2012. február 3., péntek

LETÖRT SZÁRNYAK

A mai nap feladata a MALÉV elhantolása volt.
Flottul ment minden, nagyobb megrázkódtatások nélkül.
Csak az a néhányezer utas, akinek tönkrement tervezett programja, az a néhány ezer dolgozó a cégnél és a cég beszállítóinál, akinek máról-holnapra megszűnt a munkája a vesztes, és hogy ki a nyertes, az majd kiderül akkor, mikor megalakul az új magyar légitársaság.
Ha megalakul, mert ugyan a Bölcsesség Kútfője ma elmondta a rádióban, hogy vannak erre irányuló törekvések, de az is lehet, mire összejön a bolt, addigra már oda a piac.
Repülőgép már így sincsen, lehet, a most leadott gépekre már festik is az új logót, a két futballcipőn álló három bazaltkockán keresztbetett két rúd téliszalámit…
Ha magyar tulajdonosok lesznek az új cég mögött, vagy olyan cégek, melyeknek tulajdonosi körében fellelhető a magyar szál, akkor legalább tudni fogjuk, hogy kik mozgatják madzagon a mi Hős Marionett-figuránkat, aki immár a hungarikum-számba menő nemzeti légitársaságot is feláldozta, remélhetőleg kiderül, hogy milyen érdekek oltárán.
Mert, hogy ilyen nemzeti érdek nem volt, az tutifix.
A nemzeti érdek a légtársaság fenntartása volt, és erre az államnak minden lehetősége meg is lett volna.
Egy hatvanhat éves légitársaság óriási érték, különösen úgy, hogy szakmai hírneve kifogástalan, alkalmazottai pedig példásan teszik a dolgukat.
A repülőgépek pilótáinak könnyű lesz elhelyezkedniük, legalábbis a legtöbbjüknek, és ha ők is külföldön vállalnak munkát, akkor adott esetben őket sem lesz könnyű pótolni.
Hiába van repülőgép, ha nincs olyan repülőtér, melyre az utasok szívesen repülnek, és amelyre a cégnek érvényes leszállási megállapodása van – vagy alkalmassá kellett volna tenni a flottát a légi utántöltésre.
Mindenesetre az eredmény azt igazolja, hogy már megint megvédtünk valamit, még néhány nap és vagy eltőzsdézzük, vagy ellopjuk, harmadik eset nincs.
Persze a mai szenzációval még nem fejeződött be ez a történet, most jön még a java.
Ha – mint sejtem – az Unió legutóbbi sallere, mely az állami támogatás visszafizetésre kötelezte az állami céget, egyszerű gyógypedagógiai eljárás volt, egy finom kis taszítás dicső kormányunknak az államcsőd felé vezető lejtőn, hogy gurultában jusson eszébe, hogy ez mind semmi ahhoz képest, amit még kaphat.
Ezután viszont úgy kell lépdelnie a kormánynak, mint aki tojásokon táncol – megjegyezném, hogy ezek a kormány tagjainak tojásai lesznek.
A helyi nagyfiúk pedig európai szinten nagyon kisfiúk, a leggazdagabb magyar például Romániában nem lenne benne az első harmincban sem.
A verseny az odahagyott piacért pedig öldöklő lesz, vagy máris az.
