Még ebben az évben elindulhat a Malév megszűnése után maradt
űr kitöltésére a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra - MLV Zrt.)
– közölte a német BizTravel értesülésére hivatkozva az azutazo.hu portál pénteken.
A Malév éppen egy évvel ezelőtt 2012. február 3-án
reggel 6 órakor állt le. A nemzeti légitársaság utolsó járata, az MA745-ös
Helsinkiből háromnegyed tízkor landolt Budapesten.
Ma, a Hősök terén megemlékezésre gyűltek össze több százan,
többségükben a megszűnt légitársaság dolgozói.
A repülőtársaság megszűntetése ékes példája Orbán
gátlástalan felelőtlenségének, a nemzeti érdek semmibevételének, a gátlástalan
tolvajtempónak.
Sajnos, a MALÉV megszűnése magával húzta a repülőteret is,
mellyel a Fidesz mindig is igen szeretett foglalkozni.
A magyar légitársaság a Budapest Airport forgalmának 40
százalékát biztosította.
Buzgalmukra egyszer már ugyancsak ráfizettünk, amikor a
repülőtér első korszerűsítésekor leginkább a Nemzeti Színház építésének az
Erzsébet-téri Gödör hátrahagyását eredményező megszűntetéséhez hasonló módon szétverték
a frissen kialakított struktúrát, a kanadai befektető meg vitte a pénzét.
Most éppen a jelenlegi üzemeltetési struktúra szétbarmolása
folyik, melynek első eredményeként sikerült Ferihegyet egy közepes afrikai
ország színvonalára süllyeszteni, korszerű európai repülőtérből fapados
kócerájt gründolni.
A cél – szerintem – az üzemeltető ellehetetlenítése és a
repülőtér üzemeltetési jogának baráti kezekbe juttatása.
Mi másra is utalhat az, hogy akkor, amikor a repülőtér,
melynek forgalmának jelentős észét a MALÉV biztosította, a társaság leállásával
közel egyidejűleg a repülőtér adóterheit jelentősen megnövelték – gazdálkodj
okosan, ugye.
Most jöttem vissza külföldről, teljesen lehangolt az a
siralmas látvány, ami az utazót Ferihegyen fogadja.
A Malév közel 3 millió utast szállított évente 23 ezer
járatpáron és 45 városba repült közvetlenül.
A repülőtér utasszáma 4,7 százalékkal csökkent tavaly,
részben a Malév csődje miatt.
De nem az utaslétszám csökkenése a legfőbb baj, hanem a
repülőtér átpozícionálása, ugyanis ezidáig a járatokkal közvetlenül Budapestről
is el lehetett érni rengeteg utazási célt, most viszont csak arra jó a repülőtér,
hogy ráhordja az utast Frankfurtra, Bécsre vagy Amsterdamra.
A repülőtéren felállított esküvői sátrak már a legalja egy
repülőtérnek, de a fapadosoknak semmi sem drága, ha takarékoskodásról van szó, így
könnyen meglehet, hogy egy liba komfortosabb körülmények között repülhet, mint
a légiutas.
Jellemző, hogy a Ryanair az állóhelyek bevezetésén
gondolkodik, mondván, hogy az idáig rigorózusan ellenőrzött biztonsági övek
amúgy sem védik meg semmitől sem az utasokat.
Így aztán a diák vagy a kispénzű turista álldogálhatna az út
során, a kapaszkodók hasonlítanának a buszokon lévőkre, és "szárnyszerű
támasz" is tartozna hozzájuk.
Remek terv, hasonlít hajdani kollegámnak a temetők
megreformálására kidolgozott tervéhez, melyben a halottakat papírcsövekben,
állva lehetne temetni, a helykihasználást növelendő.
Fapadossal vagy az utazási irodák charter-járataival repülni
egyébként is maga a pokol, az utas nem tudja kinyújtani a lábait, nincs az
üléseken lábtámasz, összegörnyedve és lehetőleg mozdulatlanul kell
Átvészelni azt a csekély 8-9 órát, ameddig a Condor és
társaik vendégszeretetét élvezhetjük.
