Nincs nekünk szerencsénk, még a
forradalmainkkal sem.
1848 még tartja magát úgy-ahogy, habár tanulságait annak se vontuk le, helyette csináltunk belőle egy szép, színes mesekönyvet, Háry Jánossal, Iluskával, kétfejű sárkányokkal, gonosz Hókuszpókkal, meg lánglelkű forradalmárokkal.
Hogy szembenéztünk volna a tanulságokkal, bevallottuk volna a politikai melléfogásokat, szembenéztünk volna az illúziókkal, melyekért az életüket adták Klapka és Bem honvédei – olyan istenfia ebben az országban nincs.
Ha itt valaki azt mondta volna, hogy a Nagy Háborút lezáró Trianoni béke durva rendelkezéseiben ott voltak 1848 bűnei a nemzetiségi kérdés kezelésében, valószínűleg kiátkozták volna, hiszen nem igazán illett a Bem-após, Klapkás, hős Kossuth apánkos freskóra, említeni is súlyos modortalanság volt.
Kossuthról sem készült kép szakáll nélkül, női ruhában, menekülés közben.
Hiába, az illúzió általában felülírja a valóságot.
1918 már feledésbe merült, az őszirózsás forradalom kiszenvedett, mint liba a lakodalomban.
Emberfia nem meri említeni, hiszen ha valaki szóba hozza, hát kénytelen megemlíteni a gyűlölt, nyúlszájú grófot, aki a saját birtokain kezdte volna a földosztást, hogy juttasson valamit a háborúban vérét adó, a vérontásba belefáradt parasztságnak, munkásoknak, hogy legyen okuk feltápászkodni a földről, ahova lerogyni alig maradt erejük, mire hazabotorkáltak az Isonzótól, négy év harcai után.
A gróf egyetlen szerepet tölthet be a magyar történelemben: ő lett kinevezve felelősnek Trianonért – a valódi felelősök által.
Ez a szép szokás a mai napig fennmaradt, ma is azok nevezik meg a felelősöket saját bűneikért, akiknek lelkén száradnak a mai közállapotok.
1848 még tartja magát úgy-ahogy, habár tanulságait annak se vontuk le, helyette csináltunk belőle egy szép, színes mesekönyvet, Háry Jánossal, Iluskával, kétfejű sárkányokkal, gonosz Hókuszpókkal, meg lánglelkű forradalmárokkal.
Hogy szembenéztünk volna a tanulságokkal, bevallottuk volna a politikai melléfogásokat, szembenéztünk volna az illúziókkal, melyekért az életüket adták Klapka és Bem honvédei – olyan istenfia ebben az országban nincs.
Ha itt valaki azt mondta volna, hogy a Nagy Háborút lezáró Trianoni béke durva rendelkezéseiben ott voltak 1848 bűnei a nemzetiségi kérdés kezelésében, valószínűleg kiátkozták volna, hiszen nem igazán illett a Bem-após, Klapkás, hős Kossuth apánkos freskóra, említeni is súlyos modortalanság volt.
Kossuthról sem készült kép szakáll nélkül, női ruhában, menekülés közben.
Hiába, az illúzió általában felülírja a valóságot.
1918 már feledésbe merült, az őszirózsás forradalom kiszenvedett, mint liba a lakodalomban.
Emberfia nem meri említeni, hiszen ha valaki szóba hozza, hát kénytelen megemlíteni a gyűlölt, nyúlszájú grófot, aki a saját birtokain kezdte volna a földosztást, hogy juttasson valamit a háborúban vérét adó, a vérontásba belefáradt parasztságnak, munkásoknak, hogy legyen okuk feltápászkodni a földről, ahova lerogyni alig maradt erejük, mire hazabotorkáltak az Isonzótól, négy év harcai után.
A gróf egyetlen szerepet tölthet be a magyar történelemben: ő lett kinevezve felelősnek Trianonért – a valódi felelősök által.
Ez a szép szokás a mai napig fennmaradt, ma is azok nevezik meg a felelősöket saját bűneikért, akiknek lelkén száradnak a mai közállapotok.
1919 forradalmát említeni egyenesen
hazaárulás-számba megy, jóllehet az alatt a négy hónap, az ominózus 133 nap
alatt az a rezsim – igaz, vörös zászlók alatt – az utolsó honvédő háborút
folytatta, nem is eredménytelenül az ország területi épségének fenntartása
érdekében.
Ha nem ezt teszi, Debrecen, Szolnok, Hódmezővásárhely ma ősi dák városok, Szeged meg Szerbia gyöngyszeme lenne.
De erről sem szabad beszélni, ahogy a Tanácsköztársaság Vörös Hadseregét vezető Stromfeldről sem, annál inkább a lováról, melyet a románok után hősiesen bevonuló Horthy különítményesei elrekviráltak, hogy a Fővezérnek legyen min bevonulni a bűnös városba, Budapestre.
És a véres, ötezer áldozatot követelő megtorlást sem lehet említeni, sem a Dunába lőtt újságírókat, sem a megnyúzott papot, sem a felakasztott festőnőt, sem Orgovány élve elásott áldozatait, ellenben taknyunk-nyálunk összefolyhat a meghatottságtól Horthy említésekor.
Hogy a Trianoni Békeszerződést ő íratta alá, az senkit nem akadályoz meg abban, hogy honmentőnek tartsa.
Hogy az országot a nácikhoz kötő bécsi döntések miatt hongyarapítónak gondolják, hogy a magyar zsidók százezreit elpusztító intézkedéseket a németek nyakába varrják – napi gyakorlat.
De az országot megszállni kívánó kisantant elleni harcot vezető Kun Bélát természetesen lehet boldogan Kohn Bélázni, és nincs senki, aki elmondaná, hogy hülyegyerek, amikor bánatosan belebőgöd az éjszakába kiérlelt nézeteidet erről a cseppnyi országról, akkor jusson eszedbe: Kun Béla, Stromfeld, Landler nélkül éppen feleakkora lenne az ország.
Amikor meg a Székely Himnuszt porlasztod, emlékezzél egy percre a Székely Hadosztályra is, amelyik megnyitotta a frontot a románok előtt.
Hja, a történelem nem fekete-fehér ám…
Ha nem ezt teszi, Debrecen, Szolnok, Hódmezővásárhely ma ősi dák városok, Szeged meg Szerbia gyöngyszeme lenne.
De erről sem szabad beszélni, ahogy a Tanácsköztársaság Vörös Hadseregét vezető Stromfeldről sem, annál inkább a lováról, melyet a románok után hősiesen bevonuló Horthy különítményesei elrekviráltak, hogy a Fővezérnek legyen min bevonulni a bűnös városba, Budapestre.
És a véres, ötezer áldozatot követelő megtorlást sem lehet említeni, sem a Dunába lőtt újságírókat, sem a megnyúzott papot, sem a felakasztott festőnőt, sem Orgovány élve elásott áldozatait, ellenben taknyunk-nyálunk összefolyhat a meghatottságtól Horthy említésekor.
Hogy a Trianoni Békeszerződést ő íratta alá, az senkit nem akadályoz meg abban, hogy honmentőnek tartsa.
Hogy az országot a nácikhoz kötő bécsi döntések miatt hongyarapítónak gondolják, hogy a magyar zsidók százezreit elpusztító intézkedéseket a németek nyakába varrják – napi gyakorlat.
De az országot megszállni kívánó kisantant elleni harcot vezető Kun Bélát természetesen lehet boldogan Kohn Bélázni, és nincs senki, aki elmondaná, hogy hülyegyerek, amikor bánatosan belebőgöd az éjszakába kiérlelt nézeteidet erről a cseppnyi országról, akkor jusson eszedbe: Kun Béla, Stromfeld, Landler nélkül éppen feleakkora lenne az ország.
Amikor meg a Székely Himnuszt porlasztod, emlékezzél egy percre a Székely Hadosztályra is, amelyik megnyitotta a frontot a románok előtt.
Hja, a történelem nem fekete-fehér ám…
Aztán a vesztett II. Világháború
után Sztálin vasmarkában már csak vergődni lehetett, majd halála után
elindulhatott az erjedés.
Lett Petőfi kör, az egyetemisták is elkezdtek politizálni, a munkásság is elégedetlen volt a hidegháborús állapotokkal, de a világtörténelmi körülmények is szerepet játszhattak abban, hogy ismét lett egy forradalmunk, mely 1956. október 23.-án délután kettőtől hatig tartott, mert ami utána következett, az már mindennek volt nevezhető, csak forradalomnak nem.
Az eredeti követelések feledésbe mentek, megjelentek a Horthy-restauráció képviselői, kommunistákat gyilkoltak, romboltak, fosztogattak – de hát persze, egy forradalom csak távolból szép, közelnézetből leginkább hányingert lehet kapni a látványtól.
Tulajdonképpen a Szovjetunió teljesített volna bizonyos követeléseket, de a kialakult helyzet miatt erre már módja sem volt, hiszen az államhatalom felbomlott, irányítás nélkül maradt, így politikai megoldás helyett törvényszerűen bekövetkezett a bukás.
Lett Petőfi kör, az egyetemisták is elkezdtek politizálni, a munkásság is elégedetlen volt a hidegháborús állapotokkal, de a világtörténelmi körülmények is szerepet játszhattak abban, hogy ismét lett egy forradalmunk, mely 1956. október 23.-án délután kettőtől hatig tartott, mert ami utána következett, az már mindennek volt nevezhető, csak forradalomnak nem.
Az eredeti követelések feledésbe mentek, megjelentek a Horthy-restauráció képviselői, kommunistákat gyilkoltak, romboltak, fosztogattak – de hát persze, egy forradalom csak távolból szép, közelnézetből leginkább hányingert lehet kapni a látványtól.
