Kicsi lett az Adria.
A Földközi tengerhez meg ő kicsi.
Maradt hát egyetlen szóbajöhető megoldás, miután a Csendes
Óceán átmenetileg foglalt, - a Balaton.
Mert navigare necesse est, mondotta volt a Nagy Pompeius, és
ezt a kis diktátorocska is megérteni vélte, ezért hát már uralmának hajnalán
tengeri nagyhatalommá nyilvánította magát.
Az Adrián kezdte el gyakorolni a strómanok alkalmazását,
első kanyarban még a család környékén keresve az alkalmas személyt - meg is
találta.
Ősi hajós család sarja a kiválasztott, emellett látott már
fényképet a Santa Mariáról is, a Titanicról meg csak később készült el a film.
Hogy mi volt az ára a terjeszkedésnek, azt talán ne is firtassuk,
egy háborús helyzetben élő és Európába igyekvő országnak sokféle dologra lehet
szüksége, a hála pedig nem politikai kategória - helyette inkább a különféle
szerződések jöhetnek szóba.
Például egy olcsó adás-vételi szerződés az előzetesen
megjelölt személlyel, garantált engedélyekkel, miegymás.
Vezérünk később már nem volt ennyire finnyás, mert rájött,
hogy a kissé távolabbi családtag csak látszólag olcsó, így aztán mikor a tenger
helyett a tengerit tűzte célul, már megelégedett megbízható ismerősökkel,
azoknak nem kellett elnéznie gyermeteg butuskaságaikat, és azok tudták is a
helyüket azonnal.
Mészáros Lőrinc templomi padjának térdeplője például már
homorúra kopott a rengeteg imától, melyet a padtulajdonos csicskaoligarcha
mondott gazdája egészségéért, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének örökkön való
fennmaradásáért, a szerencse forgandóságának elmellőzéséért - de vissza a
tárgyra.
Maradt tehát a Balaton, mint szóbajöhető vízfelület, meg a
tó partja, melyért már a szocialista időkben is ádáz harcot folytattak
különféle intézmények különféle vezetői, különféle indokok és érdekek alapján.
Így aztán a rendszerváltás elég szép ingatlanvagyont
juttatott ebek harmincadjára, üdülők, nyaralók, vitorláskikötők kerültek
magántulajdonba, aztán az új tulajdonos vagy tudott valamit kezdeni a friss
zsákmánnyal, vagy nem - utóbbi esetben csak nézegette a hámló vakolatot, a
salétromot a szobák falán.
Aztán elindult a pénz is az ingatlanok felé, és szépen
lassan felértékelődött az ingatlanvagyon, viszont ezzel párhuzamosan kezdett
lepusztulni a környezet.
Szerencsésebb államok egy ilyen természeti kinccsel tudnak
gazdálkodni, nálunk ez a szó ismeretlen, ezért hát különféle érdekcsoportok és
szervezett rablóbandák fosztogatták és fosztogatják a mai napig a tavat és a
tóban rejlő lehetőségeket, időnként elharapva egymás torkát, ha a másik útban
van.
Ezer konfliktus terheli a tavat, más az érdekük a
nyaralótulajdonosoknak, más az önkormányzatoknak, időnként holland mintára
be-betöltenek egy darabot a tóból, elszabotálják a parti sétányok kialakítását,
van olyan település a tóparton, ahol a vizet - kis túlzással - csak
helikopterrel lehet megközelíteni.
Van aztán az örök vita - a motoros vizijárművek tulajdonosai
állandó kísérleteket folytatnak kedvtelésük engedélyeztetése érdekében, a
vitorlások tulajdonosai a pokolba kívánják őket és mindenki pokolba kívánja a
zajos és büdös jet-ski huszárokat, akik időnként elő- előrontanak a nádasokból,
frászt hozva mindenkire.
Mondjuk a vitorlások tulajdonosai sem angyalok, mert az
előírásokra fittyet hányva boldogan motorozgatnak a tavon, míg a motoros
jachtok jó kapcsolatokkal rendelkező élelmes tulajdonosai haverjaikkal
vizimentőkké minősíttetik magukat, fuldoklás esetén hívja a 06-1- xxxxxxx
számot!
Amikor a vízen vannak, akkor éppen őrjáratoznak.
A következő nagy érdekérvényesítő képességű csoport a
horgászoké, akik ádáz ellenségei a halászoknak.
Ez utóbbiból kétféle is van, profi meg rapsic, aztán, hogy
vannak e személyi átfedések, azt az se mondja meg, aki tudja – a tihanyi kút -
ha jól emlékszem - kilenc méter mély és a harcsa nem válogat…
Rapsicnak lenni a Balatonon nem egy nagy kunszt,
ma egy halászati szövetkezet vagy ahogy régen nevezték egy halászbokor teljes
hálókészlete elfér a lajbizsebben, az ellenük küzdő legfeljebb csak a
tettenérésben reménykedhet.
Kereslet mindig van, mert a vendég ponty-halászlét szeretne enni, meg sült keszeget és a finnyásabbja, ha meglátja, hogy a tó partján hekket sütnek, világgá megy bánatában.