És akkor mg itt vannak az oroszok, szinte már a spájzban.
2015-ben jár le a jelenleg érvényes gázszállítási szerződés, ezt majd úgy jövő év vége felé újra kellene tárgyalni.
Ha a szimatom nem csal, akkor a tárgyalóterem ajtajára nem az lesz kiírva, hogy „Árleszállítás”…
Az a két százalékos tulajdonrész a cégben igen drága lesz, de ki fogjuk fizetni, ha akarjuk, ha nem.
Aztán lesznek még mindenféle perek jó eséllyel perelni fog a repülőteret üzemeltető társaság is, melynek rendkívüli érvágás lesz a hazai cég kiesése, hiszen a repülőtéri forgalomból a MALÉV részesedése 40% felett volt.
„A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint akár annak ellehetetlenülését is eredményezhetné. Az állam számára így hozzávetőlegesen 1,5 milliárd euró, azaz kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna.
Egy ilyen nagyságrendű egyösszegű kifizetés finanszírozási szempontból is komoly terhet jelentene.” – írja a privatbankar.hu  Melyik lesz a Malév utolsó járata című cikkében.
A repülőtér üzemeltetője hülye lenne, ha nem perelné azonnal a Magyar Államot.
Ami pénzt a repülés környékén a Fidesz beleszórt a szélbe, abból már többszörösen ki lehetne fizetni a cég adósságait meg a gépek lizingdíjait.
Hát innentől nem szállnak rendelkezésünkre a gépek, a gyerekeim sem ezzel a céggel utaznak Madridba, jóllehet a repülőjegyet már megvették.
Nincs nekünk ezekkel a repülő-dolgokkal szerencsénk, nálunk még a magyar lúd sem repül, legfeljebb sétál a tó alján – lehet ez lesz a megoldás: a gyalogrepülés.
Habár átgyalogolni az Óceánon, erre sem képes nálunk egy kivételével senki.
Nem rossz elképzelés persze egy állami vállalat veszteségeit rálőcsölni a hitelezőkre.
A magánszférában ez persze elő-előfordul, de hogy egy állam viselkedjen úgy, mintha eladósodott lángossütő lenne, ez azért kissé extrém.
Ha ez elcsúszik, akkor jöhetnek sorra az eladósodott állami tulajdonú vagy ilyen tulajdonrésszel rendelkező vállalkozások, elsőként a BKV talán, és akkor majd megtanulhatjuk a gyerekektől, hogy milyen busszal megyünk dolgozni – lábbusszal.
Talán lesz majd aztán később egy gigászi magyar közlekedési centrum, oda tartozik majd minden és mindenki, aki sétál, gurul, lebeg vagy repül, vezérigazgató valamelyik Vitézy lesz, ők már beváltak mindahányan.
Talán ez a lapátfülű is megfelel, hiszen takarékos ember, sajátkezűleg gyártja a csapágygolyókat az elaggott járművek részére...
A MALÉV romjait meg majd megveszi Kaya Ibrahim - Simicskának még bizonyára megvan a telefonszáma.
Ma a libák repülés közben találkoztak az Írországba tartó gépekkel, meglengették szárnyaikat: Isten veletek kékcsőrű rokonok, soha többé nem látjuk már egymást.