Tulajdonképpen a Szovjetunió teljesített volna bizonyos követeléseket, de a kialakult helyzet miatt erre már módja sem volt, hiszen az államhatalom felbomlott, irányítás nélkül maradt, így politikai megoldás helyett törvényszerűen bekövetkezett a bukás.
Szánalmas forradalmaink
egytől-egyig elbuktak, mégis azt mondom, hogy lehetett volna hasznuk.
A nemzeti összetartozás, a közös célok akár össze is kovácsolhatták volna a magyar népet, de nálunk ez valamiért soha nem sikerül.
1956 esetében a Horthy-restauráció szorította ki a demokratikus elképzeléseket, 56-ban a hazatérő nagybirtokosok, 1989 után pedig a nosztalgiázó dzsentrik és csemetéik tették lehetetlenné, hogy ez a nap a nemzet összetartozását és közös céljait szimbolizáló nap legyen.
A pontot az i-re a forradalom ötvenedik évfordulója tette fel, amikor a nemzet tiszteletére összegyűlt ötven állam és kormányfő jelenlétében puccskísérletre került sor, mely nem a hatalom határozottsága, hanem a tömegtámogatás hiánya ítélt halálra,
De arra jó volt, hogy 1956 eszméjét szarba tapossa az a beteg ember, aki szeretné bizonyítani, hogy a történelem vele kezdődött.
A nemzeti összetartozás, a közös célok akár össze is kovácsolhatták volna a magyar népet, de nálunk ez valamiért soha nem sikerül.
1956 esetében a Horthy-restauráció szorította ki a demokratikus elképzeléseket, 56-ban a hazatérő nagybirtokosok, 1989 után pedig a nosztalgiázó dzsentrik és csemetéik tették lehetetlenné, hogy ez a nap a nemzet összetartozását és közös céljait szimbolizáló nap legyen.
A pontot az i-re a forradalom ötvenedik évfordulója tette fel, amikor a nemzet tiszteletére összegyűlt ötven állam és kormányfő jelenlétében puccskísérletre került sor, mely nem a hatalom határozottsága, hanem a tömegtámogatás hiánya ítélt halálra,
De arra jó volt, hogy 1956 eszméjét szarba tapossa az a beteg ember, aki szeretné bizonyítani, hogy a történelem vele kezdődött.
Ma már ott tartunk, hogy az ünnepen sem a kormányfő, sem az államelnök nincs
jelen, ami tulajdonképpen derék dolog, hisz nincs annál szánalmasabb, mint
amikor a maffia lengeti a szabadság zászlaját.
Itt állunk ma forradalom nélkül, a hajdani forradalmárok és ellenfeleik
sírjai előtt, többségüket csak az különböztette meg egymástól, hogy az egyiken
egyenruha volt, a másikon meg civil, de mindketten egy szebb, jobb,
demokratikusabb, békés Magyarországot szerettek volna.Ahogy elnézem, ez a vágy a fülkeforradalom után sem jött össze…
Ma, amikor Rákosi pocakos szelleme itt flangál közöttünk és Horthy hangján szól a néphez, el kellene gondolkodnunk azon, hogy nem lenne-e időszerű elkezdeni levonni forradalmaink tanulságait.
Még mielőtt már megint késő lenne…
:O)))
76 megjegyzés:
A sógorom mesélte, aki műszaki egyetemista volt '56-ban. Persze ott voltak a Sztálin szobor ledöntésénél is. Az istennek se boldogultak a népek a behemóttal, Csepelről hoztak valamilyen vágógépet, hogy kiugrasszák végre a csizmájából a Vezért. A közelükben bámészkodott egy vadászruhás "keresztény-nemzeti" középember, és megjegyezte: Na, most mehetnek a prolik, ahová valók! Majdnem meglincselték, de akkor még, - az első napok egyikén - pár észnél lévő ember kimenekítette a tömegből.
PuPu esszenciáját adtad annak amiért még mindig itt tartunk.Zseniálisan összegerebjézted Mo történelmét.Nekem is módomban volt 56 - ot átélni 9 évesen és nem sok felemelő van az emlékeimben erre a napra emlékezni.Ahány ember annyi 56 és ez igaz.Az hogy nincs bennünk annyi képesség , hogy levonjuk a tanulságokat , ez történelmi hiba.Aki nem tanul a történelemből az arra itéltetik hogy ujra átélje.Nagy igazság!
Tisztelt Teve!
Helyén való megemlékezés, pontos helyzetkép.
Csak gratulálni tudok.
A Cég - A CIA regénye addig még nem publikált visszaemlékezések és dokumentumok alapján - azt vizsgálja, hogy a CIA-nek milyen szerepe volt az 1956-os forradalomban.
A nálunk 2007 -ben bemutatott film alapjául a Newsweek egykori kelet-európai tudósítója, Robert Littell sikerkönyve A cég szolgált.
Számomra ez az 56-os felforgatás majd az amerikai cserbenhagyás hitelesnek elfogadott története.
Kedves Púpos, ennyire már régen értettem egyet Veled!
Éljen a valamikor csak elkövetkezendő forradalmunk!!!
Bloggazda!
Kimaradt egy fontos gondolat a posztodból!
Vajon miért nem szeret történelmet tanulni a magyar emberek többsége? Pedig ebből sok dolgot megérthetne!
Szerintem azért, mer az értelmesebbje nem akar egyetlen hazugság-irányzathoz sem tartozni...a ténykutatásokra meg nincs sem elhivatottsága, sem kapcsolatrendszerei vagy éppen gusztusa.
A tanulásnak vannak külső-belső segítő körülményei, sőt feltételrendszerei is.
Például az óvónéni amikor a csoportszobában télen mesél nem nyitja rá az ablakokat a kicsikre, hogy közben megfázzanak, de csokitortát sem egyedül eszik mesélés közben, hogy közben azt figyelhesse: ez a gyerekekre miképpen hat?!
a cikk jó!
igénybejelentés: kérnék egy elemzést Gyurcsány 2018-ra szóló alapvetéséről!!
Szegény Nagy Imre hogyan gondolhatta Jalta után 11 évvel hogy az oroszok el engedik országunkat.
Kedves PuPu !
A mára mutató történelmi igazságaid teljes mértékben igazak és arra mutatnak rá, hogy nem vagyunk képesek szembenézni a saját elvakult hibáinkkal.
Nem ártana ilyenkor egy kis tarkón legyintés és világos beszéd a valóság érdekében egyesek esetében.
Jóleső érzés, hogy ezt, te meg is teszed, pláne az ünnep napján, időszerűen.
Nem kell azonban olyan messzire mennünk, hogy a balek csinálók szerepére rátaláljunk.
Nemrég a FIDESZ és az MSZP összefogásával próbáltak balekot találni az elcseszett rendszerváltásra és próbálták az egész katyvaszt a Gyurcsány nyakába sózni, hogy ők a háttérben tovább játszhassák a kisded játékaikat.
Erről még mindig nem tettek le, mivel az MSZP képtelen szembenézni saját magával.
Ezért nem lesz baloldali összefogás.
A saját bajainkért senkit nem okolhatunk, ilyenek vagyunk, sajnos.
Azért volna kedvem egyeseket alaposan seggbe rúgni ezért.
Nekünk is lehetne annyi eszünk, hogy a hatalom közelébe se engedjünk ilyen embereket.
Na, ez a legnagyobb bajunk !
Üdv sphagin.
A szentendrei Turul szobor állítasa alkalmából rendszert beszélgetésen lárható volt, milyen történelmi tanulságokat vontak le forradalmainkból
Megváltoztatott múlt, jövő(nk)?
https://youtu.be/lqq01tQ96EQ
gazi csemege, Barcs igazi története. Megírása előtt 120 közvetlen átélővel készítettem riportot !!!
Hallgatható:
https://www.youtube.com/watch?v=oq0iFrxV7Sw
https://www.youtube.com/watch?v=oq0iFrxV7Sw
Orbán Júlia drámapedagógus előadásában a 44. perctől !
https://www.youtube.com/watch?v=PLnkd_LQq4Q
OLVASHATÓ:
http://mek.oszk.hu/05600/05611
Kedves PuPu!
Továbbra sem értünk egyet, hálistennek! Elégedett vagyok! Csücsülök a babérjaimon, legalább egy szusszanásig! Korábban ugyanis nem értettük egymást, most viszünk nem értünk egyet! Hatalmas eredmény ez! A gondolatok ütköztetésének legkeményebb szakaszát tudhatjuk magunk mögött: nem értés – egyet-nem-értés – megértés. A cél karnyújtásnyira van! Viszont….
A kommentek sodrásában egy új dilemma jelent meg és a figyelem középpontjába került egy pillanatra. Izgalmas! Kissé megkésve ugyan de meg kell vizsgálnom: leváltható-e az Orbán rezsim békés választások útján? Hamarosan írok erről –engedelmeddel!
E.
Kedves Névtelen! Volt reális alapja: 1955-ben kötötték meg a győztesek az osztrák államszerződést, amelynek alapján Ausztria független lett, és onnan kivonták a szovjet csapatokat is, megszűnt az ország négy megszállási övezete (amerikai-angol-francia-szovjet), Ausztria nem is lehetett az akkoriban alakult NATO tagja. Hasonlóban reménykedtek a magyarok is, ezért mondták ki a Varsói Szerződésből való kilépést. Hogy azután Ausztria miért lett a Reich "kényszerű" része (1938-tól), Magyarország meg "utolsó csatlós"? Lehet, hogy már az október 30-át megelőzően is előfordult atrocitások is hozzájárultak ahhoz, hogy a Nyugat szabad kezet adjon a rendcsináláshoz.
