2013. december 2., hétfő

ÁLLAM ÉS POLGÁRAI

Majd jól jön az az életben még valaha, ha az állampolgár már gyermekkorában egész héten tanulja a teremtés történetét, lesi a felhőket, hogy melyikről lógatja a lábait egy szakállas bácsi, majd a hetedik napon megpihen - aztán ez így megy tovább, míg csak be nem fejezi iskoláit.
Ha meg nem az Ótestamentumból vagy az Újtestamentumból akarja elsajátítani az élethez szükséges ismereteket, akkor majd ír neki etika tankönyvet valamelyik jobboldali ateista (abortusz=gyilkosság, homoszexualitás= betegség, maszturbálás=gerincsorvadás, stb…), hiszen az etika is olyan, mint a foci, nem kell okvetlen miniszterelnöknek lenni, hogy az ember értsen hozzá, legfeljebb az alkalmi szakértő nem fogja telecsinálni az országot stadionokkal.
De azt nyilván el tudja mondani, hogy nem helyes, ha a cigányok lopnak, és nem szabad megdugni a szomszédasszonyt, aki a más felesége hálistennek, de ha nem a más felesége, hanem mondjuk éppen nincs neki ura és parancsolója, akkor az persze határeset, mert gyermekáldás hiányában a nemzet kihal, meg különben is - Kinder, Küche, Kirche, Kurva.
Így aztán majd csupa-csupa szilárd erkölcsiségű emberke kerül ki a magyar közoktatásból, ettől nemzetünk felvirágzik, még a gyerekeknek is kevésbé puffad üres pocakjuk az éhezéstől, és felnövekedve majdan az emberiségért és a nemzetért érzett felelősségtől áthatva tisztogatják a falvak útjai mellett az árkokat.

Ha pedig eljön hozzájuk az Úr – mármint a Polgármester Úr – és felkínál egy említésre méltó összeget, mely ebben a népességcsoportban húsz forintnál kezdődik, valamint egy bográcsban főtt tőgyepörköltet, sok majorannával, krumplival, akkor nem hezitálnak, hanem erkölcsösen a kormánypártra adják voksukat.

De nem csak a szegényebb néprétegek virágoznak fel attól, ha erkölcsileg kiokosodnak, hanem a magát keresztény/eztmostmellőzzükel úri középosztálynak tartó társadalmi réteg gyermekei is, akiknek a fejére, ha a polcnak dőltek otthon, nem fedő vagy lábas esett, hanem a Révai Nagylexikon.

Merthogy a Sátán (keresztneve Feri…) alattomos, és mindenhová beteszi patás lábait, nagy, tülök orrát és lompos farkát - aki nem hiszi, olvasson Magyar Nemzetet, már ha nincs jobb dolga.
Ellenben azokkal a hétköznapi ismeretekkel, melyek ahhoz kellenének, hogy a mai fiatal értse az őt körülvevő világot, a napi politikát, azokkal baj van.

Az rendben van, hogy egyébként is kommunistagyanús felmenői a kérdést úgy oldják meg, hogy kijelentik, őket nem érdekli a politika, de ez persze nem akadályozza meg őket abban, hogy időről-időre megfellebbezhetetlen kijelentéseket tegyenek, például szidják a liberális férgeket, akik meg akarják akadályozni őket a szabad cselekvésben, meg akarják fosztani őket az önmagukért viselt felelősség felemelő érzésétől.

Az is megesik a nagy tolongásban, hogy az államnak felróják, hogy nem tart mindent kőkemény kezében, hiszen ha például csak az árakat kézben tartaná, akkor az egyén élete boldog lenne, nem úgy, mint ezek alatt a piszkos kommunisták alatt, aki a piacot ajánlgatják, ahol mindenki összevissza ugat, nincs két egyforma ár sem, márpedig rend nélkül nincs felvirágzás: ein Volk ein Reich, ein Führer!

Hihetetlen butaságokkal találkozik az ember, aki elköveti azt a hibát, hogy embertársaival meg szeretné értetni, hogy éppen mit is művelnek vele azok, akiket nyálcsorgatva bámul, ájultan tisztel, és akiknek minden szavát, mint tiszta forrásvizet issza.

A mai magyar iskolát  nekik találták ki, hiszen oly sok szép tudományt tanítanak gyermekeiknek, csak olyan tudományokat nem, melyek ahhoz lennének szükségesek, hogy eligazodjanak az életben.

