2013. február 3., vasárnap

SZÁLLUNK RENDELKEZÉSÉRE


Még ebben az évben elindulhat a Malév megszűnése után maradt űr kitöltésére a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra - MLV Zrt.) – közölte a német BizTravel értesülésére hivatkozva az azutazo.hu portál pénteken.
A Malév éppen egy évvel ezelőtt  2012. február 3-án reggel 6 órakor állt le. A nemzeti légitársaság utolsó járata, az MA745-ös Helsinkiből háromnegyed tízkor landolt Budapesten.
Ma, a Hősök terén megemlékezésre gyűltek össze több százan, többségükben a megszűnt légitársaság dolgozói.
A repülőtársaság megszűntetése ékes példája Orbán gátlástalan felelőtlenségének, a nemzeti érdek semmibevételének, a gátlástalan tolvajtempónak.
Sajnos, a MALÉV megszűnése magával húzta a repülőteret is, mellyel a Fidesz mindig is igen szeretett foglalkozni.
A magyar légitársaság a Budapest Airport forgalmának 40 százalékát biztosította. 
Buzgalmukra egyszer már ugyancsak ráfizettünk, amikor a repülőtér első korszerűsítésekor leginkább a Nemzeti Színház építésének az Erzsébet-téri Gödör hátrahagyását eredményező megszűntetéséhez hasonló módon szétverték a frissen kialakított struktúrát, a kanadai befektető meg vitte a pénzét.
Most éppen a jelenlegi üzemeltetési struktúra szétbarmolása folyik, melynek első eredményeként sikerült Ferihegyet egy közepes afrikai ország színvonalára süllyeszteni, korszerű európai repülőtérből fapados kócerájt gründolni.
A cél – szerintem – az üzemeltető ellehetetlenítése és a repülőtér üzemeltetési jogának baráti kezekbe juttatása.
Mi másra is utalhat az, hogy akkor, amikor a repülőtér, melynek forgalmának jelentős észét a MALÉV biztosította, a társaság leállásával közel egyidejűleg a repülőtér adóterheit jelentősen megnövelték – gazdálkodj okosan, ugye.
Most jöttem vissza külföldről, teljesen lehangolt az a siralmas látvány, ami az utazót Ferihegyen fogadja.
A Malév közel 3 millió utast szállított évente 23 ezer járatpáron és 45 városba repült közvetlenül.
A repülőtér utasszáma 4,7 százalékkal csökkent tavaly, részben a Malév csődje miatt.
De nem az utaslétszám csökkenése a legfőbb baj, hanem a repülőtér átpozícionálása, ugyanis ezidáig a járatokkal közvetlenül Budapestről is el lehetett érni rengeteg utazási célt, most viszont csak arra jó a repülőtér, hogy ráhordja az utast Frankfurtra, Bécsre vagy Amsterdamra.
A repülőtéren felállított esküvői sátrak már a legalja egy repülőtérnek, de a fapadosoknak semmi sem drága, ha takarékoskodásról van szó, így könnyen meglehet, hogy egy liba komfortosabb körülmények között repülhet, mint a légiutas.
Jellemző, hogy a Ryanair az állóhelyek bevezetésén gondolkodik, mondván, hogy az idáig rigorózusan ellenőrzött biztonsági övek amúgy sem védik meg semmitől sem az utasokat.
Így aztán a diák vagy a kispénzű turista álldogálhatna az út során, a kapaszkodók hasonlítanának a buszokon lévőkre, és "szárnyszerű támasz" is tartozna hozzájuk.
Remek terv, hasonlít hajdani kollegámnak a temetők megreformálására kidolgozott tervéhez, melyben a halottakat papírcsövekben, állva lehetne temetni, a helykihasználást növelendő.
Fapadossal vagy az utazási irodák charter-járataival repülni egyébként is maga a pokol, az utas nem tudja kinyújtani a lábait, nincs az üléseken lábtámasz, összegörnyedve és lehetőleg mozdulatlanul kell  
Átvészelni azt a csekély 8-9 órát, ameddig a Condor és társaik vendégszeretetét élvezhetjük.
Az uniós rendelkezések a sertés szállítását tisztességesebben szabályozzák, mint az emberekét.
„A 100 kg körüli testtömegű sertésekre eső rakodási sűrűség nem haladhatja meg a 235 kg/m2-t. Ha a sertések fajtája, mérete és fizikai állapota szükségessé teszi, az előírt minimális alapterületet növelni kell. Az időjárási viszonyoktól és a szállítási időtől függően az alapterület legfeljebb 20%-kal növelhető.
(7) Sertések légi szállítása során a rakodási sűrűség nagyobb lehet annak érdekében, hogy felszálláskor, leszálláskor vagy légörvény esetén az állatok sérülése elkerülhető legyen, azonban ilyenkor is biztosítani kell minden állat számára a lefekvési lehetőséget.
A rakodási sűrűség megállapításakor figyelembe kell venni az éghajlatot, a tervezett teljes szállítási időt és az érkezés tervezett időpontját” – írja a 52/2003. (VIII. 15.) GKM-FVM együttes rendelet az állatszállítás állatvédelmi szabályairól.
Nem a disznóktól irigylem a jólétet, de azokat a disznókat, akik az utasok elhelyezéséről döntenek, miközben maguk business-classon vagy első osztályon utaznak, elreptetgetnék egy-két alkalommal economy-classon, mondjuk Rio de Janeiróba, oda-vissza.
Szóval, nem egy leányálom ma légiutasnak lenni Magyarországon, nem túlzottan jövedelmező vállalkozás itt repülőteret üzemeltetni sem, ellenben lesz még magyar feltámadás, lesz új magyar légitársaság.
Legalábbis Csiky László, az MLV vezérigazgatója szerint, aki elmondta, hogy az új légitársaság indulása még a idén meg is történik.
Közölte azt is, hogy az új légitársaságban az állam semmilyen formában nem képviselteti magát, a projekt magyar kis és középvállalkozások pénzéből és külföldi forrásokból valósul meg.
Naná, hogy nem képviselteti magát, csak a feltételeket teremtette meg az előd legyilkolásával, miközben pénzhiányra hivatkozva vásárolt MOL és RÁBA részvényeket, vett ráfizetéses földgáztárolót, építget stadionokat.
Hát sok sikert az új cégnek, melyben, ha nem lesznek benne különféle strómanok neve alatt Simicska vállalkozásai, akinek neve alatt egyébként az Orbán-vállalkozások a mértani haladvány szerint szaporodnak, akkor faguriga legyek.
Nem rettegek ettől az opciótól.