Hmmm...!
Kedves PuPu! Ritmuszavar! Amit az imént írtam, semmiképpen sem a "Sárbatiport forradalom" c. posztban kifejtett figyelemre méltó és izgalmas felvetéseidre vonatkozik. Kicsit loholok magam után!
Bocs!
E.
PuPu, ezeket az egyrészt kőkeményen deheroizáló, illetve a másik oldalról az intézményes átszínező, bűnbakállító tendenciával érvekkel, tények segítségével szembemenő, felvilágosító tényeket egy egész országgal megismertetni és felfogatni hatalmas feladat lenne. Pláne úgy, hogy ezt egyetlen hatalom se vállalja be. Kellenek a népmesei, romantikus hagyományok a történelmi tudat és ismeretek helyett a tankönyvekbe és a "nemzeti" lelkülethez!
Már csak ezért IS rendkívül becsülendő és kimelkedő jelentőséggel bíró ez az összeállításod, mert akinek van affinitása a befogadásához, könnyebben tesz rendet a történelemkönyvek által jócskán átmanipulált történelemfelfogásában.
1818-at legyen szíves javítani. Amúgy nagyon rendben van.
jaegtoer
Szép munka! Köszönöm!
Kedves Pupu, csak azt tudom irni, Bravo!
Kicsit méltatlan :(
http://index.hu/belfold/2015/10/23/gyurcsany_ferenc_megdontotte_a_leggyorsabban_emlekezes_rekordjat/
Persze, ha figyelembe veszünk egy Apró adalékot ...
„Az ország politikai és
gazdasági konszolidációja bizonyítja azt is, hogy helyesen járt el a Magyar
Népköztársaság akkor, amikor a megtévedtekkel szembeni megbocsátás mellett
kérlelhetetlenséget tanúsított az ellenforradalmi felkelés főbűnöseivel szemben.
A Legfelsőbb Bíróság Népbírósági Tanácsának Nagy Imre és társai ügyében hozott
ítélete szigorú és igazságos volt. E per lefolyásával a magyar nép leszámolt
azokkal a bűnösökkel, akik a nép nyakára zúdították az 1956. évi ellenforradalmi
felkelést."
Nos, engedtessék meg pár szó az igazság okán. Nem tudom ki hány éves, hol volt akkoriban? Most sem történik más, mint mindörökkén,nem szívesen beszél senki sem az egész igazságról. Vagy nem akar, vagy nem mer, uram bocsá' talán ott sem volt, ezért folyik akadálytalanul a Wittner félék által a hamisítás. Nos, akkor hetven és pár év távlatában elmondom szerény és sohasem tévedhetetlen véleményemet, mint aki élvezője és szenvedője volt egyúttal az eseményeknek.
Így visszaemlékezve és összegezve minden tényezőt és megtapasztalt eseményt három részre osztom az eseményeket.
1. szakasz: (KB. 3 nap) az igazi forradalom szakasza.
2. szakasz: Ellenforradalmi szakasz, megjelentek a darutollas, vadászruhás, stb, anno elűzött volt gyár és földbirtokosok, hogy visszavegyék "jogos" tulajdonukat. (Igaz, az Osztrák határnál már második nap megjelentek.) Első tervezett intézkedésük, Nagy Imre eltávolítása.
3. szakasz: A gyűlölet öldöklő véres szakasza. A börtönből feleslegesen kiengedett köztörvényesek lettek a domináns erők, sok helyen bújtatva forradalmárként jelentek meg, de ilyen forradalmártól ments meg Uram minket.
Azt tartom a legszomorúbbnak, hogy az első legrövidebb tiszta szakaszról beszél mindenki és annak nyakába akarnak minden disznóságot varrni, pedig utána minden volt csak nem forradalom. Persze most sem hazudtolja meg magát a magyar értelmiség, a történészek, hallgatnak mint az a bizonyos a fűben és megy a keverés. Lassan meghalnak a résztvevők és már mindenki azt mond amit akar.
Úgy látom a történelem ismétli önmagát. Szegény apám kint volt a Don kanyarban Voronyezsnél. Sokat mesélt amig meg nem halt szegény feje. Az évfordulókor olvasom a helyi lapban, hogy a németeknek köszönhető a sok magyar katona halála, mert nem engedték visszavonulni őket. Hát ennél nagyobb hazugság nem létezik. Apám parancsnoki rádiós volt és elmondása szerint három alkalommal vette a figyelmeztetést a német parancsnokságtól, hogy "visszavonulni, a kör bezárul". Nem a németek, hanem pontosan a magyar parancsnok akadályozta meg a visszavonulást, de Ő nem hibás, neki szobrot kell emelni!! És az ember ne legyen elkeseredve!!!
New Tiborc !
Valahogy így, ugyanezt mondták és tanították a tanúk és a résztvevők nekem is.Közülük egyik sem fogott fegyvert sem az államhatalom, sem a magyar emberek ellen.
Szervusztok, jó estét !
Bocs, de hol lehet elolvasni GyF röpiratát? Nem a rőla szóló kommenteket, hanem magát a röpiratot?
Két filmet ajánlanék a fiatalok (azaz mindenki) figyelmébe '56 kapcsán:
Szabadság Szerelem (Teljes film)
Eldorádó
És egy könyvet is: Vámos Miklós: Zenga zének
Ennek az első fejezetét elolvashatjátok a szerző honlapján:
Zenga zének
gugli kereső: Gyurcsány, - Fletó fészbukk, - "sokak magyarországa c röpiratom itt olvasható "
kattints rá a képre.
PuPu! Korrekt, megszivlelendő, tanulságos irás. Tömörebben, velősebben csak Moldova tudta értelmezni: OSE - Okróberi Sajnálatos Események...
Hogyan lehet valaki ilyen dilettáns? Miközben "Sokak Magyarországáról" beszél, felteszi az általa írt anyagot egy eldugott kép mögé, olyan kétségkívül dizájnos formázásban, amit a legtöbb proliember olcsó gépe és korlátos internete meg sem jelenít, ahelyett, hogy feltenné egy egyszerű pdf-be, egy egyszerű szöveges link mögé, ami mindenki számára könnyen hozzáférhető, ami mindenki számára letölthető és elolvasható. Így magára vethet GyF, ha ezerszer előbb találják meg az emberek a művéről szóló, mások által írt kommenteket, az írásábólk önkényesen kiválasztott részleteket, s csak nehezen lelik az eredetit (egyébként a keresőmotorok sem találják a neten - azok sem gondolják, hogy egy sm rövidítés mögé van az ő anyaga elrejtve. Nem volt neki már egyszer elég baja ebből? (nem a Fencre gondolok...)
Gyurcsány Ferenc: Sokak Magyarországa
egyébként itt található:
Gyurcsány Ferenc: Sokak Magyarországa
A tartalomnak kellene überelnie a formát és nem a formának a tartalmat! Megint milyen tanácsadói lehetnek, akik ezt a megoldást javasolták neki!? Csak gratulálni tudok hozzájuk!
Akit érdekel a téma: http://sm.dkp.hu/data/dk_sokak_magyarorszaga.pdf
Bocs. De ezt is szeretném a figyelmetekbe ajánlani, meglehet tíz éve írták '56 kapcsán. Számomra már a mottója is igen szimpatikus (és aktuális):
"Nem hinni abban, amiben hinni illik; nem lelkesedni azért, amiért lelkesedni kötelező; nem utálni azt, amit a hatalmasok utálatosnak mondanak - itt kezdődik a veszedelmes élet. Önállóan gondolkodni és önállóan érezni: nincs ennél ma veszedelmesebb." (Bálint György).
És a folytatás sem rossz:
"Göncz Árpád valamikor – pontosan nem emlékszem, hogy ’90-ben vagy ’91-ben – azt mondotta egy ünnepi beszédében, hogy „annyi ’56 van, ahányan vagyunk”. Mert mind-mind másként éltük meg. Mások a benyomásaink, az élményeink. Mást tanultunk az iskolában, mást hallottunk a „hivatalosságtól”, és ezzel sokszor szöges ellentétben levőket mondtak szüleink, nagyszüleink, saját emlékeink..."
Olvassátok ezt is el, érdemes:
Gondolatok-ideák
Kedves jaegtoer, köszönöm!
:O)))
Névtelennek: http://sm.dkp.hu/data/dk_sokak_magyarorszaga.pdf
Szívemből írtál.
Jézus ugyan azt mondaná a népnyúzó , élősködő gazember Orbánra és FIDESZ Maffiájára , hogy "nem haragszik rájuk , mert nem tudják mit cselekszenek" De a tényszerű ,millió szám , saját bőrünkön megélt sokéves, folyamatos tapasztalatunk azért mégis az, hogy, ordas nagy népnyúzó ,élősködő gazember Orbán és FIDESZ Maffiája ! A nemtudás vagy torz, sérül személyiség főleg manapság nem mentség a bűnök alól !! Persze a bűnösök mindig tagadnak,főleg míg nyerésben vannak,és hatalmukkal visszaélve, lakájmédiájukon keresztül manipuláltan, propagandisztikusan bizonygatják szűzies ártatlanságukat ! Azért még szemét, rohadt,aljas gazemberek, egyszerüen köztörvényes bűnözők !! !Fortélyos félelmet keltve bénítják le ,ezzel "gyilkolják" meg az országot ! "Vérszívó, hullarablók " Lassú halálra ítélve bennünket ,amit mi sajnos hagyunk és elfogadjuk.......... !