Ha megkérdezed korunk magyarját, hogy mifene is az a demokrácia, akkor megtudod, hogy demokrácia az a felettébb kívánatos politikai állapot, mikor ő mondja meg a tutifrankót, ha megkérdezed, hogy mi az a konzervativizmus, akkor a Globust emlegeti, vagy a Bonduelle-t.
Nem ért semmit a hatalmi ágak szétválasztásának szükségességéből, a hatalmi fékek és ellensúlyok rendszeréből, hótthalovány lövése sincs arról, hogy miért jó a szekularizált állam, ami különben is román találmány, szegény Tőkést is szekularizálta a komcsi Csaú.
Mifene az az ateizmus, melyik világvallás mit hirdet, milyen szervezettel próbálja a többi vallás Istenét taccsra tenni, mi az a vallási fundamentalizmus és miért lenne kívánatos az államnak békén hagyni az egyházakat.

Ha valaki meghallja, hogy a nálunk működő Katolikus Egyház nem magyar szervezet, hanem egy nemzetközi vallási szervezet helyi fiókirodája, el sem hiszi, pedig a Pápának nagyobb hatalma van a magyar katolikusok felett, mint Brezsnyevnek a magyar kommunisták felett volt hajdan.
De azt sem ismerik a fiatalok, hogy hogyan működik az állam, melyek a hatalmi ágak, melyiknek mihez van joga és miért baj az, ha még oly rokonszenves is a Vezér, de belepofázik egy másik hatalmi ág dolgaiba.
Nem tudják például azt sem, hogy mihez van joga a rendőrnek, mihez nincs, hogy kell eljárni, ha jogtalanság éri, ettől a fejekben zavar keletkezik, melyet a rendőr aztán kénytelen gumibottal helyreütni.

Nem tudják, hogy az állam milyen szociális intézkedésekkel próbálja a legszegényebbeket életben tartani, nem tudják, hogy mennyi a családi pótlék, azt sem, hogy mennyi a rendszeres szociális támogatás, ebből aztán az jön ki, hogy buta elveket szajkóznak - főleg azok, akiknek egy vasárnapi ebédje többe kerül, mint egy háromgyermekes munkanélküli cigánycsalád élelemre jutó havi pénzkerete.

Nem tudják, hogy miért fontos a választás, hogy hogyan lopják el tőlük a beleszólás jogát saját sorsukba, alig tudnak valamit.

Az ismeretek hiánya meg azt eredményezi, hogy hülyére veszik őket és kihasználják tájékozatlanságukat azok az okos politikusok, akik bár ezekkel az ismeretekkel tisztában vannak, mégis, saját érdekeik mellé tudják állítani őket, létérdekeikkel szemben.

Mindig felingerel, amikor a különféle oktatási reformokról hallok, főként az általános iskolával kapcsolatban.
Talán egyszer át kellene gondolni azt, hogy az a fontosabb, hogy a nyolcadikos deriváljon és titráljon, vagy az, hogy értse az őt körülvevő világot és értsen a fogamzásgátláshoz – például. De persze én örök elégedetlen vagyok, és ezzel a magatartásommal valószínűleg ki is lógok a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből.
Csak le ne csapkodják a kilógó részeim…


 :O))))


19 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves PuPu!
Teljesen egyetértek veled.
Talán annyit azért kiemelnék, hogy a pénzügyi alapismereteket is fontos lenne nem csak az iskolákban, de a felnőtteknek is, (pl: Győzike show helyett) hogy megértse a magyar, hogy az államkötvény is hitel és hogy a szemét bank is ő maga a betéteivel.
Hogy az IMF 3% alatti ellenőrzött felhasználású hitelével szemben a piacon 5-6% kamatígérettel eladott állampapírjaink 0% növekedésből szívás lesz a népnek és csak a cimboráknak jó, akik a hatalomban most ebből a hitelből elszámolatlanul lophatnak.
Talán egy pénzügyileg okosabb társadalmat nem lehet a falnak vezetni és tudnák kire érdemes szavazni.

hello írta...


Az önálló gondolkodásra alkalmatlanná tevő alattvalóképzés tökéletes képlete.

kekec/éva írta...

Pupu:
Legalább ebben őszinték voltak (de persze a NER rövidítéssel terelnek): NE MERD!
NEMzeti E gyüttműködés R en D szere

Pupuval egyetértő névtelen:
Pénzügyi alapismereteket legutoljára 68 előtt okítottak a népnek. Nem véletlen, hogy az a korosztály van ott a tüntetéseken, akinek azóta némi fogalma van a dolgokról, azaz 60 előtt születtek.

Erzsébet írta...