:O)))

2 megjegyzés:

Geza írta...

Igen, a MALEV elhalaloztatasa egy valodi bunteny volt amelyert remelem felelni fognak ezek a bunkok. Az utaskenyelem egy mas kerdes. Az egyertelmu, hogy (bar utalom ezt mondani, de ez a jelen szituaciora igaz) "regen minden jobb volt". Az utasokat bezsufoljak, a kaja (ha egyaltalan van) minosithetetlen, a sztyaurdeszek nagy resze pedig kozombos es a sharmossag minimalis attributumaval sem rendelkeznek [a MALEV holgyeknek ebbol a szempontbol nem volt parja - persze legalabb is regen]. A helyzet az USA-ban meg rosszabb. Belfoldi jaratokon $25 a poggyasz es altalaban csak cola-szerusegeket adnak (ma mar ragcsalni valot sem). Egyes belfoldi jaratok akar 5 oraig is eltarthatnak. A soherseg miatt sokat bazi nagy carry-on-t visznek magukkal, ami igazabol csak a repulogepen derul ki, es a torvenytisztelo es szereny pasik (~ en) meg szivnak emiatt, mert meg azt a pici hatizsakot sem tudjak elhelyezni. Mindez tobbnyire kisse leamortizalodott stewardess-ekkel.

vadvirág írta...

PuPu!
Szerintem teljesen igazad van, különösen a végkövetkeztetésed.5 emberöltő is kevés lesz, ezt a csürhét kiheverni.