"Hja, a történelem nem fekete-fehér ám…"- írod kedves PuPu. Hát nem. Ki kellene beszélni.Ameddig még élünk.
Hallgattam ezt a beszélgetést Gárdos Ágnessel, és azt mondtam magamban: Hát persze hogy baloldali az ember!
http://hirtv.hu/alinda/gardos-agnes-1310483
Többen is úgy gondolták, -nem tudom miért- hogy Gyurcsány röpírata és PuPu sárbatiport forradalom írása között van valami összefüggés vagy párhuzam. Ha igen akkor kérem nevtelen, repeti, vaslabda kommentelő társakat fejtsék ki kicsit bővebben.
Elolvastam a röpdolgozatot de semmi újat nem tudtam meg belőle. Mindazt amit Gyurcsány kerekké formált, itt a PuPu hívők is megfogalmazták már milliószor. A forradalom szóval nem találok összefüggést. A sárbatiport kép viszont többször is beugrott a röpíratnak szánt -talán ezért is hiányos- dolgozat olvasása közben.
Ma, amikor Rákosi pocakos szelleme itt flangál közöttünk és Horthy hangján szól a néphez, el kellene gondolkodnunk azon, hogy nem lenne-e időszerű elkezdeni levonni forradalmaink tanulságait. Még mielőtt már megint késő lenne…- írja PuPu.
Egyetértek.
Én eredetileg névtelennek akartam segíteni a linkkel (mint többen is).
Nálam ott függ össze a két dolog, hogy el kellene végre kezdeni a saját házunk táján is rendet teremteni, ha ki akarunk egyszer végre jutni ebből a slamasztikából, ami egyre penetránsabb. Ehhez nevükön kellene végre nevezni a dolgokat és azokat a szereplőket, akiknek oroszlán részük volt abban, hogy idáig jutottunk.
Még mielőtt már megint késő lenne...
Valahogy úgy, ahogy pl. itt elkezdték:
Íme 7 bizonyíték, hogy az MSZP csúnyán lepaktált a Fidesszel
De nem mennék ebbe jobban bele, mert jelenleg nem ez a téma...
Bocs!
A szokásos évi vitairattal késtem:) Már ehhez sem volt kedvem. Ezt az ünnepet is elvették tőlünk.
Elviekben egyetértek PuPu írásával, de még inkább azzal, amit Göncz mondott: sokféle 56 van-volt. De ez elmondható bármelyik forradalomról... mert egy forradalom, ugye, általában szembenállásról szól és mindig emberek csinálják akik ezért különféle nézőpontokból szemlélik az eseményeket. 56 esetében PuPu az egyik oldal én meg a másik. Ez még akkor is így van, ha sok év telt el azóta és a mai események megítélésében nagyon sok közös pont van. Elvileg persze a múlt megítélésében is általában.
Egy forradalom mindig is a végső- utolsó lépés. Amikor már más megoldás nem létezik. És igen, nem szép látvány és vérrel is jár. Az igazi kérdés itt PuPu-hoz: van-e egyáltalán létjogosultsága egy forradalomnak ( mikor ennyi szenvedéssel, vérrel, tragédiákkal jár)??? Van-e olyan helyzet, ami egy forradalmat igazolttá tesz? Racionálisan nézve, nincs. Forradalmak pedig mégis vannak. Miért?
A másik kérdés: van-e hozadéka egy forradalomnak?
Ehhez csak végig kell nézni a forradalmak történetét... és mit látsz? Azt, hogy van. A régi, megcsontosodott, elöregedett rendszereket jóformán nem is lehet másképp megváltoztatni. Újat csak a régi lerombolásával lehet létrehozni.
Visszakanyarodva 56-ra: soha nem hittem, hogy a cél az lett volna, hogy a régi feudális rendszert hozza vissza. Ha hagyták volna (szerintem), lehetett volna a demokratizálódás folyamatának egy állomása. Az is lehet, hogy ennek még további, akár polgárháborús következményei is lehettek volna, ... sajnos nem hagyták kibontakozni és ez a világpolitikai helyzetnek köszönhető elsősorban. Talán túl korai volt. Ha viszont elérte volna az igazi célt, megindulhatott volna a Nyugathoz való felzárkózás és ma már rég Ausztria színvonalán élnénk. Ehelyett kaptunk egy újabb, igaz puhább diktatúrát... kb. olyat, ami most van. Igaz, hogy a népesség nagyobb része élt létbiztonságban-ilyen értelemben a mainál jobbnak kell elismerni - de akkor is diktatúra volt, aminek mentálisan ma isszuk meg a levét. A diktatúra még akkor is rossz, ha látszólag jó!!! Ezt soha ne felejtsétek el!
A forradalom mindig egy régi, meghaladott társadalmi rend erőszakos megváltoztatása.
Ha egy erőszakos tömegmozgalom a régi rend visszaállására irányul. akkor azu - tetszi-nem tetszik - ellenforradlom, még akkor is, ha résztvevőit Petőfi XXIII. Sándornak, vagy Vasvári XI. Pálnak hívják.
A lényeg a cél meghatározásában van, nem pedig a jelszavakban.
Ha restaurálni akarják a régi tulajdonviszonyokat, akkor az bizony, nem forradalom.
Addig volt az, ameddig a forradalom megtisztítását követelte, a nemzeti sajátosságok érvényrejuttatását helyezte kilátásba.
Erre nem sokáig volt mód, mert a tizehárom napból tízben legalább a csőcselék randalírozott, és megindult a horthysta restauráció előkészítése.
56 eredménytelen ellenforradalom volt, a mostani pedig eredményes, ennek fő oka az, hogy a társadalom tagjai képtelenek voltak azonosulni a közösségi társadalom eszméjével, nemhitték el, hogy a kapitalizmus nem arról szól, hogy mindenki gazdag lesz, így aztán nem is becsülték sokra azokat a dolgokat, melyeknek birtokosai voltak.
Mindegy, a társadalmi változások során a haladás nem töretlen és nem egyenes irányú, a fejlődés is pávatáncol, de a végeredmény nem lehet ez a jelenlegi katyvasz, mert az ilyen állapotok a társadalmak pusztulásához vezethetnek.
Ami az 56-os kibontakoztást illeti, nekem ennyi is elég volt, nem kellett több áldozat.
Nem, nem a kivégzett gyilkosokra gondolok, hanem a meghülyített gyerekekre, az agyonvert kiskatonákra, a honvéd alezredesre, akit a csócselék a lábánál fogva felakasztott, hogy aztán egy lotyó kivághassa a szívét, meg az eltévedt golyótól meghalt sorbanállóra, az agyonlőtt dabasi pártmunkásra, az egyéni leszáémolások áldozataira...
Az igazi cél egyébként egy önigazgató, jugoszláv tipusú szocializnus lett volna, szó sem esett kapitalizmusról.
A diktatúra valóban rossz, habár ha Orbán rendszerét Kádáréhoz hasonlítod, akkor kicsit eltévedtél az évk forgatagában.
Azt a diktatúrát nem hazudták demokráciának, az a többség diktatúrája volt a kisebbség felett.
Az a diktatúra a maga módján roppant demokratikus volt, már, ha csak a nyolcszázezer párttagra gondolsz, akiknek a véleményére a vezetés folyamatosan kiváncsi volt.
Abban a diktatúrában nem éhezett senki, nem fagyott meg senki, állampolgári jogon járt az egészségügyi ellátás, a parasztnak nyugdíja volt és a lakatos hétvégén a barátaival a saját kisházában bográcsozhatott, a gyereke meg este nyolc után is kimehetett az utcára, ha jött hazafelé az egyetemről.
Hát igen, a szekták viszont be voltak tiltva, a nácik se masírozhattak, a cigányok dolgozni jártak, nem közmunkára, és Kádár nem lopott és nem engedett lopni a munkatársainak sem.
Úgyhogy ez azért bonyolult kérdés és ne ábrándozzunk Ausztriáról - legalább kétszáz éves hátrányban vagyunk velük szemben.
nem az anyagi hátrány a rettenetes, hanem a tudati...
Szóval csak lassan, higgadtan, kedves asta, és ugyan abban igazad van, hogy még a levert foradalom, sőt, a levert ellenforradalom is hasznos, de a haszon mértékét nem csak a győztesek határozzák meg,, hanem a vesztesek is.
1989-ből - minden szkepticizmusom dacára kinőhetett volna a demokrácia százszorszépe, kár, hogy szarkaláb lett belőle.
Apropó, tudja valaki, mi az a kaláb?
:O)))
)
"Nem az anyagi hátrány a rettenetes, hanem a tudati..." Igaz, de a mondat másik fele lehetne a kérdés: Nem a tudati hátrány miatt nem vagyunk képesek kitörni az anyagból?
Érdekes, kedves PuPu, hogy nem írsz a Kossuth téri és a mosonmagyaróvári vérengzésről, ami megelőzte mindazt, amit leírsz.A mosonmagyaróvárinál ott voltam, majdnem végig, és az eredményét is láttam a saját szememmel, úgy ahogy a helyszínről elhozták és kiterítették őket a ravatalozóban. A saját iskola társamat láttam szétlőtt fejjel! 13 éves volt! Egy osztálytársnőm mamáját véresen! ( három gyerek maradt árván) Soha nem fogom elfelejteni. Többségében munkás emberek voltak...fegyvertelenül! Ártatlanok! Nekem nem lehet ezt elhazudni. Tudom kik voltak ott, milyen volt a tömeg, mielőtt a vágóhídra indult. Békés volt, felszabadult és egy csomó gyerek is volt köztük, mint én is. A dolgok azután durvultak el. Azután tényleg a csőcselék jött és rettenetes dolgokat műveltek. A mai napig nem tudjuk, hány ártatlan áldozat volt a Kossuth téren.... ma sincs meg a bűnös!