Az egyik unokám francia iskolába járt Ausztráliában,majd nemzetköziben Párizsban. Az érettségi előtt Magyarországon volt és hozta azt az e g y e t l e n könyvet, amely összefoglalta azokat az ismereteket, amelyekről az érettségin kellett számot adnia. Természetesen belenéztem. A matematika, kémia, fizika - teljesen rendben lévő volt, tartalmát tekintve "univerzális".
ismeri a világ földrajzát, kikerülhetetlen gyakorlata van a pénzügyi, piaci ismeretek területén is - hogy csak néhány példát említsek. Több oldalon mutatták be, pontosabban foglalták össze ebben a könyvben az Európai Uniót és működését, egy másik fejezet pedig a politikai rendszerrel foglalkozott, pl. mit jelent a demokrácia, hogyan működik az állam, milyen jogai, kötelezettségei vannak a polgároknak, stb.
Ez 2011-ben történt.
Most Angliában egyetemista és kávézóban dolgozik, és nem tudja ki az a "Rózsinéni" és miért ennyire eredménytelen a hazai oktatás ügy.Szívesen adok magyarázatot kérdéseire, de meggyőzni nem tudom.
Őt már nem lehet félrevezetni!
Szeretném, ha egyszer ilyen könyvet láthatnék a magyar diákok kezében is.

rézevőfiamór írta...

Na igen. És dagadó kebellel emlegetik a magyar Nobel-díjasokat, de 100-ból 1 ha tudja, hogy melyik az az egyetlen, aki még magyar állampolgárként kapta, de már a tengeren túlon töltötte el élete nagyobbik felét.És harsányan kiröhögik a bunkó ée műveletlen usákokat, amiért azt se tudják hol van Budapest és merre Bukarest. Persze, azt 100-ból 100 nem tudja, hol is fexik Vanuatu, minek a fővárosa Quito és mi Paraguay államformája. És 100-ból 150 képtelen megfogalmazni egy reklamációs levelet, halaványlila segédfingja nincs a kamat és a THM közti különbségről, nem érti a kamatos kamatot, nem tud kitölteni egy pénzesutalványt és elképzelése sincs, hogy mire utasíthatja őt az önkormányzat és hogyan kell egy szabálysértési határozatot megkifogásolni.
És így van ez jól - mondja A Mi Egyetlen Viktorunk.

Unknown írta...

"De azt sem ismerik a fiatalok, hogy hogyan működik az állam"..
Csak a fiatalok ? Miért, az idősek talán jobban ismerik?

Valéria írta...

Egyetértek. Nekem is régóta vesszőparipám ez a téma...Sajnos :(

daczu írta...

Nekem mindíg az volt az oktatással a problémám, hogy soha nem tanítottak meg "TANULNI". A lexikális tudást eröltetik, ami bármely könyvben megnézhető.
A net-ről nem is beszélve.
Az ok, és okozat, vagy mi az, hogy összefüggés, sajnos nem. Nem az életre nevelnek, hanem egy kétlábon járó lexikonná, ami egyébként olyan buta, mint a s....! Magától nem tud semmit, csak amit elmagyaráznak neki. Lehet az a leg "ORDASABB" dolog, de igaz mert a "VEZÉR" mondta. Így a jó mert nem kell gondolkodni, csak tapsolni.
Tisztelettel daczu.

Névtelen írta...

Kedves PuPu!
Nekem az a véleményem, hogy a mai oktatási rendszer rossz úgy ahogy van. Ebből a rosszból egyenlő arányban veszi ki részét a pedagógus kar és az egyház. Az egyházat ügye a kormány megvásárolta, a pedagógusokat meg édes bizonytalanságban tartja azzal, hogy bárkit, bármikor ki tudnak tenni az állásából.
Mi mindig a legrosszabb utat keressük és találjuk meg! Én gyerekként ötösre tudtam a "babka za rjepka, rjepka za dedka - dallamú világhírű orosz irodalmi alkotást, aztán mikor először eljutottam külföldre, semmit nem tudtam kezdeni a nyelvtudásommal.
Most az unokámat németül akarják megtanítani, holott a számítógépek korában az angolnak lenne itt az ideje.
Mond, miért kell nekünk konokul széllel szemben pi.álni? Vagy piálni, mert az se rossz.
Üdv: Gedeon bácsi

Avi írta...

Ez most félelmetes volt!

Geza írta...

Szerintem azert nem lenne rossz, ha a kiskolykok nyolcadikra megtanulnanak derivalni (de az integralas sem artana). Mondjuk ezt nem csak hulyesegbol mondom. A termeszettudomanyok es a matematika sok embernek okozhat elvezetet, erdemes megprobalni.

