2011. szeptember 8., csütörtök

GÁZOLAJ

Tiszta gáz.
Szijjártó Péter kifejtette: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is emelkedni fognak, és ez a termékárakban meg fog jelenni.
Sajnos, ezt ezelőtt két évvel tette, de egészen kivételesen igazat mondott, igaz, akkor még nem ők voltak kormányon.
Mindenesetre az biztos, hogy úgy kellett ez a lépés a magyar gazdaságnak – és a lakosságnak - mint üveges tótnak a hanyattesés.
Nézegethetem a problémát jobbról, nézegethetem balról, de bármerről nézem, ez bizony áremelések setét fellegeit vetíti hazánk egére.
Ami azt illeti, a miniszterelnök szája nem bontotta ki az igazság minden részletét, merthogy a mezőgazdaságot is közvetlenül érinti a probléma, hiszen a gépekbe üzemanyag kell, annak árát pedig a termékek árából kell összekuporgatni.
Namármost vegyük a legegyszerűbb esetet, a kenyér ügyét.
Ha drágább a gázolaj, akkor a gazda drágábban fogja adni a búzát, mivel neki is többet kell fizetni a traktorhoz, kombájnhoz, teherautóhoz szükséges üzemanyagért, a szállítási költségek emelkedése miatt a vetőmag is drágább lesz, ha a terményt szárítani kell és nincs gáz a környéken, akkor az is drágább lesz.
A liszt ezért szintén drágább lesz, majd a nagykereskedelem is drágábban adja a lisztet a péknek, aki így drágább kenyeret fog sütni, majd azt drágábban tudja eljuttatni a boltba, ahol már erre a magasabb árra teszi rá a boltos a hasznát, amit aztán kifizet a vevő és elbánatosodik.
De ez a probléma nem csak a kenyérnél, de mindenütt fennáll, ahol az árú termeléséhez munkagépekre vagy a termék szállítására van szükség.
Drágább lesz a liba is, hiszen a kukoricát is a mezőgazdaság állítja elő, és amíg nem tudja rábírni Viktor, hogy saját szárnyán repüljön a fogyasztóig, addig a szállítási probléma is fennáll.
Persze lehet, hogy nemsokára elrendelik a nyugdíjazott lovak reaktiválását, lóval lehet szántani-vetni-, aratni, szállítani, meg munkába járni is, merthogy ne felejtsük, a tömegközlekedés sem lesz olcsóbb.
Az Országház előtt is ki lesz kötve néhány arabs mén, Orbán azon mén majd népboldogítani ha meg drágul a zab is, merthogy ugye azt is a mezőgazdaság állítja elő, akkor átállítja gázüzeműre, minden reggel a ló fenekébe dugott, kifúrt nádszál segítségével felfújja a táltost, ápolva ezzel az ősi tradíciókat.
Nagy öröm lesz ez az országnak, a zöldmozgalom diadala, Schiffer lószarban fog hemperegni nagy boldogságában, Szijjártó meg majd bejelenti, hogy a nyugdíjasok számára új eledelt tervez bevezetni a kormány, az úgynevezett Nemzeti Gombócot, mely rostokban gazdag természetes eredetű csemege.
De szép idők is lesznek, mikor majd Kósa huszár vezeti Hajdú vármegye lovas bandériumát, ami igaz – igaz - én is már úgy szeretném látni őt, meg az egész bandáját – mentében…
Azt mondják a fuvarozók, ha nem talál a kormány ki valamiféle okosságot, amiből nekik pénzük lesz, akkor majd külföldön fognak tankolni, ami elég tetemes hiányt fog generálni az adóbevételeknél, merthogy kiesik majd a rengeteg üzemanyag áfája.
Orbán egy csökönyös szamár, aki álomvilágot akar felépítgetni, amelyik úgy működik, hogy ő csak csettint az ujjával, hogy legyen világosság és lészen világosság – valamelyik könyvben olvasta ezt régebben és megtetszett neki fenemód, meg a könyv főszereplője is tetszett, át is vette egy-két ötletét, meg a stílusát.
Most éppen gyűjti az agyagot, hogy meg tudja formázni a maga képére és hasonlatosságára azt a neki is tetsző élőlényt, ami a régebbi, reménytelenül elavult típust, az embert fogja leváltani.
A java azért még hátra van, hiszen rohan az idő, egy év egy perc szinte, csak várakozás közben tűnik kettőnek, márpedig itt elég sokan várakozunk…
De hamar eljön az a nap is, mikor meg kell egyezni Putyinnal a jövőben alkalmazandó gázárakról, és nem csodálkoznék túlzottan, ha a magyar tehén arról lenne nevezetes, hogy a farka alá gázpalackot kötnének.
Riska lenne a Magyar Gázlelőhely személyesen.
Persze lehet gázt fejleszteni szennyvízből is, éppen most folynak a kísérletek a CNG megnevezésű üzemanyag előállítására Zalaegerszegen, ahol a szennyvíziszapból termelt és megtisztított gázzal jár is már néhány autó.
Remek lehetőség ez a takarékoskodásra, míg csak Orbán ezt is meg nem adóztatja.
De az igazi csapdája ennek a fejlesztésnek nem itt van.
Ehhez a technológiához háztartási szennyvíz kell, melynek leglényegesebb elemét magyarember a forradalmi fülkében állítja elő, miközben maga elé képzeli a Vezért és ettől automatikusan vad nyögésekbe kezd.
De eredménye ennek csak akkor lesz, ha előtte eszik is, márpedig a dolgok mai állása szerint ez a lehetőség a lakosság jelentős része számára a vágyak birodalmába költözik…
Mindegy, majd erre is kitalál valamit a Kis Leleményes, mint ahogy a nyugdíjasok éhendöglesztésének nehéz problematikájára is körvonalazódik már a nevéhez köthető megoldás.
De erről majd legközelebb talán, hiszen nem szabad a jó híreket habzsolni, - még megárt a mértéktelenül adagolt boldogság…