Ellenforradalom? Milyen forradalom volt itt 48-ban? Kék cédulás csalás... az volt. Meg az orosz tankok.Demokrácia? Még hogy nem mondták? Akkor mégis mit hívtunk népi demokráciának? A többség diktatúrája a kisebbség felett? Nahát! Szóval mégiscsak diktatúra???:) Pedig kénytelen vagyok a kádári rendszerhez hasonlítani, amennyiben az is diktatúra volt és mérgezte a lelkeket, megroppantotta a gerinceket, amit azóta sem tudunk kiegyenesíteni.
Ami 56 deklarált célját illeti, nem a földbirtok rendszer visszaállítása volt, még akkor sem, ha mindenféle gyanús elemek beszéltek is erről... nem! Én már csak tudnám... én is "ellenforradalmár" voltam:)) Tudod, olyan sötétben bujkálós.:)) A cél a semleges polgári, vagy akár a jugoszláv tipúsú munkás önkormányzati rendszer volt. (ezért írtam egy esetleges polgárháborús veszélyről, mert a túlnyomó többség ezt akarta és nem vissza a régit)... ezért sem lehet ezt ellenforradalomnak hívni, hanem egy folyamat részének, ahol a diktatúrát és az elnyomó idegen hatalom jelenlétét tagadták, (tehát a formát) de nem az eszmét magát.... legalábbis nem egészében... amolyan ideológiai továbbfejlődés lehetett volna.
Persze ha te csakis a saját szempontjaidat nézed, akkor nincs kieegyezés, pedig kár. Ez is a történelem hamisítás egy formája. Nem veszed észre?
Találomnak:
De! Ez az oka! Nem tudunk ebből kilépni, pedig azt hittem, majd jön egy új generáció... és most az új generáció is megtapasztalja ugyanazt, amit mi... elcseszik őket is...átok ül rajtunk.
Ja és egy fontos dolgot kifelejtettem: Ki használt először fegyvert? Mert van egy mondás: ki fegyvert fog, fegyver által vész el... hm?
Ezzel szabadították ki a szellemet (erőszakot) a palackból. Bizony! Ezt az igazsgot miért nem mondtad ki, PuPu?
Ki használt először fegyvert, kedves asta?
Olyan hülye katona nincs, aki fegyvertelen tömegre lövetne, ha elolvasod a te oldalad leírásait az eseményekről, akkor ilyenekkel találkozol: elkezdődött a lövöldözás, meg megjöttek a teherautók Csepelről a fegyverekkel, meg ilyesmiket.
Szerinted mit akartak azok, akik a fegyvereket felpakolták?
Pedig ott még tévémaci se volt, a büfét persze ott is kifosztották.
Mosonmagyaróvár szerencsétlen ügy volt, ott a géppuska mögött fekvő katona nem bírta a nyomást, de ő sem parabncsra lőtt, ez a Dudás-perben egyértelművé vált.
Pedig én a Dudást felettébb utáltam.
Gondolom láttad Stefkót is, akit kidobtak a kórház ablakán, meg Vágit, akit keresztülszúertak zászlórúddal.
Megkérdezném, mit akartak a szomszédaid a amosonmagyaróvári határőr-laktanyában?
A Kossuth térerel kapcsolatban is ez a bajom - kinek állt érdekében a békésen barátkozó tömeg lövetése?
Persze "'ezektől" minden kitellt, ugye, a sok szűzlány meg csak ott talált a kezében egy puskát vagy golyószórót...
ha láttad a 2006-os eseményeket, akkor láthattad 56 kezdetét is, itt is provokálták a rendőrséget, megkselték a rendőrt, kövekjkel dobálták meg benzinespalackokkal - gondolod, akármelyik hatalom eltűtrné ezt?
Próbáld ki, menj oda aa TEK kapujáhpozés dobj rájuk benzinspalackot.
A forradalom meg nem a kékcédulán múlott, ami nem volt szép dolog, de fikarcnyit se befolyásolta a végeredményt, ellenben a tulajdonviszonyok váltzozása az valóban fotrradalmi változás volt...
Ehhh - annyiszor meghánytuk-vetettük ezt már, miért pont most jutnánk közös nevezőre?
De azért barátok maradhatunk, ugye?
:O)))
Nos, ezért kellene elkerülni a lehető legvégsőkig a fegyveres felkelést. Mert sorolhatjuk itt napestig egyik vagy másik oldal áldozatait. (Pupukám, Kállai Évát ki is hagytad, aki, amikor látta, hogy mi történik a kiskatonákkal a téren, kiugrott az ablakon.)
Ha fegyver kerül kiszámíthatatlan indulatú, sokféleképp gondolkodó emberek kezébe, akkor nincs megállás. Nem lehet eldönteni, hogy személyes bosszúból ér-e a megtorlás. Az meg kifejezetten tilos, hogy amiatt fenekedjek fegyverrel valaki ellen, mert mást gondol a világról, amit én. Ezért is roppant kártékony a mai kormány viselkedése migráns ügyben Nem, nem azt várom, hogy párás szemekkel siránkozzon a menekültek sanyarú sorsán. De nem adhatna lovat azok alá, a mindenhol, mindenütt megtalálható fenegyerekek alá, akik már ma is készek lennének migránsvadászatot szervezni a határokra. (Egy közmunkás csapatot sikerült is megzargatniuk.)
A kékcédulás ügy meg örök tanulság: ha a cél szentesíti az eszközt, akkor a piszkos eszköztől a cél is szennyes lesz...
Gondolom, PuPu valamelyik következő posztjának témája a "Sokak Magyarországa" lesz, de addig is köszönet Repetinek a linkért!
És EZZEL az MSZP-vel akar Gyurcsány választási szövetséget?
Nem hiszem, hogy ENNYIRE amnéziás lenne, meg hogy azt hiszi, mi mindnyájan akkora emlékezőtehetséggel rendelkezünk, mint a PuPu által már többször idézett aranyhalak!
:-((
Ha már itt tartunk kedves asta tudod-é, hogy a magyarok nagyasszonya Wittner Mariska néni, aki manapság országszerte a forradalmat ünnepli, hol vala az első napokban, és azt tudod-é, hogy mikor és honnan bukkant fel? Nagyon érdekelne milyen infóid vannak, mert jelenleg Ő a tiszta forradalom jelképe az országban. Habár ha Te Móváron rostokoltál akkoriban mint szemtanú, akkor nemigen kóborolhattál a főváros utcáin. Nagy kár, pedig sok mindent láthattál, halhattál volna és most tudnád, hogy a verekedés úgy kezdődik, hogy visszaütnek, egyébként csak verésről beszélhetünk.
Szerintem nem a békés tüntető egyetemisták fogtak fegyvert.
Wittner Mariskáról nemigen ejtenék szót:) Lényegtelen. Az viszont azért elég mulatságos, hogy PuPu a Kossuth téri vérengzést is "ellenforradalmárok" számlájára akarná írni, Mosonmagyaróvárt meg szerencsétlen esetnek nevezte. Utálok a halottak számával érvelni, de most kénytelen vagyok. Csak Mosonmagyaróváron 70-80 halott és 120 sebesült volt, amit később már nem lehetett tudni, mert eltitkolták. Én viszont rögtön a lövöldözés után hallottam olyanoktól, akik akkor jöttek feldúltan a helyszínről. A Kossuth téren 100-nál több...csupa civil. M.Óváron gyerekek is. Ott aztán nem volt fegyver. Volt viszont dum-dum golyó, bár inkább gránátok lehettek, mert a kiterített halottakon nem lövés nyomok voltak, hanem szétszaggatott fejek,csúnya nagy sebek és sok sok talán repeszből származó rengeteg kis seb. Ezt láttam a saját szememmel. Van róla egyébként egy fotó is a neten. Minden szó és kép beégett az emlékezetembe. Gyerek voltam, nem fogtam föl pontosan mi történt, ezért a szavak, amit akkor hallottam egészen biztosan igazak. Az akkori történetek pedig arról szóltak, hogy Dudás közel engedte a tömeget, mosolygott, aztán hátra lépett és egy fehér kendővel jelt adott. Majd bevágta magát a dzsippjébe és otthagyta a kiskatonákat prédául.
Ja és nem, PuPu, nem láttam a lincseléseket, mert addigra szigorú szobafogságban voltam. Viszont este a szüleimmel mentünk sétálni, a városháza előtt tömeg állt és követelte az elfogott AVO-sok kiadását. Széttépték volna őket. Kijött az erkélyre valaki (állítólag Győrből jöttek) és azt mondta: nem adjuk ki őket, majd a szabad magyar bíróság fog dönteni a sorsukról. És nem adták ki őket. Ott voltam és hallottam. Nem mese..... Szerencsétlen eset....Miért kell mindent meghamisítani? Miért várjátok másoktól, hogy szembenézzenek a rémtettekkel, ha ti sem tudtok a saját térfélen elkövetett gaztettekkel szembenézni? Miért?
Én azért szeretném, ha a kedves radikális balosok, vagy a Jobbikosok, amelyiknek előbb van érkezése rá, megtámogatná forrásokkal, vagy legalábbis szakirodalmi hivatkozásokkal az 1956-os forradalom Horthysta restaurációs vetületét...
Kedves astan Wittner Mariska nem lényegtelen, hiszen ma ő a Forradalom Annya, a Hős Felkelő.
Ha eldugnátok, a kkor rendben is lennénk, de ez a nő országgyűlési képviselő lett, és klassan már maga is elhiszi önmagáról, hogy hős volt.