Ami meg az altalanos tudasszint es a tarsadalomhoz, a politikahoz es az erkolcshoz valo hozzaallas kozotti korrelaciot illeti, szerintem az zerus (vagy epszilon) nagysagrendu. A magasan kepzett idosebb generacion belul boven lehet talalni renszerhu, totsuket fideszhiveket. A problema valahol melyebben van. - Persze azert azt nem tagadom, hogy a primitiv kereszteny-nacionalista szellemu oktatas hallatan engem is elont a duh.

daczu írta...

A négyzetgyökvonás egy egyszerű művelet a deriváláshoz képest, és még is vagy ötven éve nem tanítják. Mióta vannak a táblázatok, nincs rá szükség. Aki akarja megtanulhatja.
Nem azon múlik a műveltség szintje, hogy mit tudok fejböl, és mit nem, hanem meg tudom oldani a problémát, vagy sem. Azon felül jó, ha ismerek ezt-azt, zenét, festményt, történelmi eseményeket, híres embereket.
Azonban ezek ismerete nélkül is lehet boldogulni az életben. Az lenne fontosabb, hogy egy nyomtatványt, szerződést, normális levelet meg tudjanak írni.
Habár már ezekre is van példa az interneten.
Indiában külön szakma a levélírás, mert annyi az írástudatlan.
Félő, hogy mi is arra felé tendálódunk.

Tisztelettel daczu.

útkaparó írta...

Egyetértve mindazzal, ami fentebb olvasható, a magam fölhözragadt módján azt fűzöm hozzá, hogy olyasmiket is kellene tanítani, amiknek közvetlen életbe vágó haszna is van.
Mire gondolok?
Úszni mindenkinek kellene tudni, talán kevesebb értelmetlen halál esne évente.
Aztán meg kellene tanítani, hogy a pl. gyilkos galócát miről lehet megismerni, kevesebben halnának meg gombamérgezésben.
Na persze, ha a hittan erős tantárgy, az ima segíthet...(hogy a mennybe jusson a mérgezett).

Kismaci írta...

PuPu, szokás szerint egyetértek, egy dolgot emelnék ki azért: MINDEN országban az emberek döntő többsége segghülye.

Az angolok épp most kérdeztek körbe, hogy na, mit tudsz az EU-ról, akarunk-e tagok maradni meg ilyenek. Merthogy drága jobbos hülye vezetőjük, ez a Cameron nevű azt fontolgatja, hogy kilépnek aztán népszavaztatni akart.

DE míg Orbánunknak jó hír lett volna és meg is szavaztatja a népet miután szegény ostobenkókat behülyíti még jobban, addig Cameron (aki bár jobbos, de DEMOKRATA) úgy döntött, hogy na ha ilyen hülyék, nem népszavazunk!

Szóval nem is kell mást nézni, az átlag amerikai se a legélesebb kés a fiókban és sorolhatnám. A nagy tömegek mindenütt ostobák. A különbség ott van, hogy még a nagy tömegek FELFOGÁSA is más. Meg ott másra is törekszenek.

Itt mi, nemzedékek óta azt tanultuk (Kádár), hogy semmiért nem vagy felelős, a segged alá toljuk azt az állást, amiben dolgoznod nem kell, de fizetünk, jól megélsz, semmiért nem vagy felelős, "majdazállammegoldja", létbiztonságot, legvidámabb barakkot, élhető helyet csinált.

Ezzel csak csupán annyi a baj, hogy olyanná tette a magyarokat, mint az elkényeztetett gyerekek: mindent megkap, de felelősséget nem vállal, azt majd valaki elsimítja helyette.

A rendszerváltozás után kezdett ez el megváltozni, TALÁN, egy KICSIT. Különösképpen az emúttnyócév szocialista kormányzását emelném ki ilyen szempontból.

Most Orbán nem tudom, hány évtizeddel vetette vissza ezt a folyamatot...

Őszintén: néha azt gondolom, hogy igen, Orbánnak győznie kell még egyszer (és igen, én akkor elhúzok innen), hogy elérje a magyar a mélypontot. Románia, Lengyelország szegénységi szintjét. TALÁN akkor változik a felfogás, TALÁN akkor nem enged még egy Orbánt a nyakára... talán.