:O)))

13 megjegyzés:

kertészke írta...

http://atv.hu/cikk/video-20120203_farkas_attila

Ez a beszélgetés megdöbbentett.

pityerke írta...

Hadilábon áll már itt minden.
Áll a bál,
már a báli hadilábon áll.
Még azt sem lehet tudni,hogy ki lesz a következő be-/ki-/le-/fel-/meg-/el-/át-/rá-/ide-/oda-/szét-/össze-/visszakérő.

Névtelen írta...

Cinizmus mindig megdöbbent.

Hidas írta...

Így lehet a tisztességtelen versenyt kikényszerítőknek megbukni a piacon, ahol a versenytársak nem nézik ölbe tett kézzel a felcsúti törpilla ténykedését.
Egyébként úgy látom, hogy a grazi klinika már nem biztonságos, s a Közel-Keleten készítik elő a kényszer gyógykezelést.

Névtelen írta...

Tanulságos magyar történet, és itt most sajnos tényleg a "magyaron" a hangsúly. Melyik országban történik még ilyen? Én, aki tévéműsoraimban állandóan a békét, békülést, kompromisszumot próbáltam hirdetni a magyar politikai elit magatartásával kapcsolatban, gyomorgörcsöt kapok a Malév 100 milliárd forintos megbüntetésétől, akarom mondani, a magyar adófizetők pénzének ilyen értelmetlen, buta elherdálásától.
Olvasom a beszámolókat, de egyetlen, szerintem nagyon fontos összefüggésről sajnos nem esik szó. Amiből pedig pont a lényeget értenénk meg!
Az még csak-csak kiderül a hírekből, hogy a MALÉV elleni eljárást a WizAir kezdeményezte 2010 decemberében, a második Orbán kormány újabb piacellenes támogatása ellen tiltakozva (2010 szeptemberében 5,7 milliárd forint összegű tőkeemelés, a 2010 májusa és szeptembere között 14,9 milliárd forint összegű állami kölcsön). Viszont a WizAir tulajdonképpen magyar légitársaság -mielőtt elfelejtenénk. Váradi József alapította, aki anno a Malév vezérigazgatója volt, de 2003-ban a "politika" kirúgta. Pedig volt víziója, elképzelése, hogy miként is lehetne remek magyar légitársaságot csinálni. Miután durva stílusban kihajították, elment Lengyelországba, vitte a Malévtől a benne, az ő víziójában hívő magyar munkatársakat, akik fél évig fizetés nélkül, ingyen dolgoztak neki. Mára megcsinálták ezek a magyar emberek, akikre itthon nem volt szükség, Kelet-Európa legnagyobb fapados magán légitársaságát. Szerintem az utasok többsége azt se tudja a WizAir név alapján, hogy kik is állnak a cég mögött. Több repülőjük van ma már mint a Malévnak. Ami közben amatőr irányítással továbbra is csak nyelte az állami pénzt (akarom mondani a mi pénzünket) de 7 év türelem után elegük lett. Mármint Váradinak és társainak. A piactagadó, nem fair játékból! Elmentek hát Brüsszelbe és most még ezt a 100 milliárdot is a nyakunkba kaptuk. Vajon mit érezzünk ezt a hírt hallva? Hányszor fog ez még megismétlődni? Hány ilyen történetről fogunk még olvasni? És levonja Magyarországon bárki is a következtetéseket? Mert a hivatalos kormányközleményből sajnos nem ez derül ki. Íme az is, zárásként:

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tudomásul veszi a brüsszeli döntést. Közleményük szerint erre a helyzetre több forgatókönyvvel is készültek, amelyekről várhatóan a január 16-ai kormányülésen tárgyalnak majd. Mint írták, változatlanul kiemelt cél, hogy "Budapest-központú nemzeti légitársaság működjön Magyarországon". A Malév számára nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget az Európai Unió határozata, így napi működését nem befolyásolja - közölte a Malév Zrt."

pumukli írta...

Mivel Orbán tudja, hogy a miniszterelnöki szék nagyon ingadozik, hát teljesen tönkre teszi az országot, mire leáldozik a napja. Ezt tette 2002-ben is, mikor, mint ügyvezetőkormány, két hét alatt rengeteg bajt csinált. Kitakarított mindent, amit két hét alatt lehetett. Pedig akkor még volt reménye, hogy valamikor ujra az övé lesz a bársonyszék. De most már azt is tudja, ha egyszer kiesik belőle, soha többet nem ülhet bele. Ezért aztán, ami idő még van, hát mindent tönkretesz, amit csak lehet az országban. A tragédia csak az, hogy tűrjük.

irkomirko írta...

Pupu írása most is rendben van, és ki tudja milyen további katasztrófák jönnek még ezután?