:O)))

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdv, Effendi!
Már csak egy csipet innováció (és a hozzávaló türelem) kell, és maga a kormányzás, mint tevékenység, elegendő lesz a CNG előállításához.

szomjas teve

éva írta...

Pupu (sajnos) beszélhetsz amit akarsz a lassan észbe kapó jobbos közgazdászokkal együtt -akkor is az lesz, amit a Mi Boldogságunk kitalált. Ha bele döglünk is! Az Mszp meg majd harciasan kiáll (mint Szanyi a Bábszínház elé).
Isten mostanában mintha egy kissé zabos lenne ránk?

Névtelen írta...

Kicsit elkésett a cikk, már amennyiben a fuvarozók olcsóbban kapják majd a gázolajat.
De nem baj, az E85 árát még így is 4x annyival emelték, mint a gázolajat! :(

zombi írta...

Azt szokták mondani, hogy akit az Isten büntetni akar, annak elveszi az eszét. Csak most az a nagy kérdés, hogy Isten Orbánékat akarja büntetni, vagy azokat, akik rá szavaztak, vagy nem mentek el szavazni? Hát akiknek így elment az esze, most azok tüntessék is el ezt az országot tönkretevő bagázst. Mert pont úgy felelősek ezért az ország mostani állapotáért, mint az eszement fideszes vezérkar.

Névtelen írta...

Nem szeretem túlságosan a közmondásokat,különösen azt hogy okos enged szamár szenved.Mivel ez a szamár ezt élvezi.De abban hiszek hogy ahol legnagyobb a szükség,legközelebb a segítség.Ennek a ránknehezedő trágyadombnak nemcsak a legerősebb,de egyben leggyengébb pontja is a mi Legemlegetettebb Gazfickónk.És nincs acélból mint Koba.Már ég a kanóc.O.

Patti írta...

Pupu, ma is sikerült megnevettetned... Bár sajnos ezek egyáltalán nem nevetni való dolgok. Hiába, a humort arra találták ki, hogy elviselhetők legyenek ezek a dolgok, de néha úgy érzem, mintha egy filmkomédia zajlana ebben az országban...

éva írta...

Návtelen: persze kompenzálják, 7.5 tonnától felfelé és a mezőgazdasági termelőknek. A feneség az, hogy 7,5 tonna alatt (kb. olyan arány, mint a "senki sem fog az egykulcsostól rosszabbul járni)
mindenki szív, átjárnak majd a határon tankolni - és akkor még az eddigi 97 Ft adó sem folyik be. Ezért szoktak az ilyen intézkedések előtt:
1. egyeztetni a szakmával
2. hatástanulmányt végezni
3. nem a pocikat paskolni!
Zombi: "előbb" az eszét veszik el (ha ugyanis elég eszes, akkor netán még az isteni büntetés alól is ki tudja vonni magát)