Az uniós rendelkezések a sertés szállítását
tisztességesebben szabályozzák, mint az emberekét.
„A 100 kg
körüli testtömegű sertésekre eső rakodási sűrűség nem haladhatja meg a 235
kg/m2-t. Ha a sertések fajtája, mérete és fizikai állapota szükségessé teszi,
az előírt minimális alapterületet növelni kell. Az időjárási viszonyoktól és a
szállítási időtől függően az alapterület legfeljebb 20%-kal növelhető.
(7) Sertések légi szállítása során a rakodási sűrűség
nagyobb lehet annak érdekében, hogy felszálláskor, leszálláskor vagy légörvény
esetén az állatok sérülése elkerülhető legyen, azonban ilyenkor is biztosítani
kell minden állat számára a lefekvési lehetőséget.
A rakodási sűrűség megállapításakor figyelembe kell venni az
éghajlatot, a tervezett teljes szállítási időt és az érkezés tervezett
időpontját” – írja a 52/2003. (VIII. 15.) GKM-FVM együttes rendelet az
állatszállítás állatvédelmi szabályairól.
Nem a disznóktól irigylem a jólétet, de azokat a disznókat, akik
az utasok elhelyezéséről döntenek, miközben maguk business-classon vagy első
osztályon utaznak, elreptetgetnék egy-két alkalommal economy-classon, mondjuk Rio
de Janeiróba, oda-vissza.
Szóval, nem egy leányálom ma légiutasnak lenni
Magyarországon, nem túlzottan jövedelmező vállalkozás itt repülőteret
üzemeltetni sem, ellenben lesz még magyar feltámadás, lesz új magyar
légitársaság.
Legalábbis Csiky László, az MLV vezérigazgatója szerint, aki
elmondta, hogy az új légitársaság indulása még a idén meg is történik.
Közölte azt is, hogy az új légitársaságban az állam semmilyen
formában nem képviselteti magát, a projekt magyar kis és középvállalkozások
pénzéből és külföldi forrásokból valósul meg.
Naná, hogy nem képviselteti magát, csak a feltételeket
teremtette meg az előd legyilkolásával, miközben pénzhiányra hivatkozva
vásárolt MOL és RÁBA részvényeket, vett ráfizetéses földgáztárolót, építget
stadionokat.
Hát sok sikert az új cégnek, melyben, ha nem lesznek benne
különféle strómanok neve alatt Simicska vállalkozásai, akinek neve alatt egyébként
az Orbán-vállalkozások a mértani haladvány szerint szaporodnak, akkor faguriga
legyek.
Nem rettegek ettől az opciótól.
:O)))
2 megjegyzés:
Igen, a MALEV elhalaloztatasa egy valodi bunteny volt amelyert remelem felelni fognak ezek a bunkok. Az utaskenyelem egy mas kerdes. Az egyertelmu, hogy (bar utalom ezt mondani, de ez a jelen szituaciora igaz) "regen minden jobb volt". Az utasokat bezsufoljak, a kaja (ha egyaltalan van) minosithetetlen, a sztyaurdeszek nagy resze pedig kozombos es a sharmossag minimalis attributumaval sem rendelkeznek [a MALEV holgyeknek ebbol a szempontbol nem volt parja - persze legalabb is regen]. A helyzet az USA-ban meg rosszabb. Belfoldi jaratokon $25 a poggyasz es altalaban csak cola-szerusegeket adnak (ma mar ragcsalni valot sem). Egyes belfoldi jaratok akar 5 oraig is eltarthatnak. A soherseg miatt sokat bazi nagy carry-on-t visznek magukkal, ami igazabol csak a repulogepen derul ki, es a torvenytisztelo es szereny pasik (~ en) meg szivnak emiatt, mert meg azt a pici hatizsakot sem tudjak elhelyezni. Mindez tobbnyire kisse leamortizalodott stewardess-ekkel.
PuPu!
Szerintem teljesen igazad van, különösen a végkövetkeztetésed.5 emberöltő is kevés lesz, ezt a csürhét kiheverni.
Megjegyzés küldése