"Kertészke" miért döbbent meg a Farkas Attilával készült riporton? A kapitalizmus így működik! A piac ügyes, alkalmazkodó, törvényesen működő résztvevői átveszik a magyarok eddigi desztinációit. Ez a kormány soha nem fogja megtanulni, hogy(an) kell (jól) tárgyalni, átverések nélkül szerződni, becsületesen dolgozni ( lásd: Oszkó Péter) stb..
O.V és csapata még mindig azt hiszi, a kokikat és sallereket ő osztogatja és nem veszi észre, mennyire benne van a slamasztikában, hogy már pontozással győzött az EU, pedig még egyetlen eljárásban sem hozott döntést? Vajon mikor ül össze a kétharmados parlament? Megvárják a kiütést is?
Vagy ezek tényleg azt hiszik, hogy az arab üzletemberek megmentik O.V. és Rogán hatalmát? Röhej volt Rogán szövege és viselkedése az ATV -ben. Az óvodások gondolkodási szintje is magasabb annál, hogy majd tudásexportot viszünk Abu Dabiba, és erre Kálmán Olga csak nagy szemeket meresztett, nem kérdezett rá, hogy nincs-e ellentmondás kicsinyég a felsőoktatás visszanyesésével, stb.?

Névtelen írta...

Tömény marhaság az írás, a MALÉV-et nem lehetett tovább életben tartani, már rég eunasztáziát kellett volna alkalmazni rajta.

pretty írta...

pumukli- Teljes mértékben egyetértek véleményével,aki hosszú távon akar uralkodni az nem teszi tönkre az országot,nem dönti nyomorba az embereket.Ez egy beteg,degenerált lény bosszúja.Oszkó elmondta hogfy fölajánlották a segítséget de orbánék nem is akartak hallani róla.Szerintem azért mert azt gondolták a Demján meg tudja venni a kínaiakkal közösen.

Hallatlan írta...

Kedves Névtelen !
Az Ön írása tényleg nagy marhaság. Melyik Anasztáziára tetszett gondolni? Talán csak nem a grófnőre?

kertészke írta...

Irkomirko!
Ne érts félre,teljes mértékben egyetértünk! Nekem tetszett a Farkas Attila videó, igaza volt. A piac így működik. Csak a saját tudatlanságom miatt döbbentem meg.Én nem foglalkoztam a repüléssel, fel nem ülnék egy repülőre sem, így a téma iránt nem érdeklődtem eddig. Csak kapkodom a fejem mostanában az ezzel kapcsolatos hírekre. Itt a hozzászólásaitokból sok újat tudtam meg és ezt köszönöm.
Sajnos attól tartok, hogy OV nem fog belenyugodni a vereségébe, szemmel láthatóan a vesztébe rohan, ami a legkisebb baj, csak magával ránt bennünket is.Ez már nagy baj.

Patti írta...

Névtelen írta...

"Tömény marhaság az írás, a MALÉV-et nem lehetett tovább életben tartani, már rég eunasztáziát kellett volna alkalmazni rajta."

Kedves Névtelen, a MALÉV-et pont hogy nem életben tartani kellett volna (százmilliárdok belerakásával), hanem megreformálni, piacképesen működővé tenni. Ezt a kormány tudta, lett is volna rá lehetősége, de szándékosan elmulasztotta megtenni, mert önnön érdeke így diktálta.

Egyébként meg ahhoz, hogy érdemben hozzászóljon valaki, először írni kellene megtanulni. (eunasztázia = eutanázia, feltételezem, hogy ezt akarta írni)

éva írta...

Pupu, ez az írás nagyon "ott van" de azzal azért vitatkoznék, hogy "már megint megvédtünk valamit, még néhány nap és vagy eltőzsdézzük, vagy ellopjuk, harmadik eset nincs."
Márpedig van! (már harmadik eset) hiszen te is írod, hogy "elszórták a szélbe" Az Unió döntése éppen arra irányult, hogy abból valamit visszalapátoljanak a közösbe. Sukoró ennek még az 1 %-a sincs, tehát az a ME, aki erről a szélbeszórásról döntött, az keményen túllépte a hatáskörét!
De sebaj: hozzácsapjuk a számlához.
Lesz még Magyar Köztársaság (és kemény elszámoltatás) akárki meglássa!