Nem taglalnám, hogy mi volt, meg végtére is az ő dolga, de mindegy.
A mosonmagyaróvári eset valóban szerencsétlen volt, a géppuskás elveszthette a fejét, és lőtt, míg a heveder tartott.
Hogy Dudás mosolyogva lengette volna a fehér kendőt, ezen csak rtöhögni lehetne, mint ahogy a dum-dum golyóidon is, és az, hogy te hallottál valamit az nem jelent semmit.
Nem értesz hozzá, soha nem feküdtél még géppuska mögött, fogalmad sincs, mit lehet azzal művelni, én meg nem vagyok hajlandó ebbe így belemenni, mert csak csúnyákat ttudnék írni a tanúvallomások hitelességéről, beleértve a "nem adjuk ki" című mondatot.
Nem hát, nem adták ki, kidobták a kórház ablakán.
meg keresztülszúrták zászlórúddal.
Dudás valóban elmenekült - jelzem, ez volt az egyetlen ésszerű cselekedete, de ha elmondanád, hogy mit keresett a békés tömeg a laktanya előtt és miért akart bemenni a sok ártatlan civil, hálás lennék.
A Partlament más tészta, az szándékos provokáció volt, ma sem tudja senki, hogy kik lőttek és miért, de ha azt nézed, hogy kinek az érdeke volt a feszültség fokozása, hát ha marad egy csepp józan eszed még ebben a témában, akkor be kell látnod, hogy nem az államhatalom volt ebben érdekelt.
Nemmellesleg a orosz harckocsik visszalőttek, úgyhogy talán átgondolhatnád ezt mégegyszer.
A számok pedig évről-évre híznak, gondolom, jövőre már ezreket fog agyonlőni a piszkos komcsi bagázs, mert odálg már eljutottunk, hogy Mező Imrét a harcostársai lőtték aggyon, a kivégzettek meg mind-mnd ártatlan járókelők voltak, és a tetjébe civilek.
Persze volt, aki nem civil volt, de éppen átöltözködés közben lőtt vissza a gonosz ávósokra.
Ez aztán a mentőkörülmény egy fegyveres felkelés esetén - a felkelők nem voltak egyenruhában...
Neked ez biztosan megráző élmény lehetett, de ettől még nem kellene itt tüzet fújnod, az alap mégiscsak az, hogy a hatalom ellen fordultak felkelők, akik között voltak lelkes fiatalok, bosszúvágyó öregebbek és tízezer köztörvényes bűnöző, - a forradalom kockázatos vállalkozás.
A mosonmagyaróvári laktanyához se kellett volna odamenni, előreküldeni nőket, gyerekeket, akkor nem lett volna baj.
Nem szeretnék veled ezen tovább vitatkozni, katonailag képzetlen, (Géppuskával egy házat le lehet bontani...) politikailag végletesen elfogult vagy, és egyszerűen nem érted azt a helyzetet, melyben ezek az események előfordulhattak.
Nem reménykedek benne, hogy táregyilagos leszel valaha is, nem is várom tőled, habárt több olyan rokonom is van, akit súlyosabb sérelmek értek, mint a te családod, de az élet már csak ilyen.
Azért remélem továbbra is, hogy barátok maradhatunk, erre elfelejtettélé válaszolni...
:O)))
Hogy hány halott
Kedves Névtelen hegynyi szakirodalma van a kérdésnek, olvasd el.
Kezdd mondjuk a Fehér Könyveknél, azokban vannak dokumentumok, képek, természetesen az elleforradalmi jelleg kiemelésével, de ettől még a nyugati tudósító által készített kép az kép, a dokumentum meg dokumentum.
Lehet ezen kínlódni, lehet ezt tagadni, de ez tizenegy évvel a háború elvesztése után történt, az lett volna a csoda, ha nem kerülnek elő a közelmúlt figurái.
:O)))
Aha. Minden bizonnyal a Rajk per koncepciós voltát pedig a Kék könyvvel fogod cáfolni. :D :D
Azért nem lehet 56' ünnep ebben az országban, ennek a népnek mert minimum két egymástól eltérő nézőpontból közelíthető meg a történelmi esemény. Azok akik ezt a két egymástól eltérő nézőpontot képviselik mind itt vagyunk egy országban összezárva az megtapasztalt vagy tapasztalat nélküli emlékeinkkel. Összezárva tehát mindazokkal akik személyes tapasztalat hiányában a mások által elmeséltek alapján, míg mások a tanulmányaink során szereztek reális vagy irreális benyomásokat az 1956-os eseményekről. Soha sem kérdőjelezem meg más emberek jogát ahhoz, hogy emlékezzenek, ünnepeljenek. Megkérdőjelezem azt ha engem olyan ünneplésbe, emlékezésbe vonnának be amire nem vagyok vevő.
Olvastam viszont egy javaslatot ami igazán elfogadható lehetne mindkét tábor számára. Nem szükséges központi nem központi megemlékezéseket tartani mert ha valakinek szándéka emlékezni, ünnepelni, tegye. Megteheti, hogy egy mécsest gyújt az ablakába.
Ezért is szimpatikus a Bokrosék által szervezett internetes tüntetés -ami majd 70 ezer embert mozgósított- hisz nem azt várja, hogy aki ellenzékinek vallja magát legyen ott vegyen részt. Tudjuk, hogy sok embernek nagy nehézséget jelent az, hogy Budapestre utazzon. A net viszont majd minden közösségi intézményben fillérekért vagy ingyenesen használható. Az internet korában a pártoknak sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni abba, hogy ne csak regisztrációs vacakolással lehessen véleményt alkotni egy-egy eseményről vagy tervről vagy éppen a Gyurcsány röpiratáról.
Megemlíteném ezzel kapcsolatban a rendszerbontó népszavazást ami szerintem követendő kellene hogy legyen. A kérdések népszavazásra bocsátása egyrészt képet ad arról, hogy bizonyos párt számára mi az amit, amin változtatni akarnak. Másrészt képet kapunk arról, hogy a hatalom csípőből miket dob vissza mert ezeknek kell nagy nyilvánosságot adni olyan felületekkel amelyeket az ellenzéki oldal közösen tud pénzelni.
Az internet adta egyre növekvő lehetőségekről egyik párt sem beszél. Vajon miért? Ezekről a lehetőségekről itt olvashattok.
A rendszerbontó népszavazásról itt http://www.ujmagyarkoztarsasag.hu/#!nepszavazas/cig3
Az internet adta lehetőségekről itt olvashattok http://gepnarancs.hu/2011/04/e-demokracia-hogyan/
Nagyonokos Névtelennek:
Tudod, a szín lényegtelen, a tartalom igazságtartalma a lébnyeges, namármost az eseményeket anyugati riporterek rögzítették, a képanyag innan van, a többi tényadat egy része a bűnügyi nyilvántartóból, meg a tanúvallomásokból, - a tényekkel pedig nehéz vitatkozni...
:O)))
Eörsi László: Köztársaság tér, 1956
Eörsi László: 1956 hordaléka
Eörsi László: A konzervatív, jobboldali emlékezet 1956-ról
Ja, ha nem tudod, mi az a Kék könyv, akkor én kérek elnézést. Egyébként meg a nagy dokumentumlobogtatás közepette elfelejted, hogy ezen dokumentumok jelentős része koncepciózusan készült. Pl, ha megölted az orosz katonát és elvetted a fegyverét, majd azzal harcoltál tovább, akkor köztörvényes rablógyilkosként ítéltek el. Ezt nem nevezném az igazságszolgáltatás legpatyolattisztább megnyilvánulásának, de persze, készült róla dokumentum. Sőt, az aradi vértanúk hadbírósági tárgyalásáról is nagyon sok dokumentum készült, de hálistennek kevés olyan habókos szaladgál ebben az országban, aki azokra hivatkozik. Lehet, hogy '56 esetében is el kell telnie cca 170 évnek...
'astanak" tisztelettel!
A magyar hadseregben sem 56-ban, sem utána un. dum-dum golyót nem használtak. (ez a fajta lőszer a regényekben használatos, leginkább afrikai vadászatokon fordul elő.)
A mosonmagyaróvári lövetéshez, csak annyit, hogy a "békés tömeg" egyszerűen azért akart a honvéd laktanyába menni, hogy fegyvert, lőszert szerezzenek. Ez utóbbi miatt a világon mindenhol a laktanyát védők, fegyvert használhatnak. Ahogy az a perben is elhangzott, először riasztó lövéseket adtak a levegőbe, csak később lőttek a tömegbe.
Az egész 56-os népfelkelés ma már olyan zavaros, hogy szinte átláthatatlan.
Ahogy például a 301-es parcellában nyugvó halottak. Akikről néhány éve egy történészekből álló bizottság kiderítette, hogy az elhunytak 41%-a köztörvényes bűnöző volt, a többi meg forradalmár.
Még egy próbálkozás.
Rendszerbontó népszavazás
Az internet adta lehetőségekről itt olvashattok
Névtelen 20:39:
Kérdésedre válasz Vona okt.23-i beszéde IS:
ATV Híradó, kb. az 5. percétől
Kedves hello!
Köszi, de ezt nem nevezném hivatkozásnak, ez egy kijelentés volt, amit nem ártana bizonyítani.
1. Donatonak: Ott nyugszik pl. az a keretlegény (a nevére most nem emlékszem), aki Radnótit '44-ben agyonverte, meg egy Francia Kiss Mihály nevű alak, aki anno a Horthyék különítményesei között legénykedett.