Kereslet mindig van, mert a vendég ponty-halászlét szeretne enni, meg sült keszeget és a finnyásabbja, ha meglátja, hogy a tó partján hekket sütnek, világgá megy bánatában.
Szóval van gond elég, de a tó óriási lehetőség is egyben.
Az utóbbi években épültek szép vitorláskikötők, de a
balatoni vitorlás-turizmus messze lehetőségei alatt teljesít, a tó még rengeteg
hajót elbírna, ha meglenne a megfelelő infrastruktúra.
Azért is fontos lenne ez, mert a balatoni szezon rövid,
júniustól-augusztus 20.-ig tart, a vitorlásszezon viszont egy-két hónappal is
hosszabb lehet – nincs szebb az őszi Balatonnál.
A parti sáv viszont túlterhelt, oda új kikötőket építeni a
jelenlegi szabályozás szerint meglehetősen körülményes, gyakorlatilag szinte
lehetetlen.
Ugyancsak körülményes új hotelek, vendéglátóhelyek
létrehozása, mert a Balaton-törvény roppant szigorú előírásokat tartalmaz a
környezet védelmében.
Attól tartok, ezek fellazítása – márpedig egyértelműen erről
van szó, mikor a Fidesz módosítani kívánja a 2008-as Balaton-törvényt mely
azért született meg teljes politikai egyetértéssel, egyhangú szavazással –,
mert a környezetvédelem és a közvélemény azt tapasztalta, hogy az erőteljes
beruházói nyomulás, és a minden önmérsékletet mellőző nyaralótulajdonosi
igények miatt a Balaton környékén kaotikus állapotok alakultak ki.
Hihetetlen erős lobbyk harcolnak egymással és a
környezetvédőkkel, tíz éve nincs például parti sétány, mert nincs rendelet a
kisajátítási eljárásról, amit a kétharmad uszkve öt perc alatt tudna meghozni,
csakhát – rossz nyelvek szerint - a kisajátítandó területek gazdái
Fidesz-közeliek.
Na, de majd most!
Ha meglesz az új törvény, akkor szabad lesz a pálya, az
ingatlanárakat pedig már ma is csak a Nautilus szalonjának ablakából lehet
nyomon követni, végre apránként el lehet kezdeni az ország felvásárlását.
A javát még a választások előtt kellene kicsipegetni, mert
ki tudja, mit hoz a jövő, a Vezér pedig csak tutira megy.
Abban pedig teljesen biztos, hogy hozzáfoghatóan pofátlan
politikus előre-hátra száz évre nem született és nem is fog születni ebben az
országban, így a családi vagyonhoz - méginkább a strómanok nevén szereplő
vagyonhoz - senki sem fog hozzányúlni.
Kívánom, hogy tévedjen.
Amiben élünk, az maga az argentin modell - csődbe vinni az
államot, nyomorba a lakóit, majd a kevés gazdag felvásárol mindent.
Az egyik gazdagot Orbán Viktornak hívják, lehet is majd
látni a Balatonon, magánjachtja, a Nimitz osztályú HMS Anikó fedélzetén, ott
köpködi a szotyolát a parancsnoki hídon, alul meg az ellenzék prominensei
húzzák az evezőt…
A Balatonból meg egy száz méter szélességű parti sávot
elhódítunk, és kiosztjuk a hős fülkeforradalmárok között, hadd örüljön az
apraja is…
Fejlődik az ország!
Vissza…
:O)))
8 megjegyzés:
Kedves Pupu!
Lebuktál.:) Végre tudom, hogy nézel ki és végre tudok néhány dolgot Rólad. Most már értem miért írsz ilyen jó írásokat, nagyon sok mindent kipróbáltál és széleskörű a tájékozottságod. További sok sikert kívánok az írásaidhoz! Bubu64(Mária)
Mondhatom, jól nézek ki, vedlett vén teve...
Kellett ezt neked megtudnod?
Persze fiatalkoromban, nem mondom... Akkor 185 magas, feketehajú és kékszemű voltam, kaszkadőr és nőgyógyász, továbbá gitárkísérettel énekeltem, de ma már...
:O))))))))))
Addig nincs baj, ameddig működőképes a procedurális memória :-)))
http://www.youtube.com/watch?v=_mC1KyRSl3A
özv. Kussné
Kedves Pupu, segítene abban, hogy Mária élményét én is átélhessem.
Szeretném én is megismerni Önt.
Egy blogbejegyzését sem hagyom ki.
Erzsébet
Kedves Erzsébet, állítólag a kanadaihirlap.com -on lehet találni valakit, aki állítólag tud segíteni,tálán ott kellene körülnézned!
:O)))
Kedves Pupu!
Irigyellek. Mert Neked a téma a földön hever. Meg mellette a poén is.Bezzeg egy autókereskedő! A szívét is kiteheti, mire nagy nehezen el tud ma adni egy autót.
Lelkes régi olvasód: morzsi.
PuPu
Örvendek!;)
Sok sikert az Óperenciás tengeren túl is!:)
Felkerestem a kanadaihirlap.com oldalt. Köszönöm.Erzsébet
Megjegyzés küldése