókban buszra váró utasok persze nem nagyon örültek neki.
Tulajdonképpen pedig örülhetnének, - még négy-öt nap és a járműállomány műszaki állapota jelentős javuláson megy át, a buszok biztonságosabb és esztétikusabb állapotba kerülnekj.
Talán azért a   BKV dolgozók is elgondokodhatnának azon, hogy ha ma többszáz busz volt alkalmatlan a közlekedésben való részvételre dokumentált műszaki hiányosság miatt, akkor ugyan mivel foglalkoznak azok, akiknek a hibák kijavítása lenne a kötelességük, és miért nem látják el a feladatukat a garázsmesterek, akiknek a járművek átvétele és a fellelt hibák kijavíttatása lenne a dolga.
Természetesen a sztrájk jogszerű eszköz, ha jogszerűen használják, - a vadsztrájk viszont nem jogszerű, - ezrek életét keseríti meg ezer és ezer vállalkozás számára okozhat gazdsasági károkat.
A joggal visszaélni nem helyes, - így ugyanolyan hiába várják a buszvezetők a társadalmi támogatást, mint utasok a buszokat...

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tevedes: ez nem vadsztrajk hanem lassitosztrajk, torvenyesen, minden eloiras aprolekos betartasaval.

PuPu írta...

Ki a szervezője?
Ki jelentette be és mikor?
A lebonyolítása megfelel a hatályos törvényi szabályozásnak
Szerintem ez a sztrájk törvénysértő, de minimum etikátlan, emellett igen kártékony is, merthogy a társadalom már eddig is felrugott egy sor szabályt, nem hiányzik egy újabb lépés az anarchia felé...
:O)))

Névtelen írta...

Miota torvenyserto az osszes eloiras, szabaly betartasa?

PuPu írta...

Természetesen a szabályokat be kell tartani, de itt nem erről van szó. A belső világítás egyik égőjének meghoibásodása például nem teszi a járművet alkalmatlanná a forgalomban való részvételre, mint ahogy a repedt de egyébként működő orányjelző-búra sem.
A joggal lehet élni és visszaélni, jelenleg ez utóbbi folyik...
Ezzel el lehet szórakozgatni egy darabig, aztán majd eljön az a perc, amikor az egyetlen megoldás a járatritkítás lesz, és a nagyeszű gépkocsivzetők elmehetnek kecskét vezetni, vagy naplót...
Kedvelem ezeket a mai felelőségteljes szaxervezeti vezetőket, - hülyét csinálnak a tagságukból, - ezeknél még Brutyó elvtárs is jobb volt, ő legalább nem ártott a munkásoknak...
:O)))

Commune írta...

Az hogy milyenek a mai szakszervezeti vezetők az egy dolog, egy másik dolog meg az, hogy egy munkás-tőkés vitában kinek az oldalán kell állni. Én mint munkásember, nem állhatok máshova csak a buszvezetők mellé. Amit ma velük megtehetnek, holnap ugyanazt megtehetik bárkivel.

Névtelen írta...

Probalj elmenni az autoddal repedt iranyjelzoburaval egy atlagos szigorusagu KPM vizsgara (pl. mozambik utca..)

PuPu írta...

Természetesen egy repedt búrájú irányjelzővel a műszaki vizsgán bajod lenne, de ha nem hiányzik a felületéből, nem hiszem, hogy ezért megbuktatnák a kocsid, - legfeljebb határidőt szabnak a kicserélésre.
Emellett a kérdés itt nem az, hogy a műszaki vizsga követelményeinek, hanem hogy a biztonságos közlekedés követelményeinek megfelel e a jármű, és az a hiba szvsz egy kategóriába esik a kőfelverődésből bekövetkező lámpameghibásodással.
Persze lehet ezen vitetkozni, de akkor legyen neked igazad, - és magyarázd meg, hogy a belső világításból egy lámpa hiánya miért teszi forgalomképtelenné a járművet?

PuPu írta...

Az a buszvezető, akinek a cége átlagosan havi negyedmilliós bért fizet és akinek 13%-os béremelést ajánl a mai gazdasági helyzetben, az vagy hüje, ha többet követel, vagy politikai játékok eszköze.
Attól, hogy jelen esetben ő mint munkavállaló szerepel, még nem biztos, hogy igaza van.
És én nem szívesen adenék neki igazat csak azért, mert esetleg én is munkavállaló vagyok, - lehet, hogy én úgy ítélem meg, hogy ez csak a politika játéka...
:O)))