2. Asta. Én már éltem, bár gyerek voltam, de olvasni tudtam már. Ha úgy tetszik, az egyik központban, a Bakáts térrel szemben laktunk (a Ráday utcai kollégisták bázisa volt), ráadásul a Kilián laktanyához is közel.
Horthy-restauráció. Már az első napokban alakult vagy 25-27 párt, ami nem lett volna baj, de sok kiadányukban nyomon lehet követni a földet, gyárat vissza, egyházak kezébe az oktatást, meg hasonlókat. Az oszk mek-ben biztos megtalálhatók e lapok, amiket a felnőttek hoztak haza.
A másik ügy inkább hangulat. A ház apraja-nagyja a mi sötét, udvari, ám nem belőhető lakásunkba húzódott. Kisegzisztenciák lakták: a borbély, a suszter, a hentes, a közeli Nagycsarnokban dolgozó zöldségesek. Nekünk előnyünk volt az is, hogy apám kocsmáját ugyan '52-ben államosították, (mint ahogy a többieket is nagyrészt), de a nagy borospincét meghagyták. Ott dekkoltunk, miután a házunk tetejének egy részét, meg a kéményt elvitte egy akna (hajjaj, nem tudom mi volt, nem vagyok katonaviselt. Azt érzékeltem, hogy az első napokban lázas lelkesedéssel mondogatott "aki magyar velünk tart", egyszercsak elkezdett halkulni, bizonytalanná válni. Főként a Mindszenty beszéd után. Lohasztotta a lelkesedést az is, hogy egy csendesebb időben kinyitott a közért, és a sorállókat megsorozta az egyik ház kupolájából egy csapat (négyen vagy öten meghaltak). Hogy a felkelők voltak, azt onnan lehetett tudni, hogy később ők lőtték ki az utcába forduló szovjet tankot is. Többnyire azt latolgatták, hogy mi lesz. Meg szidták a SZER-t, mert nem tudom, hogyan, de azokban a napokban még a mi vacak rádiónkon is lehetett hallgatni.
Még egy jellemző dolog: Kádárt mindenki megoldásként fogadta, kormányának még évekig (ha jól emlékszem '62-ig az volt a neve, hogy Forradalmi Munkás-Paraszt kormány, és az első időben sokat tárgyaltak a munkástanácsokkal a munka megindítása érdekében.
Nem volt ez egy értelmiségi környezet: Nagy Imrét gyanakvással kezelték - merthogy kommunista volt -, később még utálták is. Merthogy november (tán) hatodikán azt mondta a rádióban: Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van. Elterjedt a szóbeszéd, hogy addigra már ő is, meg a kormánytagok is a jugó követségen dekkoltak. Ezt nagyon rossz néven vették: hogy cserbenhagyta a fiúkat, akik akkor már csapatostól hullottak a tankok tüzében. Képtelen hírekkel jöttek haza a felnőttek. Olyanokkal, pl., hogy a felkelők lefordított levesestányérokkal rakták ki az Üllői utat, amiktől megfordultak a tankok: nyilván azt hitték, valamilyen újfajta akna.
Elnézést a terjedelemért - csak érzékeltetni akartam, hogy semmi nem fekete-fehér.
Nézd, jkedves Névtelen, aki koncepciózusan készül dokumentumnak tartja a hírügynökségi felvételeket, - mincs kedvenűm hitvitát folytatni.
Sajnálom.
:O)))
Egy szót sem szóltam a hírügynökségi felvételekről, de ezt nyilván te is tudod, hiszen nem vagy idióta. Akkor marad a másik eshetőség, hogy nincsenek épkézláb ellenérveid és emiatt forgatod ki a szavaimat. Szóval én is sajnálom, elég szomorú egy dolog ez.
Kedves PuPu! Tényleg elfelejtettem a végére tenni, de ez természetes:) Ezt a vitát minden évben lefolytatjuk, sajnáltam volna kihagyni:)
De!!!! Annyira azért nem voltam kicsi, hogy a szavak értelmét ne tudtam volna felfogni. Ha te a fehér könyvekre hivatkozol, mint dokumentum, akkor soha nem fogod érteni, mi történt. Mindaz persze megtörtént, ami a fotókon szerepel, de tudnod kell, hogy azt mi ( mármint családilag) soha nem helyeseltük. Budapest szétlövését se, és a sok fiatal életet megsirattuk. Illúzióink sem voltak. Pontosan emlékszem apám szavaira is, mikor meghallotta mi történt azokkal a szerencsétlen emberekkel, akiket meglincseltek. Ugyanez a hang szólt akkor a városháza erkélyéről... olvass utána. Ott tartották fogva az AVO-sokat, akiket leginkább azért szedtek össze, hogy a tömeg haragjától megmentsék őket. Életben is maradtak...ez is szerepel dokumentumokban. ( persze nem a fehér könyvekben) Én pedig a saját fülemmel hallottam azt, amit leírtam.
Nekem az nem tetszik a hozzáállásodban, hogy teljesen elfogult és egyoldalú. Miközben bizonygatod, hogy a forradalom nem fekete-fehér, éppen te vagy az, aki még engem is összemos a csőcselékkel. Neked erről nem volt közvetlen élményed, csak a fehér könyvekben leírtakat olvastad és láttad, ami az eseményeket teljesen elfogultan interpretálja.
Tudtam, hogy bele fogtok kötni a dum-dum golyókba... de akkor ezt mondta az első ember, aki onnan jött kb. fél órával az események után. Ott sem katonák voltak, hanem civilek, akik csak a sebek méretéből ítéltek. Tetejében ez még lényegtelen is. Azt viszont mindenki- és sokakat hallottam - egyöntetűen adták elő a Dudás féle jelenetet. A bátor Dudás meg szépen meglépett... nem őt húzták föl a fára. Az áldozatok számát pedig nem lehetett pontosan meghatározni, mert először szétdobták a sebesülteket más kórházakba, mert M.Óváron nem volt kapacitás ilyen sok sebesült ellátására, másrészt mentették is őket. De ha csak azokat veszem, akiket én láttam, azok is voltak legalább 40-50-en a ravatalozó padlóján..( Keress rá a neten a fotóra, én is ott találtam.) És azt is láttam, mikor a kórházhoz kezdtek jönni a teherautók, amelyek a sebesülteket hozták...rengetegen voltak.
Hogy miért mentek a laktanyába? Mert elmentek minden középülethez... én a Bíróság előtt még ott voltam, (onnan mentek a laktanyához) mikor kiszabadították a köztörvényes rabokat....és nem bántották a börtönőröket.... szerencsére anyám megtalált és elvitt az irodájába a kórház mellett. Nem fogod elhinni, de barátkozni akartak. Lehet hogy volt köztük, akinek más szándéka is volt, de az akkor egy nagyon lelkes, naiv és jóindulatú tömeg volt. Szavaltak, énekeltek és boldogok voltak. Nem dühös tömeg volt.
A vérengzés után viszont tényleg félelmetesen dühös tömeg állt a Városháza előtt. Ott álltak egész éjszaka és hallgattak... erre a félelmetes hallgatásra emlékszem leginkább... ennek a hangulatára. Ha akkor nem lett volna, aki nyugtatja őket, tán puszta kézzel meg is rohamozták volna az épületet, akkora volt a felháborodás. Akkor sem voltak fegyverek a tömegben.
És végül: hogy mégiscsak az államhatalommal szálltak szembe. Nahát?!:))) Nemcsak az államhatalommal, hanem az idegen megszállókkal is. El tetszett felejteni, hogy itt voltak az ideiglenesen (örökre) és nagyon demokratikusan berendezkedett szovjet csapatok, akik tankokkal lőtték szét Budapestet. Ha a tankok nem jöttek volna be, akkor molotov koktélt sem dobtak volna rájuk,nem halt volna meg annyi fiatal ember és BP sem szenvedett volna akkora kárt..... egyenlőtlen és kilátástalan harc volt, meg kellett volna állítani.
Ha akkoriban nem lett volna forradalmi hangulat és végletes elkeseredettség, provokálni sem lehetett volna. (Ld. 2006)
Hát ennyit erre az évre:)
Ha nem vittük volna Voronyezsig a meghívót, lehet nem jöttek volna a tankok, lehet, jobban jövünk ki a háborúból - nem biztos.
De Jalta biztos volt, az érdekszférák felosztása is biztos volt, a forradalmárkodás pedig veszélyes.
Egy katonai objektumot - mióta világ a világ - mindig őriztek és őrizni is fognak, oda nem barátkozni mentek az emberek, hanem fegyverért, ahogy a bíróságon sem barátkoztak, hanem kiengedték a köztörvényeseket is.
A nyugtató szavak kicsit későn jöttek, addigra már kidobták a kórház ablakán Stefkót a tisztalelkű forradalmárok és Vágit is már átjárta a zászlórúd.
A dum-dum golyót meg nem rovom fel neked, nálunk a robbanó golyóstoll és a robbanó alvóbababa volt a sztár...
Tudod, ebben az a szörnyű, hogy ameddig meg nem nyílnak a szovjet, amerkai, francia, angol és izraeli levéltárak, addig esélyünk sincs a tisztánlátásra.
A vitánk meg abból adódik, hogy én a fejemmel, te meg a szíveddel gondolkodsz, - nehéz a kettőt összefésülni...
Na mindegy, kedves asta, majd jövőre megint egymásnak esünk...