A magyar származású Nobel díjasokat meg ne is emlegessétek, kinyílik a bicska a zsebemben, ha hallom, hogy jaj de büszkék vagyunk azokra, akiket elkergettünk innen és más ország adott nekik lehetőséget... esküszöm a helyükben azt is letagadnám, hogy magyar vagyok, azt mondanám: bár abban az országban születtem, de mégis, hálás ennek a népnek vagyok.

(A leendő sógorom magyar származású Ausztrál. NEM beszél magyarul (illetve lassan prüntyöget, mert a nővérem tanítgatja). Szülei megjárták Auschwitz-ot. No comment. A helyükben én se lettem volna hajlandó az után se magyarnak mondani magam, se magyarul megszólalni.)

elektromos takaró írta...

Az információk tanításánál sokkal fontosabb "tananyag" is van.
Például a családnak megtanítani a gyereket arra, hogy a ruhájára, cipőjére, játékára úgy vigyázzon, hogy azt később más is megkaphassa, akinek nincs.
Az bölcsödei-óvodai nem könnyű nevelésben megtanítani a piciket a csörömpölő zajban is az elmélyült és közösségi játékra, mert ez a figyelem az alapja a későbbi önálló és önfeledt intézményes(élet)tanulásnak is és az időben jelzést adó konfliktus érzékenységnek is.
Át kell élni minél több érzelmet: milyen lehet megbetegedni egy bábszínházi program előtt, egy állatkerti simogató látogatásról lemaradni, egy iskolai versenyből kimaradni, egy táborból hiányozni és akik nem maradtak le, ők miképpen tudják megvígasztalni a hiányzó társaikat, hogy lehet együttérezni!!!
Jó lenne már ebben a korban jól kezelni azt, amikor viharos konfliktusok alakulnak ki a szülők, gyermekek és pedagógusok között, mert az egyik apa és anya éveket várt az egyetlen saját gyermeke megszületésére és tele van jogos aggodalommal, féltéssel a másik családban nyolc gyermek is született és ott szamárköhögéssel is közösségbe küldi a szülő a gyerekét, hogy egyéb problémákat ne említsek...
Érzéseket és érzelmeket kell tanítani és EZEKRŐL TUDNI KELL BESZÉLNI, mert ez alapozza meg a viszonyunkat önmagunkhoz, a többi emberhez, a világhoz, az eseményekhez és bármilyen tudományhoz! A SZEMÉLYES figyelmet kell először megtanítani és megtanulni, mert e nélkül minden tudás élettelenné és használhatatlanná válhat, működéstelen térben a bizalom megreked (már ha van) pedig ez a legértékesebb társadalmi "aranyfedezetünk" és a világon bárhol működő "valutánk".

morzsi írta...

"elektromos takaró" megjegyzésével teljesen egyetértek!
Gyerekeim versenyszerűen sportoltak és sok mindenre megtanították őket. De nem tanították meg őket sem nyerni, sem veszíteni.
Egy-egy verseny vége felé a csarnok tele volt síró kislányokkal. Ők vesztettek...
És láttam a tv jóvoltából számos világversenyt, ahol a a britek, vagy amerikaiak fülig érő szájjal vették tudomásul, ha 3-ik, 5-ik vagy éppen utolsók lettek, - mert boldogok voltak már attól, hogy a világ legjobbjai között küzdhettek.
Nálunk a miniszterelnökünk sem tud veszíteni. Két elvesztett választás után is forrt benne a düh, nem lehetett kamerák elé állítani. Ő is neveletlen...

elektromos takaró írta...

Morzsi 18:47
"Sírni csak a győztesnek szabad..." Ezt premier plánban bátran közvetíthetik a jól látható külső kamerák és a legkülönfélébb érzékenységű láthatatlan belső "adó-vevő készülékek" is. Hitelesít.
Hiszen a tiszta győzelem soha nem titokban, rejtőzködve készülődik és születik :-)

Sírni és sírást látni, azt elviselni - tananyag!

Névtelen írta...

Jó cikk, jó kommentek

Névtelen írta...

Ezt találtam másutt.
Bocs az off-ért, de hátha van, akinek épp úgy tetszik, mint nekem.

kis idézet, kedvcsinálónak:

1. § A magyar nemzeti oktatás egységesítése jól halad (egyetemtől és főiskolától lefelé az óvodáig, bölcsődéig), hiába a balliberális álbaloldali nemzetáruló bukottbaloldal utóvédharca, igenis ki fogjuk alakítani az egységes magyar hazafi keresztény nemzetet. Ennek érdekében az alábbi törvényeket hozzuk.

http://eszakonline.hu/apro-lek/15090-joennek-az-allami-orban-gyerekek