:O)))
Olvasva egyesek hozzászólását olyan érzésem van, hogy én '56-ban nem is itt voltam, hanem Dél-Afrikában vadásztam, avagy kirándultam a holdon. Nem csoda, hogy itt tart ez az ország és rebellisnek tartanak bennünk Európában. Mint sokszor, most sem tudunk dolgokat reálisan értékelni. Pl. a dum-dum golyós barátom figyelmét felhívnám arra az apróságra, hogy e típus honvédségi kaliberben nem létezik mivel nemzetközi egyezmény tiltja ember elleni használatát. És még sorolni lehetne sok minden rege cáfolatát. Persze a hiteles szemtanuk, résztvevők lassan kihalnak velem együtt és akkor már mindenki azt mond amit akar. Többek közt így lettünk rokonai a finneknek, igaz Ők már két éve rájöttek, hogy hülyeség, de a mi értelmiségünk még szundikál egy kis ideig. És mivel egy újszülöttnek minden vicc új, így az emberek sok mindent naivan elhisznek.
Tiborc hagyd már a dum-dum golyót! Sokan, akik nem értettek a fegyverekhez, ezt mondták... Ha azt hiszed, hogy ez a lényeg, akkor tévedsz! Vagy el akarod terelni a figyelmet a lényegről: belelőttek egy fegyvertelen tömegbe és megöltek egy csomó ártatlan embert. Pont.
És egy záró mondat PuPu-nak, mert felbosszantott: én nem érzelmekről, hanem élményekről beszélek... saját szememmel látott tényekről, míg te egy totálisan és célzatosan meghamisított esemény történetről, egy propaganda füzetről.
Ami pedig a hátteret ( világ politikát illeti), azt talán soha nem is fogjuk megtudni, ahogy máskor is lenni szokott.
Én meg nem azt mondtam, kedves asta, hogy miről beszélsz, hane, hogy mivel gondolkodsz...
Apropo, láttad te ezeket a kiadványokat?
Ha leírnád, hogy ki hamisított meg és mit, nagy szívességet tennél...
A tények, kedves asta, makacs dolgok, mondá Virág elvtárs...
:O))))
Tiborckám, azért ezt a finn-dolgot gondold át mégegyszer.
Brit tudósok szerint a migráns magyarok útján volt egy útelágazás, egyik nyílra az volt írva, hogy szopás, a másikra meg, hogy Finnország.
Aki tudott olvasni, az arra indult...
:O)))
Láttam. Még frissiben....:) A tények tényleg makacs dolgok valóban... abban az anyagban csak az egyik oldal áldozatairól volt szó,meg gaz ellenforradalmárokról és bűnözőkről. Halott gyerekekről, fegyvertelen és szétlőtt fejű munkásokról szó sem esett. Meg arról sem, hogy mi történt azután. Ez egy propaganda anyag volt, teljesen egyoldalú, tehát hamis.
Nem az én érzelmi viszonyulásom érdekes, hanem a történet maga, amit egyszerűen nem akarsz elhinni mert egy propaganda anyagból tájékozódtál és beleragadtál:)) Érzelmeid sokkal inkább neked vannak ezzel kapcsolatban, én már feldolgoztam a traumát, amit akkor okozott, ezért hajlandó voltam sok tekintetben módosítani a véleményemen Te vagy az, aki képtelen erre. Ez van.:)Ne próbálj a szokásos macsó módon diszkvalifikálni!!! Hahó!:))
1956-os megemlékezés a Múzeumkertnél:
https://youtu.be/kPf6QM49gjM
Objektiv okokból nem élhettem át '56-ot, de mivel évtizedek óta bombáznak azzal hogy mit is kell erről gondolnom, úgy érzem nekem is osztottak lapot, igy van közöm hozzá. Legalább az elfogultság nem fogható rám.
A posztot követő kommentekben a ki kezdte, ki lőtt először, ki volt kegyetlenebb, kérdések 100 év múlva sem fognak eldőlni.
Hát ilyen egy, a rendszerkitikát a végső eszközzel megfogalmazó népfelkelés, mely gyakorlatilag polgárháborúvá eszkalálódik. Nincs közös cél, nincs központi, mindenki által elfogadott irányitás, - hány kormányt is alakitott Nagy Imre a 10 nap alatt ?!? A "forradalmi" fegyveres csoportok között volt összhang, egyeztetés, együttmüködés?
Nagy Imre gyakorlatilag légüres térben mozgott szinte végig.
Ahol már a Horthy restauráció lehetősége is felmerül, az bizony ellenforradalom. Egy tiszta, nemes és jogos célokat zászlajára tüző forradalom, nemigen fegyverez fel köztörvényes bünözőket pontosan azért mert elveszitheti az irányitást...ami gyakorlatilag nem is volt, - vagy utólag már nem látszik. Akik 23.-án az utcára vonultak, azoktól gyakorlatilag "ellopták" a forradalmat.
Góbénak:
Egy forradalom már csak ilyen:) Káosz és összevisszaság, erőszak. Nem szép látvány. 56-ban pedig nem tudta kiforrni magát, nem volt idő rá, mert nagyon kegyetlenül eltaposták idegen tankokkal. Ezért is nehéz megítélni, mi lett volna belőle. Ha ez nem lett volna, biztosan sok harc árán lehetett volna csak konszolidálni. Ilyen értelemben tényleg ellopták a forradalmat... A Kádár éra már a kiegyezés időszaka volt... bár inkább beletörődésnek nevezném. Gerinc roppantó, természetellenes és gazdaságilag is fenntarthatatlan állapotnak. Minden szép eszme ellenére.
Ha valaki ebből a káoszból csak egyetlen szálat húz ki, az betéved a dzsungelbe:)
Kedves Asta !
Tiszteletben tartva, mint átélő álláspontját, nem ellentmondani, csupán aggályokat megfogalmazni kivánok.
'56 lehetőségeit nem csak beárnyékolta de meg is határozta Jalta szelleme. Ezért volt felelőtlen kalandor az, vagy azok akik a "szabadság" jelszavával az orosz tankoknak zavartak szinte gyerekeket, akik elhitették velük, ha kitartanak jön majd Truman fehér lovon s értünk megkockáztat Hruscsovval egy atomháborút. Arról nem beszélve, hogy az azonos időben kirobbant szuezi válság a Nyugat számára nagyságrendekkel nagyobb jelentőséggel birt. Hidd el, akkor esélyünk nem volt. Lett volna, ha ha a helyzet nem válik október végére kaotikussá. Ahogy én látom, - a tévedés jogát is fenntartva, - nem idő nem volt a konszolidációra, hanem a közös szándék akarat, egy társadalmi megállapodás hiányzott, egy reálisan kivitelezhető minimumban.
A SZU elfogadta volna hogy Rákosi és rendszere eltünjön, de a keleti blokk szétesését - a nyugat tudomásul-vételével, sőt beleegyezésével - nem türte.
Nézetem szerint - bár ezt valószinüleg tőlem sem fogadod el, - amiért okt.23.-án a tömegek az utcára mentek, azt Kádár és rendszere valósitotta meg. Az én szememben ha többszörös áttételen keresztül is, de győzött a nép(felkelés).
Azt viszont nem osztom, hogy a Kádár éra gazdaságilag fenntarthatatlan volt, különösen ha összevetem a mai viszonyainkkal mikoris az EU emlőin táplálkozva vegetálunk nagyságrendekkel nagyobb államadóssággal. A haldokló falvaink, az innovációtól mentes, önállóságát feladó, bedolgozó jellegü, külföldi függésben lévő ipari tevékenység, a magyar szellemi tőke államilag irányitott devalválása nem sok jóval kecsegtetnek... Főleg ha visszanézünk.
Kedves Góbé!
Most elgondolkodtattál. Azt még az elején én is írtam, hogy a külpolitikai tényezők döntötték el a dolgot. Ez evidens, és sokan, köztük apám is, nagyon reálisan látták.
" Lett volna, ha a helyzet október végére nem válik kaotikussá" Ez egy kulcs mondat! Ilyen szemszögből még nem gondoltam végig. PuPu provokációról beszélt, bár ellentétes oldalról, pedig ha feltesszük a kérdést, amit ilyenkor kell: kinek származik haszna ebből, akkor a válasz egyértelmű. Sokszor gondolkodtam azon, miért kellett többször is belelőni a fegyvertelen tüntetőkbe. Miért kellett ennyi halott? Semmi értelme nem volt. Attól vált végletesen kaotikussá a helyzet és szabadultak el az indulatok. Minden borzalom ennek a logikus következménye, mert átadta a terepet egyrészt a csőcseléknek, amely minden forradalomban a piszkos munkát szokta elvégezni, másrészt pedig azoknak, akik a reális esélyek felmérése helyett az érzelmeikre hallgattak. Ezzel akarták igazolni a későbbi durva megtorlást a hatalom részéről. Meg az orosz tankokat, amelyekre szintén nem lett volna szükség. Az én tapasztalatom ezt mutatja.
Felelőtlen uszítás az egyik felén, és provokáció a másik oldalról.
Amit a Kádár éráról írsz, azzal természetesen nem értek egyet:) Semmilyen diktatúrával nem tudok egyetérteni.
Kedves Asta!
Szerintem a csőcselék nem elvégzi a piszkos munkát, hanem belepiszkit, torz irányba viszi a tiszta szándékot, a mindenkori megmozdulást. Azt sem hibának, sem eltévelyedésnek nem tartom ha az érzelmek diktálnak. Érzelmek s nem állati ösztönök, indulatok.
Október legvégére már senki nem tudta ki-kivel van, káosz volt.
Félelmetes és groteszk módon az orosz tankok megjelenése váltotta ki és adott okot, lehetőséget valamiféle együttgondolkodás, akár közösségi érzés megnyilvánulására. A régi, rossz beidegződés: nekünk ellenség kell ahhoz hogy felismerjük érdekeinket, - ami a legritkább esetben sikerült.
Megjegyzés küldése